Grupa Volkswagen odnotowała 96% wzrost pod względem sprzedaży aut elektrycznych w porównaniu do 2020 roku. Wzrost sprzedaży niemieckiego producenta samochodów pomógł firmie zdobyć tytuł najlepiej sprzedającej się marki EV w Europie w 2021 r.
W 2021 r. Volkswagen zgłosił dostawy 452 900 pojazdów elektrycznych, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z danymi z 2020 r., które oscylowały wokół 232 000 samochodów. Volkswagen ID.4 i ID.3 były dwoma najlepiej sprzedającymi się pojazdami elektrycznymi Grupy, z odpowiednio 119 600 i 75 500 dostaw. Dodatkowo, Audi e-tron sprzedało się w imponującej liczbie 49 200 sztuk.
Popyt na Volkswagena jest niemały, przynajmniej w Europie. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę rozpoznawalność na naszym kontynencie przez marki takie jak Volkswagen czy Skoda, nie zapominając o sektorze luksusowym jak Porsche i Audi. Nieco gorzej sprawa wygląda poza Europą.
W Chinach Volkswagen przeżył przeciętny rok, co firma częściowo przypisała niedoborowi chipów półprzewodnikowych. Chiny są rynkiem bardzo konkurencyjnym pod względem sprzedaży elektryków ze względu na lokalną konkurencję taką jak BYD i Wuling wraz z innymi, takimi jak Tesla, którzy utrzymują wysokie wyniki produkcji i dostaw w Chinach.
Volkswagen planuje wprowadzić nowe modele w 2022 r., w tym ID.BUZZ EV Microbus, który zostanie zaprezentowany 9 marca.