Carwow, znany brytyjski kanał na platformie YouTube, kontynuuje serię imponujących filmów o wyścigach dragsterów. Tym razem postanowiono zestawić w pełni elektryczną Teslę Model S Plaid z dwoma najszybszymi supersamochodami z silnikiem spalinowym -Ferrari SF90 i Porsche 911 Turbo S.
Tesla Model S Plaid z napędem na wszystkie koła i ogromną mocą 1020 KM to najmocniejszy samochód w zestawieniu, ale również najcięższy, ważący 2190 kg.
Drugie miejsce pod względem wagi zajmuje Porsche 911 Turbo S, które waży 1640 kg, ale jednocześnie jest najsłabszym pojazdem z całej trójki. Jego moc to zaledwie 650 KM, osiąganych dzięki 3,7-litrowemu, sześciocylindrowemu silnikowi bokserowemu z tyłu. Porsche 911 Turbo S posiada napęd na wszystkie koła, ale w tradycyjnej konfiguracji, gdzie przednie koła są napędzane spalanym paliwem, a nie elektrycznością.
Ferrari SF90 jest wśród całej trójki najlżejsze, bowiem waży zaledwie 1600 kg i jest napędzane hybrydowym układem napędowym o mocy 1000 KM, łączącym 4,0-litrowy silnik V8, 8-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów i trzy silniki elektryczne – jeden w skrzyni biegów i dwa na przedniej osi, które skutecznie czynią go pojazdem z napędem na wszystkie koła.
Dużym zaskoczeniem może być fakt, że najmocniejszy pojazd w zestawieniu - Tesla Model S Plaid - jest również najtańszy i ma najwięcej miejsc siedzących. W Stanach Zjednoczonych cena Modelu S Plaid zaczyna się od 108 490 USD, Porsche 911 Turbo S od 230 400 USD, a Ferrari SF90 Stradale od aż 528 765 USD.
Który pojazd jest w takim razie najlepszy?
Tesla, znana z rewolucji w przemyśle motoryzacyjnym, ponownie staje w centrum uwagi, tym razem z dwiema istotnymi informacjami dotyczącymi cen i produkcji swoich samochodów. Po wcześniejszych zapowiedziach, Tesla podniosła ceny swojego popularnego modelu, Tesli Model Y. Zobacz więcej >>
Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Ostatnie zdjęcia pojazdu odświeżonego i zmienionego oznaczeniem Modelu 3 Tesli, zobaczone przed jednym ze sklepów marki, sugerują, że oczekiwana aktualizacja Ludicrous dla Modelu 3 Performance jest już na horyzoncie. Choć firma niedawno przeprowadziła renowację Modelu 3, wprowadzając szereg usprawnień, wciąż brakowało w ofercie wersji Performance. Zobacz więcej >>
Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych, coraz częściej pojawiają się głosy obawiające się przeciążenia sieci energetycznej i wzrostu cen prądu. Jednakże, najnowsze dane oraz raporty wskazują na zupełnie inną perspektywę.
Według raportu amerykańskiej firmy Synapse Energy Economics, właściciele samochodów elektrycznych odnotowali znaczące korzyści finansowe w ciągu ostatniej dekady. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>