Oto nowy sportowy Volkswagen ID.X Performance

Oto nowy sportowy Volkswagen ID.X Performance
09.09.2023 21:30
Tak wygląda najnowsze dziecko Volkswagena - w pełni elektryczna sportowa limuzyna o mocy 550 KM (411 kW) z napędem na wszystkie koła – ID.X Performance. Zorientowany na osiągi EV może pochwalić się kilkoma nowymi elementami stylistycznymi, „łącząc sportowe osiągi z elegancką linią limuzyny”.
Volkswagen premierę nowego samochodu pokazowego zaplanował podczas spotkania "ID. Drivers Club" zorganizowanego przez fanów w Ticino w Szwajcarii (8-9 września).
Reissfelder (szefowa marketingu i sprzedaży Volkswagena) o ID.X:
początek cytatu
Andreas Reckewerth i jego zespół inżynierów maksymalnie wykorzystali potencjał MEB w tym pojeździe, łącząc sportowe osiągi z elegancką linią limuzyny
koniec cytatu
ID.X Performance EV został zbudowany na nowym, flagowym elektrycznym sedanie Volkswagena ID.7, skupiając się jednocześnie na ulepszeniach zorientowanych na osiągi.
Aby zwiększyć dynamikę Volkswagen dodał kilka sportowych elementów. Inżynierowie obniżyli sportowe zawieszenie o 60 mm za pomocą sztywnych sprężyn, które mają poprawić zwinność i prowadzenie ID.X.
Zarówno przedni spoiler, jak i tylne dyfuzory wykonano z włókna węglowego. Ponadto tylne skrzydło jest wykonane z karbonu, aby poprawić przepływ powietrza i zmniejszyć masę.
Pojazd zaprezentowano na 20-calowych, sportowych felgach ze stopów lekkich i oponach wyścigowych w rozmiarze 265. Przyciemnione tylne światła dodają dynamicznego wyglądu, a czerwone linie akcentujące biegną wzdłuż podstawy samochodu, podkreślając czarny karbonowy wygląd. We wnętrzu znajdziemy kubełkowe fotele z włókna węglowego oraz czerwone akcenty na kierownicy, drzwiach i desce rozdzielczej, które dodatkowo potęgują wrażenie pojazdu o wysokich osiągach. Ekran konsoli środkowej pojazdu o przekątnej 6,7 cala (17 cm) zamontowany jest horyzontalnie (jak w nowych Teslach).
ID.X Performance EV będzie wyposażony w napęd na wszystkie koła ze stale wzbudzonym silnikiem synchronicznym z tyłu i silnikiem asynchronicznym na przedniej osi.
Podstawowa wersja ID.7 (na bazie której zbudowano ID.X) to flagowy elektryczny sedan Volkswagena. Aktualnie producent wprowadza na rynek europejski ID.7 Pro z akumulatorem o pojemności 86 kWh i zasięgu 700 km.
Autor: motoevo
Źródło: Volkswagen
|
Tagi:

Warto przeczytać

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
Volvo EX30: 9 rzeczy, które mogą cię zdziwić w tym kompaktowym elektrycznym SUV-ie

Volvo EX30: 9 rzeczy, które mogą cię zdziwić w tym kompaktowym elektrycznym SUV-ie

Omówimy tu kilka wad Volvo EX30, najnowszego kompaktowego crossovera elektrycznego marki. Każdy samochód ma swoje zalety i wady, i EX30 nie jest wyjątkiem. Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane