Elon Musk potwierdził to, o czym spekulowano od dłuższego czasu - Cybertruck Tesli będzie miał wolant zamiast kierownicy.
Gdy w 2019 roku zaprezentowano concept Cybertrucka wiele osób zwróciło uwagę na brak klasycznej kierownicy. Zamiast niej zamontowany został wolant, podobny do tego, który zaprezentowano też w Tesli Roadster. Ale w tym czasie wydawało się to jedynie zabiegiem mającym wzbudzić ciekawość. Nikt nie przypuszczał, że 2 lata później wolant pojawi się w... seryjnej produkcji Modeli S i X.
Dziś już wiadomo, że tak jak w przypadku Modeli S i X, wolant będzie seryjnie montowany także w Cybertrucku. Ta informacja nie wszystkich ucieszy, gdyż od użytkowników modeli S i X płyną głosy, że o ile prowadzenie auta wolantem przy większych prędkościach jest wygodne i szybko można się do tego przyzwyczaić, o tyle manewrowanie na parkingu bywa uciążliwe.
Elon Musk poinformował, że Tesla pracuje nad wprowadzeniem zmiennego przełożenia układu kierowniczego (rozwinięcie technologii steer-by-wire) w zależności od prędkości z jaką porusza się auto aby manewrowanie na parkingu wolantem było mniej uciążliwe, ale jednocześnie Musk ostudził oczekiwania informując, że ta techonologia zostanie wprowadzona w perspektywie kilku lat!
Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>