Mercedes niezależny w produkcji baterii EV! Nowa rafinacja litu powstanie na terenie Niemiec!

Mercedes niezależny w produkcji baterii EV! Nowa rafinacja litu powstanie na terenie Niemiec!
30.03.2023 07:15
Partner Mercedesa, Rock Tech, rozpoczął budowę nowego zakładu rafinacji litu w Niemczech, który będzie służył niemieckiemu producentowi samochodów klasy premium. Wraz z nabyciem perspektyw na rozbudowę oferty pojazdów elektrycznych, Mercedes-Benz podjął działania, mające na celu uniezależnienie producenta od firm zewnętrznych w obszarze dostaw baterii. Zabezpieczenie niezbędnych surowców, głównie litu, ma kluczowe znaczenie dla tego planu. W tym celu producent nawiązał współpracę z kanadyjskim gigantem, zajmującym się wydobyciem i rafinacją litu - Rock Tech - a pierwszy zakład rafinacji jest już w budowie!
początek cytatu
„Dla Mercedes-Benz przejście na mobilność elektryczną oznacza również zmianę w naszych łańcuchach dostaw. Trzy cele są dla nas najważniejsze: zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo surowców i lokalizacja zaopatrzenia” — mówi Markus Schäfer, członek zarządu Mercedesa i dyrektor ds. technologii ds. rozwoju i zaopatrzenia.
koniec cytatu
Według Mercedesa, najnowsza fabryka wodorotlenku litu rozpocznie dostawy surowca w 2026 r., jednak nie będzie to jedyna zmiana produkcyjna, którą planuje producent. Mercedes zamierza wprowadzić w życie wiele projektów modernizacji przemysłu w obrębie swojej działalności w Europie, ale również w zakładach produkcyjnych w Chinach i Ameryce Północnej.
początek cytatu
„Dzisiejsze wmurowanie kamienia węgielnego w Guben jest zatem kolejnym kamieniem milowym dla Mercedes-Benz w kierunku zrównoważonej produkcji najnowocześniejszych akumulatorów. Jeśli chodzi o nasze dostawy litu w Europie, Rock Tech odegra w przyszłości kluczową rolę dla Mercedes-Benz”- dodał M. Shäfer.
koniec cytatu
Zdaje się też, że rafineria Rock Tech będzie zaopatrywać w surowiec nie tylko Mercedesa, ale też jego partnerów biznesowych. Stellantis i TotalEnergies, będące częścią spółki Automotive Cells Company, podobnie jak Mercedes, również otwierają swój pierwszy zakład produkcji ogniw akumulatorowych w Europie. Krytyczny surowiec będzie najpewniej pozyskiwany u tego samego źródła - giganta Rock Tech.
Mercedes ma szczęście, że nie oczekuje się od niego gotowości do produkcji ogromnej liczby pojazdów elektrycznych już w tym momencie. Obecna oferta producenta, w szczególności EQS i EQS SUV, to niezwykle drogie i luksusowe pojazdy, które nigdy nie będą sprzedawały się na tak masową skalę, jak np. pojazdy Tesli. Mimo to, w miarę obniżania cen, tak jak miało to miejsce w przypadku modeli EQB i EQC, popyt na elektryczne samochody producenta będzie wzrastał, a co za tym idzie, większe zapotrzebowanie producenta na komponenty do budowy baterii. Wydaje się zatem, że decyzja Mercedesa o uniezależnieniu się w dostawach krytycznego litu od zewnętrznych źródeł dostaw było znakomitym posunięciem i dzięki temu Mercedes nie powinien mieć problemu z zaspokojeniem potrzeb swoich klientów!
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Ostatnie zdjęcia pojazdu odświeżonego i zmienionego oznaczeniem Modelu 3 Tesli, zobaczone przed jednym ze sklepów marki, sugerują, że oczekiwana aktualizacja Ludicrous dla Modelu 3 Performance jest już na horyzoncie. Choć firma niedawno przeprowadziła renowację Modelu 3, wprowadzając szereg usprawnień, wciąż brakowało w ofercie wersji Performance. Zobacz więcej >>
Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Najnowsze dane opublikowane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) rzuciły światło na aktualny stan sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie, wykazując pewne delikatne spowolnienie w tempie wzrostu. W okresie styczeń-luty 2024 roku pojazdy elektryczne stanowiły 11,5% wszystkich nowych rejestracji w Unii Europejskiej, co oznacza wzrost o 11,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

W ostatnich dniach na warszawskim Mokotowie wydarzył się dramatyczny wypadek, w którym brał udział elektryczny pojazd Luksusowy sedan Lucid Air, wart aż milion złotych, stanął w płomieniach po uderzeniu w słup. Szczegóły zdarzenia wzbudziły duże zainteresowanie opinii publicznej. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane