Według nowych badań przeprowadzonych przez globalną firmę wywiadowczą ABI, producenci samochodów, w tym Tesla, którzy stosują aktualizacje Over-the-Air do aktualizowania i ulepszania swoich pojazdów, mogą zaoszczędzić około 1,5 miliarda dolarów do 2028 roku, a nawet rozwiązywać problemy związane z wycofaniem pojazdów. Tesla została uznana za lidera w tej dziedzinie, ponieważ nigdy nie wymagała od kierowców osobistych aktualizacji oprogramowania, aby rozwiązać problemy z wycofaniem pojazdu.
Dzięki aktualizacjom OTA, Tesla może rutynowo naprawiać problemy ze swoimi samochodami, nie wymagając od kierowców wizyt w centrach serwisowych w sieci Tesli. To pozwala technikom skupić się na bardziej skomplikowanych naprawach, takich jak naprawa powypadkowa lub konserwacja, która wymaga więcej uwagi niż aktualizacja oprogramowania.
General Motors również stosuje tę samą strategię rozwiązywania problemów i wycofania pojazdów. Firma wycofała 98% dotkniętych usterką pojazdów od 2021 roku. Wycofanie przez GM w 2016 roku 3,6 miliona samochodów z powodu wadliwego czujnika poduszki powietrznej skłoniło firmę do skupienia się na rozwiązywaniu problemów z pojazdami poprzez aktualizacje OTA, co pomogło firmie zaoszczędzić czas i pieniądze.
Aktualizacje OTA zmniejszają koszty wdrażania poprawek i znacznie zmniejszają ryzyko wycofania produktu na inne sposoby. Producentów samochodów zachęca się do korzystania z aktualizacji OTA, ponieważ pozwala to na szybsze i tańsze rozwiązywanie problemów związanych z pojazdami.
Wraz z rosnącą liczbą producentów samochodów, którzy przyjmują mentalność opartą na oprogramowaniu w swoich nowych pojazdach, aktualizacje OTA mogą być kluczowe dla rozwoju przemysłu motoryzacyjnego. Poprawki OTA pomogą również w aktualizacji terminologii wycofań, przeciwko której w przeszłości wypowiadał się dyrektor generalny Tesli, Elon Musk.