Toyota zobowiązała się do całkowicie bezemisyjnej produkcji w Europie do 2035 roku. Dlaczego? Bo musi.

Toyota zobowiązała się do całkowicie bezemisyjnej produkcji w Europie do 2035 roku. Dlaczego? Bo musi.
05.12.2021 16:00
Toyota jest absolutnym liderem wśród producentów samochodów spalinowych. Niewiele można jednak powiedzieć o ich osiągnięciach w dziedzinie elektryfikacji pojazdów. Doczekaliśmy się jednak zobowiązania ze strony firmy o całkowicie bezemisyjnej jeździe w Europie do 2035.
Toyota Motor Europe przedstawiła swój 14-letni plan podczas wczorajszego wydarzenia w Japonii. Strategia obejmuje wprowadzenie większej ilości samochodów zeroemisyjnych (w tym napędzanych wodorem) w całej Europie Zachodniej. Matt Harrison, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe, mówił o celach firmy związanych z emisją dwutlenku węgla za granicą:
początek cytatu
“Moving beyond 2030, we expect to see further ZEV demand acceleration and Toyota will be ready to achieve 100% CO2 reduction in all new vehicles by 2035 in Western Europe, assuming that sufficient electric charging and hydrogen refueling infrastructures are in place by then, together with the renewable energy capacity increases that will be required.”
koniec cytatu
Z jednej strony dobrze słyszeć o lekkich zmianach w myśleniu Toyoty w zakresie bezemisyjnej jazdy. Z drugiej strony warto wspomnieć, że w ramach europejskiego Zielonego Ładu w lipcu ubiegłego roku, UE zaproponowała szereg propozycji klimatycznych, w tym między innymi redukcję emisji CO2 z nowych samochodów o 55% do 2030 r. i 100% do 2035 r. Cóż, można odczuć wrażenie, że Toyota robi absolutne minimum i dotyczy to jedynie Europy, która najzwyczajniej w świecie tego wymaga.
W tym roku mogliśmy zaobserwować jednak małe “olśnienie” w postaci Toyoty bZ4X, pierwszego samochodu elektrycznego, który pojawił się na nowej dedykowanej platformie, dostępnej na rynku globalnym. Ostatnio pojawiła się również informacja o współpracy Toyoty z japońskim producentem BYD w celu budowy elektryka za 30 000 dolarów. Nie jest jednak powiedziane, że pojazd jeśli powstanie, to zobaczy coś więcej poza rynkiem Chińskim.
Ale i tak trzymamy kciuki.
Autor: Ala
Tagi:

Warto przeczytać

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która ma poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. W obliczu ponad 21,5 tys. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane