Toyota zobowiązała się do całkowicie bezemisyjnej produkcji w Europie do 2035 roku. Dlaczego? Bo musi.

Toyota zobowiązała się do całkowicie bezemisyjnej produkcji w Europie do 2035 roku. Dlaczego? Bo musi.
05.12.2021 16:00
Toyota jest absolutnym liderem wśród producentów samochodów spalinowych. Niewiele można jednak powiedzieć o ich osiągnięciach w dziedzinie elektryfikacji pojazdów. Doczekaliśmy się jednak zobowiązania ze strony firmy o całkowicie bezemisyjnej jeździe w Europie do 2035.
Toyota Motor Europe przedstawiła swój 14-letni plan podczas wczorajszego wydarzenia w Japonii. Strategia obejmuje wprowadzenie większej ilości samochodów zeroemisyjnych (w tym napędzanych wodorem) w całej Europie Zachodniej. Matt Harrison, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe, mówił o celach firmy związanych z emisją dwutlenku węgla za granicą:
początek cytatu
“Moving beyond 2030, we expect to see further ZEV demand acceleration and Toyota will be ready to achieve 100% CO2 reduction in all new vehicles by 2035 in Western Europe, assuming that sufficient electric charging and hydrogen refueling infrastructures are in place by then, together with the renewable energy capacity increases that will be required.”
koniec cytatu
Z jednej strony dobrze słyszeć o lekkich zmianach w myśleniu Toyoty w zakresie bezemisyjnej jazdy. Z drugiej strony warto wspomnieć, że w ramach europejskiego Zielonego Ładu w lipcu ubiegłego roku, UE zaproponowała szereg propozycji klimatycznych, w tym między innymi redukcję emisji CO2 z nowych samochodów o 55% do 2030 r. i 100% do 2035 r. Cóż, można odczuć wrażenie, że Toyota robi absolutne minimum i dotyczy to jedynie Europy, która najzwyczajniej w świecie tego wymaga.
W tym roku mogliśmy zaobserwować jednak małe “olśnienie” w postaci Toyoty bZ4X, pierwszego samochodu elektrycznego, który pojawił się na nowej dedykowanej platformie, dostępnej na rynku globalnym. Ostatnio pojawiła się również informacja o współpracy Toyoty z japońskim producentem BYD w celu budowy elektryka za 30 000 dolarów. Nie jest jednak powiedziane, że pojazd jeśli powstanie, to zobaczy coś więcej poza rynkiem Chińskim.
Ale i tak trzymamy kciuki.
Autor: Ala
Tagi:

Warto przeczytać

Volkswagen ID. Buzz GTX

Volkswagen ID. Buzz GTX

Volkswagen przedstawił światu model ID. Buzz GTX, który ma zrewolucjonizować koncepcję elektrycznych minivanów. Zobacz więcej >>
Cybertruck z ładowaniem indukcyjnym: Tesla wkracza w erę bezprzewodowego ładowania

Cybertruck z ładowaniem indukcyjnym: Tesla wkracza w erę bezprzewodowego ładowania

Tesla, znana z rewolucyjnych innowacji w przemyśle motoryzacyjnym, przygotowuje się do kolejnego kroku w elektrycznej rewolucji. Najnowsze doniesienia sugerują, że Cybertruck, flagowy pickup Tesli, będzie wyposażony w funkcję ładowania indukcyjnego. Zobacz więcej >>
Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane