Degradacja baterii i przegląd auta elektrycznego to dwa często poruszane tematy w debacie o autach elektrycznych. Z pomocą przychodzą takie filmy jak ten, które powinny rozwiać wątpliwości sceptyków.
Oto Kia e-Niro, która właśnie osiągnęła 100 000 km przebiegu i trafiła na przegląd. W przypadku modelu e-Niro przegląd wymagany jest co roku, bądź co 15000 kilometrów. KIA wykonuje 3 rodzaje przeglądów, w zależności od przebiegu pojazdu. Najprostszy przegląd polega na kontroli podzespołów, wykonaniu aktualizacji i sprawdzeniu degradacji baterii. Drugi przegląd przewiduje wymianę płynu hamulcowego, a ostatni, tzw. duży przegląd poszerza diagnostykę o wymianę płynu chłodzącego baterię i falownik.
Ciekawostką jest to, że po 100 000 km Kia e-Niro ma degradację na poziomie 0%, co oznacza, że cała pojemność netto baterii jest wciąż dostępna dla użytkownika. Tak rewelacyjny wynik osiągnięty jest za sprawą dość dużego buforu między pojemnością brutto baterii, a pojemnością netto dostępną dla użytkownika.