Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Jednak wraz ze wzrostem popularności pojazdów elektrycznych w ostatnich latach, Big Oil może wyciągać wielkie działa. Na przykład ExxonMobil, jedna z największych na świecie międzynarodowych spółek naftowo-gazowych, rozpoczęła nową kampanię marki syntetycznego oleju silnikowego Mobil 1 zatytułowaną "Breaking Free".
Na czele kampanii znajduje się reklama, którą Mobil 1 opisuje jako zaproszenie dla "konsumentów w całym kraju, aby oderwali się od swoich urządzeń i wspólnie świętowali miłość do jazdy". Chociaż wydaje się to sugerować, że reklama nie jest bezpośrednio skierowana do pojazdów elektrycznych, samochody zasilane bateryjnie są pierwszą rzeczą, która pojawia się w głowie widza. W reklamie, która ma dystopijny, koszmarny klimat, widzimy ludzi próbujących załatwić swoje sprawy, niosąc ze sobą ogromną ilość kabli, zgrupowanych w "ogon", który podąża za nimi wszędzie. Według słów Mobil 1, reklama "uwidacznia niewidzialne nici, które sprawiają, że wszyscy jesteśmy nadmiernie połączeni".
Oczywiście generuje to absurdalne sytuacje, ale firma proponuje rozwiązanie: uwolnienie się od mnóstwa kabli, które reprezentują urządzenia, z których korzystamy na co dzień, wybierając się na przejażdżkę samochodem na benzynę. Prowadzi to do sloganu, który pojawia się na końcu reklamy: "Disconnecting. To jak uwolnienie się. Z miłości do jazdy". Mobil 1 twierdzi, że "ponad połowa Amerykanów identyfikuje, że niektóre z najbardziej cenionych chwil w życiu mają miejsce w samochodzie - od emocji związanych z uzyskaniem prawa jazdy, rodzinnych wycieczek drogowych, po śpiewanie do muzyki, gdy mijają kilometry". Jednak każde z tych pamiętnych wydarzeń może z łatwością mieć miejsce w samochodzie elektrycznym - o ile nam wiadomo, pojazdy elektryczne nie jeżdżą z podłączonymi kablami do ładowania - ale reklama ExxonMobil wygodnie unika tego stwierdzenia, bo dlaczego miałaby to robić?
Czy jesteśmy świadkami początku wojny między przemysłem naftowym i gazowym a przemysłem pojazdów elektrycznych? Nie nam to oceniać, ale ta reklama z pewnością wygląda jak deklaracja intencji - Mobil 1 twierdzi, że jego "nowa platforma marki będzie parasolem dla wszystkiego, co robimy w przyszłości z naszymi produktami, partnerami i doświadczeniami z jazdy dla konsumentów".
Samochody elektryczne uchodzą za mniej awaryjne niż modele spalinowe, ale to nie oznacza, że są całkowicie bezproblemowe. Najnowszy raport ADAC wskazuje, że najczęstszą przyczyną unieruchomienia EV jest… akumulator rozruchowy 12V. Zobacz więcej >>
Carsharing, czyli wynajem samochodów na minuty, zyskuje coraz większą popularność, zwłaszcza w miastach, gdzie transport publiczny i ograniczenia parkingowe sprawiają, że posiadanie prywatnego auta przestaje być koniecznością. Szczególnie obiecujący wydaje się segment samochodów elektrycznych, który odpowiada na rosnące potrzeby ekologiczne i ekonomiczne użytkowników. Zobacz więcej >>
Chińskie marki EV podbijają polski rynek! Jeszcze kilka lat temu mało kto traktował je poważnie, ale dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Chińscy producenci szybko nadrobili zaległości technologiczne i kuszą kierowców nowoczesnymi rozwiązaniami oraz atrakcyjnymi cenami. Zobacz więcej >>
BYD Atto 2 to nowa propozycja w segmencie miejskich crossoverów elektrycznych. Ten chiński model może zainteresować klientów, którzy do tej pory rozważali zakup takich aut jak Peugeot e-2008, Opel Mokka-e czy MG4. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>