Firma Panasonic ogłosiła, że opóźnia masową produkcję ogniwa baterii Tesla 4680 w celu wprowadzenia "środków poprawy wydajności". Ogniwa trafiły już do Modelu Y produkowanego w Gigafactory w Teksasie. Tesla będzie jednak potrzebować tak wielu ogniw, że będzie musiała wprowadzić własną produkcję nowych 4680 we współpracy z obecnymi dostawcami akumulatorów.
Panasonic, najstarszy partner Tesli w zakresie akumulatorów, wstępnie ogłosił, że wdroży prototypową linię produkcyjną dla nowego ogniwa akumulatorowego. Następnie nowy dyrektor generalny Panasonic, Yuki Kusumi, powiedział, że jest gotów dokonać "dużej inwestycji" w produkcję nowego ogniwa Tesli, jeśli produkcja testowa zakończy się sukcesem.
W październiku 2021 roku japoński producent zaprezentował własne ogniwo 4680 opracowane we współpracy z Teslą i zazielenił inwestycję o wartości 700 milionów dolarów w celu wyprodukowania 4680 ogniw w Japonii, z planami wprowadzenia ogniw do masowej produkcji w innych lokalizacjach. W zeszłym roku Tesla otrzymała od Panasonic 4680 próbek ogniw akumulatorowych, ponieważ zamierzała przejść do produkcji seryjnej w 2023 r. Jednak firma Panasonic ogłosiła teraz, że opóźnia masową produkcję ogniw Tesli 4680 w celu wprowadzenia ulepszeń. Masowa produkcja nowego ogniwa baterii w firmie Panasonic miałaby się rozpocząć między kwietniem a wrześniem 2024 r.
W międzyczasie Tesla zwiększa własną produkcję ogniw 4680 w Gigafactory w Teksasie, aby wesprzeć produkcję Cybertrucka. LG Energy ogłosiło również plany wyprodukowania nowego ogniwa baterii w tym samym formacie bez jasnego harmonogramu.