Komisja Europejska pracuje nad wyłączeniem e-paliw dla Niemiec, aby doprowadzić do finalizacji zakazu używania samochodów spalinowych

Komisja Europejska pracuje nad wyłączeniem e-paliw dla Niemiec, aby doprowadzić do finalizacji zakazu używania samochodów spalinowych
14.03.2023 09:15
Proces wprowadzania proponowanego przez Unię Europejską zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych do 2035 r. trwa nadal, a jego plany są w zawieszeniu. Po gwałtownym sprzeciwie Niemiec wobec zakazu przed ostatecznym głosowaniem w zeszłym tygodniu, Komisja Europejska ogłosiła plany uwzględnienia specjalnej roli dla e-paliw w przyszłości, z nadzieją, że wystarczy to do odzyskania zgody Niemiec. Oto najnowsze informacje.
E-paliwa, co to takiego?
Najkrócej rzecz ujmując, e-paliwa - czytaj: ekologiczne, różnią się od swoich tradycyjnych odpowiedników głównie sposobem ich pozyskiwania. Ten ostatni obejmuje metodę syntetyczną przy użyciu wody i dwutlenku węgla, a także za pomocą pozyskiwanej w sposób ekologiczny energii elektrycznej i słonecznej. Podobnie jak w przypadku powszechnie znanych paliw kopalnych, wśród syntetycznych znajdziemy również e-benzynę, e-diesel oraz e-gaz.

Władze wykonawcze UE wydają się być skłonne do współpracy z Niemcami - potężnym rynkiem motoryzacyjnym na kontynencie, który do niedawna w pełni popierał proponowany przez Komisję zakaz sprzedaży wszystkich nowych samochodów z silnikami spalinowymi (ICE) do 2035 roku. Parlament Europejski, Komisja i członkowie UE pracowali przez miesiące, zanim uzgodnili potencjalnie przełomowe prawo, które w październiku ubiegłego roku zostało zatwierdzone przez 27 państw członkowskich UE.
W rezultacie strony były jednoznacznie zgodne przed ostatecznym głosowaniem zaplanowanym na zeszły tydzień, które było czystą formalnością i ostatnim krokiem do wprowadzenia zakazu ICE w życie. Jednak niemiecki minister transportu Volker Wissing nagle wyłamał się z szeregu państw członkowskich popierających zakaz, stwierdzając, że propozycja w obecnym wydaniu nie wyjaśnia jasno, jaką rolę odegrają paliwa neutralne pod względem emisji CO2 lub "e-paliwa" jako alternatywa dla zakazanego spalania.
W zeszłym tygodniu Niemcy wciąż były optymistyczne, że zatwierdzona propozycja może zakazać sprzedaży ICE w przyszłym dziesięcioleciu, o ile zobaczą więcej szczegółów w potencjalnym użyciu e-paliw. UE szybko rozpoczęła oferować przepisy, które ustalają, jak te e-paliwa mogą być stosowane w pojazdach spalinowych po 2035 roku, pomimo dowodów, że ich metoda produkcji pozostaje tak samo nieekonomiczna i nieefektywna jak tradycyjne paliwa, a pojazdy elektryczne nieuchronnie zdominują rynek.
Teraz UE zaproponowała Niemcom deklarację na rzecz stosowania e-paliw, ale w jakim zakresie i kiedy zobaczymy poprawioną propozycję zakazu, pozostaje dość niejasne.
Ostateczne głosowanie nad zakazem używania samochodów w UE może zostać odłożone do 2024 roku
Po tym jak w zeszłym tygodniu Niemcy wycofały się ze swojej obietnicy podpisania unijnego zakazu używania samochodów spalinowych, Komisja ogłosiła, że zamierza przynajmniej spróbować wspólnie osiągnąć porozumienie. Jak zauważa Automotive News Europe, Unia Europejska zadeklarowała chęć wyjaśnienia potencjalnego miejsca dla e-paliw po tym, jak zakaz używania samochodów spalinowych wejdzie w życie w 2035 roku.
Deklaracja ta jest dobrą wiadomością dla europejskich producentów samochodów, takich jak Porsche i Ferrari, które były dwiema markami domagającymi się wytycznych dotyczących e-paliw. Według źródła, które prosiło o nieujawnianie tożsamości, nowa deklaracja zmieni zasady zakazu spalania w UE tak, że niektóre samochody, które działają na e-paliwa, będą dozwolone.
Nawet jeśli parlament UE i Niemcy zgodzą się na dopuszczenie do użytku e-paliw po wprowadzeniu w 2035 r. zakazu używania samochodów spalinowych, sama technologia będzie wymagała dalszego rozwoju, aby stać się realną alternatywą dla benzyny i oleju napędowego.
Nowe technologie i dodatki do paliw będą musiały zostać skutecznie wprowadzone, aby osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla, a trudno sobie wyobrazić, aby wielu producentów samochodów przeznaczyło środki na te badania i rozwój, ponieważ wielu z nich zaczęło w pełni popierać modele BEV (w tym Porsche) jako nową przyszłość mobilności. Rzecznik niemieckiego ministerstwa transportu potwierdził, że Volker Wissing uczestniczył dziś w rozmowach z Komisją Europejską i że Niemcy nadal są zaangażowane w dyskusję na temat wykorzystania e-paliw. Ta sprawa jest nadal aktualna i wygląda na to, że tak pozostanie do końca 2023 roku.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
Nowy Volkswagen ID.3 GTX: Elektryczne Przełomy i Nowe Możliwości

Nowy Volkswagen ID.3 GTX: Elektryczne Przełomy i Nowe Możliwości

Volkswagen ID.3 GTX, najnowszy dodatek do rodziny samochodów elektrycznych Volkswagena, właśnie został oficjalnie zaprezentowany, gotowy, by zrewolucjonizować świat elektrycznej mobilności. Wyposażony w imponującą baterię o pojemności 84 (79) kWh oraz dwie potężne wersje napędowe, ten model obiecuje jeszcze większe osiągi i jeszcze większy zasięg. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane