Prezes Renault, Luca de Meo, skrytykował obniżki cen Tesli oraz niestabilność cen zakupu jej pojazdów elektrycznych. Zdaniem dyrektora generalnego, strategia cenowa Tesli może wpłynąć negatywnie na zaufanie klientów do wartości ich samochodów elektrycznych.
Prezes Renault wyraził negatywną opinię na temat Tesli, ale wypowiedź ta jest w pewnym stopniu uzasadniona. Faktycznie, obniżki cen wprowadzone przez Teslę na początku bieżącego roku spowodowały niezadowolenie wielu właścicieli jej pojazdów elektrycznych, którzy zostali przekonani przez firmę do odebrania swoich samochodów przed końcem 2022 roku.
Niektórzy właściciele zwrócili się do Tesli z prośbą o rekompensatę w związku z utratą wartości ich nowych aut, sugerując bezpłatne ładowanie lub bezpłatną subskrypcję FSD na rok dla tych, którzy odebrali swoje samochody pod koniec 2022 roku. Chociaż petycja ta została odrzucona przez społeczność pojazdów elektrycznych, jej powstanie było zrozumiałe.
Warto jednak nadmienić, że Tesla obniżyła cenę aut także tym osobom, które na auto złożyły zamówienie i oczekują na odbiór. Tego typu sytuacja to rzadkość w branży motoryzacyjnej.
Tesla potrzebuje zadowolonych klientów aby rok do roku osiągać wzrost dostaw swoich aut. W 2022 roku Tesla dostarczyła 1 313 851 pojazdów, co oznacza wzrost o 40% w porównaniu z rokiem poprzednim. Bez dobrego PRu wśród użytkowników przebicie tej wartości w nowym roku może być trudne.