Kalifornia wprowadzi zakaz sprzedaży nowych ciężarówek z silnikami Diesla od 2036 r.

Kalifornia wprowadzi zakaz sprzedaży nowych ciężarówek z silnikami Diesla od 2036 r.
02.05.2023 09:35
Kalifornia ogłosiła niedawno, że Kalifornijska Rada Zasobów Powietrza (CARB) głosowała nad swoją regułą Advanced Clean Fleets, a głosowanie za jej sfinalizowaniem było jednogłośne. Nowa zasada zasadniczo zakaże sprzedaży wszystkich napędzanych olejem napędowym średnich i ciężkich pojazdów flotowych począwszy od 2036 roku. W tym czasie wszystkie nowe sprzedaże i rejestracje będą musiały być pojazdami o zerowej emisji.
Kalifornia nadal naciska na ograniczenie, jeśli chodzi o zasady i przepisy mające na celu pomoc środowisku. Niedawno ogłoszono, że stan ma nowy cel, aby zakazać sprzedaży wszystkich nowych samochodów osobowych na gaz począwszy od 2035 roku. Poprzedni cel stanu dotyczący zakazu sprzedaży ciężarówek z silnikiem diesla został ustalony na 2040 rok, więc teraz jest jeszcze bardziej ambitny. Gubernator Kalifornii Gavin Newsom przyrzekł, że do 2045 r. stan przejdzie w 100% na bezemisyjne pojazdy średnie i ciężarowe. To powiedziawszy, zakaz sprzedaży ciężarówek z silnikiem diesla wcześniej może nieco ułatwić osiągnięcie jego celu.
Należy pamiętać, że podobnie jak w przypadku kalifornijskiego zakazu sprzedaży samochodów spalinowych, istnieje wiele bardzo szczegółowych zasad związanych z takimi przepisami, a wszystko to jest bardzo skomplikowane. Z pewnością znajdą się luki prawne. Jednak, aby było jasne, żaden z nich nie jest faktycznym, oficjalnym "zakazem", i nie zamierzają odebrać ludziom samochodów lub firmom ciężarówek z silnikiem diesla lub innego sprzętu.
Zamiast tego, w celu osiągnięcia większego wyniku, jakim jest przejście całej floty na pojazdy o zerowej emisji, musi nadejść moment, w którym produkcja i sprzedaż nowych pojazdów napędzanych paliwami ropopochodnymi dobiegnie końca. W końcu starsze pojazdy spalinowe zostaną zastąpione przez pojazdy o zerowej emisji, co powoli sprawi, że przejście to stanie się faktem.
Według Electrek, kalifornijski zakaz dla ciężarówek z silnikiem diesla nie wejdzie w życie nagle w 2036 roku. Po drodze będą raczej kolejne etapy. Do 2024 r. 50% pojazdów zakupionych przez stanowe i lokalne agencje rządowe będzie musiało być pojazdami o zerowej emisji. Liczba ta wzrośnie do 100% w 2027 roku.
Z nowych przepisów, Kalifornia szacuje, że około połowa wszystkich półciężarówek na autostradach będziezero-emisyjna do 2035 roku. Do 2042 roku, Kalifornia stawia tę liczbę na 70%. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, stan powinien osiągnąć poziom 100% do 2045 roku.
To nowe prawo w Kalifornii jest najsurowszym tego rodzaju na całym świecie i pierwszym, które ma na celu zakazanie ciężarówek z silnikiem diesla. Możemy tylko mieć nadzieję, że świat patrzy i inni pójdą za przykładem.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
Cybertruck z ładowaniem indukcyjnym: Tesla wkracza w erę bezprzewodowego ładowania

Cybertruck z ładowaniem indukcyjnym: Tesla wkracza w erę bezprzewodowego ładowania

Tesla, znana z rewolucyjnych innowacji w przemyśle motoryzacyjnym, przygotowuje się do kolejnego kroku w elektrycznej rewolucji. Najnowsze doniesienia sugerują, że Cybertruck, flagowy pickup Tesli, będzie wyposażony w funkcję ładowania indukcyjnego. Zobacz więcej >>
Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane