Serwis KIA e-NIRO po 100.000 km przebiegu! Jaka jest degradacja baterii?

2023-03-21
|
Degradacja baterii i przegląd auta elektrycznego to dwa często poruszane tematy w debacie o autach elektrycznych. Z pomocą przychodzą takie filmy jak ten, które powinny rozwiać wątpliwości sceptyków.
Oto Kia e-Niro, która właśnie osiągnęła 100 000 km przebiegu i trafiła na przegląd. W przypadku modelu e-Niro przegląd wymagany jest co roku, bądź co 15000 kilometrów. KIA wykonuje 3 rodzaje przeglądów, w zależności od przebiegu pojazdu. Najprostszy przegląd polega na kontroli podzespołów, wykonaniu aktualizacji i sprawdzeniu degradacji baterii. Drugi przegląd przewiduje wymianę płynu hamulcowego, a ostatni, tzw. duży przegląd poszerza diagnostykę o wymianę płynu chłodzącego baterię i falownik.
Ciekawostką jest to, że po 100 000 km Kia e-Niro ma degradację na poziomie 0%, co oznacza, że cała pojemność netto baterii jest wciąż dostępna dla użytkownika. Tak rewelacyjny wynik osiągnięty jest za sprawą dość dużego buforu między pojemnością brutto baterii, a pojemnością netto dostępną dla użytkownika.

Warto przeczytać

KingLong PEV6 SmartCity: Elektryczny Bus Testowany na Trasie do Morskiego Oka

KingLong PEV6 SmartCity: Elektryczny Bus Testowany na Trasie do Morskiego Oka

Trwają intensywne testy kolejnego elektrycznego busa, który mógłby przewozić turystów na popularnej trasie do Morskiego Oka. Tym razem w centrum uwagi znajduje się pojazd KingLong PEV6 SmartCity. Zobacz więcej >>
Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Według prognoz portalu Otomoto, do końca bieżącego roku liczba ogłoszeń dotyczących używanych samochodów elektrycznych ma osiągnąć 8241. Choć stanowi to niewielki ułamek w morzu ogłoszeń samochodów spalinowych (ponad 250 tysięcy), udział elektryków stale rośnie. Zobacz więcej >>
Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Wyzwania i Szanse

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Wyzwania i Szanse

Przez ostatnią dekadę rynek samochodów elektrycznych (EV) w Europie rozwijał się dynamicznie. Koszty baterii spadły o 90%, zasięg pojazdów wzrósł z 100-150 km do ponad 400 km, a infrastruktura ładowania rozwija się, choć nadal istnieją obszary wymagające poprawy. Zobacz więcej >>
Nowy Supercharger w Szczecinie: Krok w Przód dla Sieci Ładowania Tesli w Polsce

Nowy Supercharger w Szczecinie: Krok w Przód dla Sieci Ładowania Tesli w Polsce

Na polskiej mapie ładowarek Supercharger pojawił się nowy, działający sprzęt. Szczeciński punkt oferuje moc 250 kW i ma 12 stanowisk. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane