Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8
06.06.2025 19:00
Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... symboliczne. Zaledwie 1450 egzemplarzy w całej Europie od premiery w 2024 roku to zaskakująco niski wynik, szczególnie w porównaniu do blisko 9700 rejestracji spalinowej wersji.
⚡ Elektryfikacja bez entuzjazmu
Mercedes liczył na to, że ikona off-roadu zyska nowe życie dzięki napędowi elektrycznemu. Jednak rzeczywistość pokazała, że klienci segmentu premium nie są jeszcze gotowi na tak drastyczne zmiany – przynajmniej nie w przypadku Klasy G.
W samych Niemczech zarejestrowano zaledwie 326 sztuk G 580 EQ, a na innych rynkach jest jeszcze gorzej – 58 w Chinach, 61 w Korei Południowej i 0 w USA. Mimo że cena elektryka jest niższa niż spalinowego AMG, to to klasyczne V8 wygrywa serca klientów.
🔋 Problemem zasięg i masa
Na papierze G 580 EQ wygląda dobrze – 587 KM, luksusowe wnętrze, cena od 664 100 zł. Ale w realnym użytkowaniu deklarowany zasięg 473 km zamienia się w zaledwie około 200 km, co jak na auto terenowe jest dużym zawodem.
Dodatkowo, masa auta przekracza 3 tony, co ogranicza jego zdolności holownicze i praktyczność poza miastem. Dla klientów, którzy kupują „Gelendę” nie tylko dla stylu, to poważny minus.
🔄 Mercedes zmienia kurs
Słaby odbiór modelu zmusił Mercedesa do rewizji planów. Elektryczna wersja planowanego „Baby-G”, która miała pojawić się w latach 2026–2027, pierwotnie miała być dostępna wyłącznie z napędem bateryjnym. Teraz producent rozważa również warianty spalinowe – to czytelny sygnał, że rynek nie jest gotowy na radykalne kroki.
✅ Sukcesy w innych segmentach
Warto zaznaczyć, że elektryczna oferta Mercedesa nie jest porażką jako całość. W 2024 roku w Polsce dużą popularnością cieszyły się kompaktowe SUV-y:

EQA: 471 egzemplarzy (+63%)
EQB: 306 egzemplarzy (+101%)
EQE SUV: 266 egzemplarzy (+50%)

Całkowita sprzedaż Mercedesa wzrosła w Polsce o 38%, osiągając poziom 26 300 rejestracji, ale elektryczna Klasa G nie odegrała w tym sukcesie żadnej roli.
❓ Przyszłość elektrycznej G-Klasy
Czy Mercedes G 580 EQ ma jeszcze szansę? Może, ale wymaga istotnych zmian – przede wszystkim większego zasięgu i niższej masy. Na razie jednak wszystko wskazuje na to, że klienci nie chcą elektrycznej legendy, tylko jej rasowej, spalinowej wersji z rykiem V8.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

E.ON Drive dostępne w aplikacji Elocity – wygoda i wsparcie 24/7 dla kierowców EV

E.ON Drive dostępne w aplikacji Elocity – wygoda i wsparcie 24/7 dla kierowców EV

E.ON Polska nawiązał współpracę z firmą Elocity, dzięki której blisko 50 ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych operatora zostało włączonych do aplikacji Elocity. To kolejny krok w stronę uproszczenia elektromobilności dla użytkowników aut elektrycznych w Polsce. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Zasięg 0 km. Co dalej? To pytanie spędza sen z powiek wielu kierowcom rozważającym zakup auta elektrycznego. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane