Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Jednak wraz ze wzrostem popularności pojazdów elektrycznych w ostatnich latach, Big Oil może wyciągać wielkie działa. Na przykład ExxonMobil, jedna z największych na świecie międzynarodowych spółek naftowo-gazowych, rozpoczęła nową kampanię marki syntetycznego oleju silnikowego Mobil 1 zatytułowaną "Breaking Free".
Na czele kampanii znajduje się reklama, którą Mobil 1 opisuje jako zaproszenie dla "konsumentów w całym kraju, aby oderwali się od swoich urządzeń i wspólnie świętowali miłość do jazdy". Chociaż wydaje się to sugerować, że reklama nie jest bezpośrednio skierowana do pojazdów elektrycznych, samochody zasilane bateryjnie są pierwszą rzeczą, która pojawia się w głowie widza. W reklamie, która ma dystopijny, koszmarny klimat, widzimy ludzi próbujących załatwić swoje sprawy, niosąc ze sobą ogromną ilość kabli, zgrupowanych w "ogon", który podąża za nimi wszędzie. Według słów Mobil 1, reklama "uwidacznia niewidzialne nici, które sprawiają, że wszyscy jesteśmy nadmiernie połączeni".
Oczywiście generuje to absurdalne sytuacje, ale firma proponuje rozwiązanie: uwolnienie się od mnóstwa kabli, które reprezentują urządzenia, z których korzystamy na co dzień, wybierając się na przejażdżkę samochodem na benzynę. Prowadzi to do sloganu, który pojawia się na końcu reklamy: "Disconnecting. To jak uwolnienie się. Z miłości do jazdy". Mobil 1 twierdzi, że "ponad połowa Amerykanów identyfikuje, że niektóre z najbardziej cenionych chwil w życiu mają miejsce w samochodzie - od emocji związanych z uzyskaniem prawa jazdy, rodzinnych wycieczek drogowych, po śpiewanie do muzyki, gdy mijają kilometry". Jednak każde z tych pamiętnych wydarzeń może z łatwością mieć miejsce w samochodzie elektrycznym - o ile nam wiadomo, pojazdy elektryczne nie jeżdżą z podłączonymi kablami do ładowania - ale reklama ExxonMobil wygodnie unika tego stwierdzenia, bo dlaczego miałaby to robić?
Czy jesteśmy świadkami początku wojny między przemysłem naftowym i gazowym a przemysłem pojazdów elektrycznych? Nie nam to oceniać, ale ta reklama z pewnością wygląda jak deklaracja intencji - Mobil 1 twierdzi, że jego "nowa platforma marki będzie parasolem dla wszystkiego, co robimy w przyszłości z naszymi produktami, partnerami i doświadczeniami z jazdy dla konsumentów".
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>