Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. To problem nie tylko dla gigantów, takich jak VW, Mercedes czy BMW, ale także dla całej gospodarki Niemiec. A być może i dla Europy.
Upadnie przemysł samochodowy - upadną Niemcy
Volkswagen przespał moment rozwoju elektromobilności. Później - próbując szybko nadgonić czas - popełnił sporo błędów, czego efektem jest słaba sprzedaż aut elektrycznych giganta. W dodatku traci on przewagę nad innymi firmami w postaci dopracowanych silników diesla i benzynowych, które stają się nieistotne w walce o podział nowego rynku EV.
Czy VW będzie w stanie nadgonić stracony czas? Czy niemiecka gospodarka będzie w stanie przejść transofrmację i utrzymać statu lidera produkcji aut, opartego na słynnej "niezawodnej niemieckiej techonologii"?
Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Na majówkę i cały maj kierowcy elektryków mają powody do zadowolenia! ORLEN Charge ogłasza dużą promocję – ładowanie aut elektrycznych będzie tańsze nawet o 35%!
Tańsze ładowanie – szczegóły promocji
Od 30 kwietnia do 30 maja 2025 r. obowiązują nowe, niższe stawki na ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach ORLEN Charge. Zobacz więcej >>
Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>