Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. To problem nie tylko dla gigantów, takich jak VW, Mercedes czy BMW, ale także dla całej gospodarki Niemiec. A być może i dla Europy.
Upadnie przemysł samochodowy - upadną Niemcy
Volkswagen przespał moment rozwoju elektromobilności. Później - próbując szybko nadgonić czas - popełnił sporo błędów, czego efektem jest słaba sprzedaż aut elektrycznych giganta. W dodatku traci on przewagę nad innymi firmami w postaci dopracowanych silników diesla i benzynowych, które stają się nieistotne w walce o podział nowego rynku EV.
Czy VW będzie w stanie nadgonić stracony czas? Czy niemiecka gospodarka będzie w stanie przejść transofrmację i utrzymać statu lidera produkcji aut, opartego na słynnej "niezawodnej niemieckiej techonologii"?
Toyota zapowiada kolejny krok w elektryfikacji – Toyota C-HR+ trafi na polski rynek w pierwszym kwartale 2026 roku. To kluczowy model w gamie elektrycznych SUV-ów marki, który ma wyróżniać się osiągami, dużym zasięgiem i nowoczesnymi rozwiązaniami. Zobacz więcej >>
Rynek SUV-ów jest pełen różnych modeli, ale gdy zawęzimy wybór do 7-miejscowych aut elektrycznych w rozsądnej cenie, pozostaje tylko jedna opcja – Kia EV9. Po ostatnich obniżkach jej cena spadła poniżej 270 tysięcy złotych, co czyni ją wyjątkową propozycją w segmencie. Zobacz więcej >>
Coraz więcej sieci handlowych w Polsce rozwija infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Kaufland, Biedronka, POLOmarket i ALDI to tylko niektóre z marek, które stawiają na elektromobilność, oferując klientom możliwość naładowania samochodów podczas codziennych zakupów.
Kaufland stawia na wygodę i ekologię
Kaufland posiada już prawie 100 stacji ładowania, oferujących zarówno ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 50 kW, jak i prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW. Zobacz więcej >>
Na trasie od Wodogrzmotów Mickiewicza do Morskiego Oka już wkrótce pojawi się 20 elektrycznych busów. To efekt porozumienia, które łączy troskę o dobrostan zwierząt z potrzebami turystów i lokalnej społeczności. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>