Oto nowy sportowy Volkswagen ID.X Performance

Oto nowy sportowy Volkswagen ID.X Performance
09.09.2023 21:30
Tak wygląda najnowsze dziecko Volkswagena - w pełni elektryczna sportowa limuzyna o mocy 550 KM (411 kW) z napędem na wszystkie koła – ID.X Performance. Zorientowany na osiągi EV może pochwalić się kilkoma nowymi elementami stylistycznymi, „łącząc sportowe osiągi z elegancką linią limuzyny”.
Volkswagen premierę nowego samochodu pokazowego zaplanował podczas spotkania "ID. Drivers Club" zorganizowanego przez fanów w Ticino w Szwajcarii (8-9 września).
Reissfelder (szefowa marketingu i sprzedaży Volkswagena) o ID.X:
początek cytatu
Andreas Reckewerth i jego zespół inżynierów maksymalnie wykorzystali potencjał MEB w tym pojeździe, łącząc sportowe osiągi z elegancką linią limuzyny
koniec cytatu
ID.X Performance EV został zbudowany na nowym, flagowym elektrycznym sedanie Volkswagena ID.7, skupiając się jednocześnie na ulepszeniach zorientowanych na osiągi.
Aby zwiększyć dynamikę Volkswagen dodał kilka sportowych elementów. Inżynierowie obniżyli sportowe zawieszenie o 60 mm za pomocą sztywnych sprężyn, które mają poprawić zwinność i prowadzenie ID.X.
Zarówno przedni spoiler, jak i tylne dyfuzory wykonano z włókna węglowego. Ponadto tylne skrzydło jest wykonane z karbonu, aby poprawić przepływ powietrza i zmniejszyć masę.
Pojazd zaprezentowano na 20-calowych, sportowych felgach ze stopów lekkich i oponach wyścigowych w rozmiarze 265. Przyciemnione tylne światła dodają dynamicznego wyglądu, a czerwone linie akcentujące biegną wzdłuż podstawy samochodu, podkreślając czarny karbonowy wygląd. We wnętrzu znajdziemy kubełkowe fotele z włókna węglowego oraz czerwone akcenty na kierownicy, drzwiach i desce rozdzielczej, które dodatkowo potęgują wrażenie pojazdu o wysokich osiągach. Ekran konsoli środkowej pojazdu o przekątnej 6,7 cala (17 cm) zamontowany jest horyzontalnie (jak w nowych Teslach).
ID.X Performance EV będzie wyposażony w napęd na wszystkie koła ze stale wzbudzonym silnikiem synchronicznym z tyłu i silnikiem asynchronicznym na przedniej osi.
Podstawowa wersja ID.7 (na bazie której zbudowano ID.X) to flagowy elektryczny sedan Volkswagena. Aktualnie producent wprowadza na rynek europejski ID.7 Pro z akumulatorem o pojemności 86 kWh i zasięgu 700 km.
Autor: motoevo
Źródło: Volkswagen
|
Tagi:

Warto przeczytać

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E to długo wyczekiwana elektryczna wersja jednego z najpopularniejszych crossoverów ostatnich lat. Model, który od lat święci triumfy w Wielkiej Brytanii i zadomowił się na dobre na polskich drogach, teraz staje do walki w segmencie elektryków – i robi to po swojemu: bez rewolucji, ale z pomysłem. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane