Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Jednak wraz ze wzrostem popularności pojazdów elektrycznych w ostatnich latach, Big Oil może wyciągać wielkie działa. Na przykład ExxonMobil, jedna z największych na świecie międzynarodowych spółek naftowo-gazowych, rozpoczęła nową kampanię marki syntetycznego oleju silnikowego Mobil 1 zatytułowaną "Breaking Free".
Na czele kampanii znajduje się reklama, którą Mobil 1 opisuje jako zaproszenie dla "konsumentów w całym kraju, aby oderwali się od swoich urządzeń i wspólnie świętowali miłość do jazdy". Chociaż wydaje się to sugerować, że reklama nie jest bezpośrednio skierowana do pojazdów elektrycznych, samochody zasilane bateryjnie są pierwszą rzeczą, która pojawia się w głowie widza. W reklamie, która ma dystopijny, koszmarny klimat, widzimy ludzi próbujących załatwić swoje sprawy, niosąc ze sobą ogromną ilość kabli, zgrupowanych w "ogon", który podąża za nimi wszędzie. Według słów Mobil 1, reklama "uwidacznia niewidzialne nici, które sprawiają, że wszyscy jesteśmy nadmiernie połączeni".
Oczywiście generuje to absurdalne sytuacje, ale firma proponuje rozwiązanie: uwolnienie się od mnóstwa kabli, które reprezentują urządzenia, z których korzystamy na co dzień, wybierając się na przejażdżkę samochodem na benzynę. Prowadzi to do sloganu, który pojawia się na końcu reklamy: "Disconnecting. To jak uwolnienie się. Z miłości do jazdy". Mobil 1 twierdzi, że "ponad połowa Amerykanów identyfikuje, że niektóre z najbardziej cenionych chwil w życiu mają miejsce w samochodzie - od emocji związanych z uzyskaniem prawa jazdy, rodzinnych wycieczek drogowych, po śpiewanie do muzyki, gdy mijają kilometry". Jednak każde z tych pamiętnych wydarzeń może z łatwością mieć miejsce w samochodzie elektrycznym - o ile nam wiadomo, pojazdy elektryczne nie jeżdżą z podłączonymi kablami do ładowania - ale reklama ExxonMobil wygodnie unika tego stwierdzenia, bo dlaczego miałaby to robić?
Czy jesteśmy świadkami początku wojny między przemysłem naftowym i gazowym a przemysłem pojazdów elektrycznych? Nie nam to oceniać, ale ta reklama z pewnością wygląda jak deklaracja intencji - Mobil 1 twierdzi, że jego "nowa platforma marki będzie parasolem dla wszystkiego, co robimy w przyszłości z naszymi produktami, partnerami i doświadczeniami z jazdy dla konsumentów".
W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
🚗 Wakacje + elektryk = duet idealny?
Sezon urlopowy to czas intensywnych wyjazdów – także dla właścicieli samochodów elektrycznych. Coraz większy zasięg aut i rozbudowana sieć ładowarek sprawiają, że planowanie podróży jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Zobacz więcej >>
Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>