Kolejna rewolucyjna koncepcja pojazdu elektrycznego od Nissana ujrzała światło dzienne. Tym razem jest to Hyper Punk EV, czwarty w pełni elektryczny pojazd koncepcyjny z serii "Hyper", do której należą wcześniej zaprezentowane modele: Hyper Tourer, Hyper Urban EV oraz SUV Hyper Adventure. Fizyczna premiera wszystkich czterech pojazdów odbędzie się podczas nadchodzącego wydarzenia Japan Mobility Show.
Nissan Hyper Punk EV to kompaktowy crossover, "skrojony na miarę twórców treści, influencerów, artystów i osób ceniących styl i innowację". Zaprojektowany jako mobilne studio kreatywne, oferuje zaawansowaną łączność z Internetem, co pozwala na połączenie się z urządzeniami pasażerów i kreatywnym sprzętem podczas podróży. Sztuczna inteligencja oraz bioczujniki w zagłówkach wykrywają nastrój kierowcy i automatycznie dostosowują atmosferę wnętrza poprzez odpowiednią muzykę i oświetlenie, co ma pobudzić energię i kreatywność kierowcy.
Wnętrze pojazdu zaskakuje elementami inspirowanymi origami, łącząc sferę cyfrową z artystyczną. Kamery pokładowe rejestrują otoczenie pojazdu, a sztuczna inteligencja przekształca je w stylu mangi lub we wzory graficzne zgodnie z preferencjami właściciela. Wyniki można zobaczyć na trzyekranowym wyświetlaczu w kokpicie, tworząc unikalną przestrzeń, w której rzeczywistość łączy się z metaświatem.
Warto też wspomnieć, że nadwozie pojazdu elektrycznego charakteryzuje się wielokątnymi powierzchniami i 23-calowymi kołami, które sprawdzają się zarówno w terenie miejskim, jak i terenowym.
Dodatkowo, z innych źródeł wynika, że Hyper Punk wraz z innymi koncepcyjnymi krewnymi będzie wkrótce dostępny w grze online Fortnite pod nazwą "Electrify the World". Pojawią się także w nadchodzącym teledysku, który zadebiutuje 25 października - tego samego dnia, kiedy cała czwórka zostanie zaprezentowana na Japan Mobility Show.
Hansjörg von Gemmingen prowadzi Teslę Model S, która właśnie osiągnęła niesamowity przebieg 2 000 000 kilometrów. To imponujące osiągnięcie, nawet dla samochodu spalinowego. Zobacz więcej >>
Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. Zobacz więcej >>
Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
W ostatnich dniach na warszawskim Mokotowie wydarzył się dramatyczny wypadek, w którym brał udział elektryczny pojazd Luksusowy sedan Lucid Air, wart aż milion złotych, stanął w płomieniach po uderzeniu w słup. Szczegóły zdarzenia wzbudziły duże zainteresowanie opinii publicznej. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>