Mercedes wzniósł się nad konkurencję w branży motoryzacyjnej początkiem tego roku, kiedy stał się pierwszym certyfikowanym producentem aut, który uzyskał zgodę na wdrażanie poziomu 3 jazdy autonomicznej w Stanach Zjednoczonych. Pierwszym stanem, w którym Mercedes rozpocznie testy jest Nevada. Początkowo zaczynając od stosunkowo niskiej prędkości (zaledwie 40mph czyli około 64 km/h), z celem ogólnokrajowego udostępnienia możliwości jazdy do 80mph (129 km/h). Teraz CTO Mercedesa ujawnił agencji Reuters, że po ekspansji w Stanach Zjednoczonych, Mercedes uruchomi swój system DRIVE Pilot również w Chinach.
CTO Mercedesa nie określił, kiedy dokładnie niemiecka marka premium wejdzie na chiński rynek, ale biorąc pod uwagę, że Mercedes dopiero niedawno wkroczył do USA, prawdopodobnie ma jeszcze wiele do zrobienia. Pozostaje niejasne, jak środowisko regulacyjne w Chinach będzie zezwalać na wprowadzenie systemu Mercedes DRIVE Pilot. W Stanach Zjednoczonych każdy stan stworzył własne, różne poziomy regulacjiw kwestii działania poziomu 3 autonomii. W Niemczech reakcja na nową technologię była niechlubnie ostrzejsza. Jeśli chodzi o Chiny, regulatorzy nie byli tak jednoznaczni, ale konsumenci nadal mają zastrzeżenia, zwłaszcza do oferty Tesli. W przeciwieństwie do Tesli, Mercedes był niezwykle ostrożny, co do wprowadzeniem swojego oprogramowania. Firma stwierdziła, że będzie akceptować odpowiedzialność prawną w przypadku katastrofy. Różnice, które obie firmy wprowadzają, dotyczą zarówno technologii jak i oprogramowania.
Tesla usunęła obecnie liczne czujniki ze swoich pojazdów, aby skupić się na autonomicznej jeździe kierowanej przez kamerę. Z drugiej strony Mercedes dał jasno do zrozumienia, że każdy system detekcji ma zestaw równoległych czujników, w tym kamery, lidar i systemy soniczne. Nie ma wątpliwości, że Mercedes szybko stał się liderem w przestrzeni autonomicznej jazdy, wyprzedzając tradycyjnych konkurentów, takich jak BMW i Volkswagen, a nawet rzucając wyzwanie obecnemu liderowi rynku, Tesli. Jednak przy jego ostrożnej ekspansji może minąć trochę czasu, zanim osiągnie taką samą liczbę działających pojazdów, jak jego najbliższy konkurent.