Atlas E-Mobility Group: Pierwszy afrykański producent elektrycznych samochodów osobowych planuje rewolucję w branży.

Atlas E-Mobility Group: Pierwszy afrykański producent elektrycznych samochodów osobowych planuje rewolucję w branży.
28.05.2023 09:00
Afryka została wykluczona z transformacji w kierunku elektrycznej przyszłości transportu osobistego, którą przeżywają Stany Zjednoczone, Europa i Chiny. Powodem tego jest wysoki koszt zakupu nowych pojazdów elektrycznych, który skłania wielu mieszkańców kontynentu do kupowania używanych samochodów na gaz, które są tańsze, ale bardziej szkodliwe dla środowiska.
Jednakże firma Atlas E-Mobility Group zamierza to zmienić, prezentując w 2026 roku pierwszy w historii zaprojektowany i skonstruowany w Afryce pojazd elektryczny z akumulatorem (BEV). Ta firma technologiczna z siedzibą w Londynie planuje zbudować nowoczesne zakłady produkcyjne i rozwojowe w Maroku, gdzie od pewnego czasu kilku globalnych producentów samochodów spalinowych, takich jak Grupa Renault i Stellantis, ma swoje fabryki. Pomijając kilka afrykańskich start-upów zajmujących się montażem lub modernizacją autobusów elektrycznych i motocykli, na kontynencie nigdy nie powstał masowo produkowany elektryczny samochód osobowy.
Atlas został założony w 2021 roku przez dyrektora generalnego Mohammeda Yehya El Bakkali i prezesa wykonawczego oraz dyrektora technicznego Mohammeda Hichama Senhaji Hannouna, przy znacznym prywatnym finansowaniu. Ich celem jest wprowadzenie na rynek pojazdu o zerowej emisji, który jest niedrogi, praktyczny i inspirowany marokańskim designem i tożsamością. Obecnie samochód nie ma jeszcze nazwy ani przypisanego zakładu produkcyjnego, ale zostanie opracowany z myślą o rynkach wschodzących, gdzie infrastruktura pojazdów elektrycznych jest słabo rozwinięta lub nie istnieje, na przykład w niektórych częściach Europy, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Firma planuje skupić się na dostarczaniu zaawansowanych technologii zwiększających zasięg, sieci akumulatorów i ładowania, jednak szczegóły nie zostały jeszcze ujawnione. Samochód będzie oparty na sprawdzonej architekturze OEM EV, co sugeruje, że będzie wykorzystywał istniejącą platformę stworzoną przez inną markę samochodową.
To z pewnością interesujące podejście, i cieszymy się, że ta bardzo młoda firma próbuje zaprojektować i zbudować niedrogi samochód elektryczny w Afryce. Jednocześnie jesteśmy sceptyczni co do rezultatów, ponieważ stworzenie niezawodnego, opłacalnego i popularnego pojazdu masowej produkcji jest niezwykle trudnym zadaniem, zwłaszcza dla kogoś, kto podejmuje się go po raz pierwszy.
Autor: Ala
Zdjęcia: licarco
|
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
VW ID.3: Oświetlenie Nastrojowe w Abonamencie?!

VW ID.3: Oświetlenie Nastrojowe w Abonamencie?!

Zaskakujące komunikaty od samochodu mogą teraz dotyczyć nawet tak drobnych detali, jak oświetlenie nastrojowe. Jednak właśnie taka sytuacja miała miejsce w przypadku jednego z użytkowników Volkswagen ID.3, który został poinformowany przez swój pojazd, że traci dostęp do tej funkcji. Zobacz więcej >>
Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Najnowsze dane opublikowane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) rzuciły światło na aktualny stan sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie, wykazując pewne delikatne spowolnienie w tempie wzrostu. W okresie styczeń-luty 2024 roku pojazdy elektryczne stanowiły 11,5% wszystkich nowych rejestracji w Unii Europejskiej, co oznacza wzrost o 11,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane