Nowy autonomiczny system jazdy GM - Ultra Cruise - podąża za Mercedesem, a nie Teslą! Które podejście jest lepsze?!

Nowy autonomiczny system jazdy GM - Ultra Cruise - podąża za Mercedesem, a nie Teslą! Które podejście jest lepsze?!
09.03.2023 07:30
General Motors (GM) ujawnił szczegóły dotyczące nadchodzącego systemu autonomicznej jazdy - Ultra Cruise. System wykorzystuje kombinację trzech czujników: wizualnego, ultradźwiękowego i LiDAR, zapewniających 360-stopniowy widok pojazdu. GM twierdzi, że taka architektura pozwala na redundancję i specjalizację czujników, dzięki czemu każda grupa może skupić się na jednym zadaniu. Kamera i ultradźwiękowe systemy radarowe krótkiego zasięgu koncentrują się na wykrywaniu obiektów (pojazdów, znaków drogowych, pieszych) przy niskich prędkościach i w środowisku miejskim. Przy wyższych prędkościach i w warunkach słabej widoczności, w grę wchodzą systemy radarowe dalekiego zasięgu i LiDAR. GM nie ukrywa, że ich celem jest stworzenie autonomicznego systemu jazdy, który umożliwi jazdę bez użycia rąk w 95% sytuacji.
System Ultra Cruise będzie po raz pierwszy dostępny w nadchodzącym Cadillacu Celestiq, ale prawdopodobnie jest tylko kwestią czasu, zanim bardziej zaawansowany system trafi również do pojazdów na rynku masowym.
początek cytatu
„Podstawową strategią GM dotyczącą wszystkich funkcji ADAS, w tym Ultra Cruise, jest bezpieczne wdrażanie tych technologii. Głęboka wiedza o tym, do czego zdolny jest Ultra Cruise, wraz ze szczegółowym obrazem dostarczanym przez jego czujniki, pomoże nam zrozumieć, kiedy można włączyć Ultra Cruise, a kiedy przekazać sterowanie z powrotem kierowcy. Wierzymy, że spójne, przejrzyste działanie może pomóc w budowaniu zaufania kierowców do Ultra Cruise” — powiedział Jason Ditman, główny inżynier GM w firmie Ultra Cruise.
koniec cytatu
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że w procesie projektowania systemów autonomicznych wyłoniło się dwóch liderów, reprezentujących dwie bardzo różne filozofie projektowania. Pierwszym z liderów jest Tesla, która w dużym stopniu polega na systemach czujników wizualnych do kierowania pojazdem, rezygnując przy tym z czujników ultradźwiękowych i zamiast tego radykalnie podnosząc jakość systemów wykrywania wizualnego wokół pojazdu. Na czele drugiego obozu stoi obecnie Mercedes, który przyjął całkowicie przeciwne podejście do Tesli, wykorzystując kombinację trzech różnych układów czujników: wizualnych, ultradźwiękowych i LiDAR.
Koncern General Motors, podobnie jak Mercedes, zdecydował się na zastosowanie trzech układów czujników, uznając to rozwiązanie za najlepsze. Trzeba jednak zaznaczyć, że jeśli chodzi o podejście Tesli, z pewnością nie brak jej wiarygodności w swoim projekcie. Z przeprowadzonych testów wynika, że pojazdy wyposażone w „Tesla Vision” radzą sobie równie dobrze, jeśli nie lepiej, w testach takich jak test automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) dla pieszych, a brak czujników wtórnych może dodatkowo pomóc w obniżeniu kosztów produkcji pojazdów.
Ponieważ coraz większa liczba producentów samochodów wchodzi każdego roku w przestrzeń autonomicznej jazdy, interesujące będzie obserwowanie, w którą architekturę zdecydują się zainwestować. Tym, co może okazać się cechą definiującą, jest to, który system zadziała lepiej w prawdziwym świecie. I na razie nie jest jasne, kto jest zwycięzcą! Wiemy na pewno, że koncern GM jest pewien swojego sukcesu i nie możemy się doczekać, aż system Ultra Cruise zostanie oddany do szerszych testów użytkownikom EV! :-)
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Volkswagen ID. Buzz GTX

Volkswagen ID. Buzz GTX

Volkswagen przedstawił światu model ID. Buzz GTX, który ma zrewolucjonizować koncepcję elektrycznych minivanów. Zobacz więcej >>
Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Hansjörg von Gemmingen prowadzi Teslę Model S, która właśnie osiągnęła niesamowity przebieg 2 000 000 kilometrów. To imponujące osiągnięcie, nawet dla samochodu spalinowego. Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
Cybertruck z ładowaniem indukcyjnym: Tesla wkracza w erę bezprzewodowego ładowania

Cybertruck z ładowaniem indukcyjnym: Tesla wkracza w erę bezprzewodowego ładowania

Tesla, znana z rewolucyjnych innowacji w przemyśle motoryzacyjnym, przygotowuje się do kolejnego kroku w elektrycznej rewolucji. Najnowsze doniesienia sugerują, że Cybertruck, flagowy pickup Tesli, będzie wyposażony w funkcję ładowania indukcyjnego. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane