Chrysler ogłosił, że wkracza w nową erę, przygotowując się do wprowadzenia swojego pierwszego całkowicie elektrycznego modelu - crossovera, który ma trafić na rynek w 2025 roku. Oficjalne potwierdzenie przyszło dzisiaj od Dyrektor Generalnej Chryslera, Christine Fuell.
Główny projektant Chryslera, Ralph Gilles, zasugerował wcześniej, że pierwszy pojazd elektryczny Chryslera poprowadzi markę w nowym kierunkuGilles, pełniący również funkcję głównego projektanta kilku innych marek Stellantis, wyraził ogromne zainteresowanie tym konkretnym modelem. Stwierdził nawet, że choć nadzorował już wiele równie ważnych projektów, w tym pickupa Ram EV i Dodge Charger SRT EV, najbardziej ekscytuje go pierwszy samochód elektryczny marki Chrysler.
Mimo wcześniejszych deklaracji producenta o całkowitej elektryfikacji floty do 2028 roku, Chrysler nie ujawnił dotąd żadnego konkretnego modelu w pełni elektrycznego. Koncept Airflow EV, choć obiecujący, został nazwany "początkiem" i obecnie ewoluuje w nowym kierunku.
Najnowszy projekt elektrycznego crossovera opiera się na platformie STLA Large, współdzielonej z innymi modelami Stellantis EV. Wcześniejszy koncept Airflow EV korzystał z platformy RU Chryslera, którą wykorzystano w hybrydowej Pacifici, ale platforma STLA zapewnia bardziej zaawansowane możliwości. W obu przypadkach możemy jednak mówić o nowoczesnych funkcjach, takich jak zaawansowane systemy informacyjno-rozrywkowe i łączność oraz wspomaganie jazdy na poziomie 3, które są w dalszym ciągu udoskonalane.
Niestety, choć Chrysler wyraził wcześniejsze zobowiązanie do przejścia na pojazdy "w pełni elektryczne" do 2028 roku, obecnie firma zdaje się zmieniać swoje podejście. Christine Fuell oznajmiła, że Chrysler nadal planuje oferować hybrydową Pacificę "do końca dekady", co sugeruje, że marka może chcieć zachować hybrydowe rozwiązania na stałem w swojej ofercie.