Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Jednak wraz ze wzrostem popularności pojazdów elektrycznych w ostatnich latach, Big Oil może wyciągać wielkie działa. Na przykład ExxonMobil, jedna z największych na świecie międzynarodowych spółek naftowo-gazowych, rozpoczęła nową kampanię marki syntetycznego oleju silnikowego Mobil 1 zatytułowaną "Breaking Free".
Na czele kampanii znajduje się reklama, którą Mobil 1 opisuje jako zaproszenie dla "konsumentów w całym kraju, aby oderwali się od swoich urządzeń i wspólnie świętowali miłość do jazdy". Chociaż wydaje się to sugerować, że reklama nie jest bezpośrednio skierowana do pojazdów elektrycznych, samochody zasilane bateryjnie są pierwszą rzeczą, która pojawia się w głowie widza. W reklamie, która ma dystopijny, koszmarny klimat, widzimy ludzi próbujących załatwić swoje sprawy, niosąc ze sobą ogromną ilość kabli, zgrupowanych w "ogon", który podąża za nimi wszędzie. Według słów Mobil 1, reklama "uwidacznia niewidzialne nici, które sprawiają, że wszyscy jesteśmy nadmiernie połączeni".
Oczywiście generuje to absurdalne sytuacje, ale firma proponuje rozwiązanie: uwolnienie się od mnóstwa kabli, które reprezentują urządzenia, z których korzystamy na co dzień, wybierając się na przejażdżkę samochodem na benzynę. Prowadzi to do sloganu, który pojawia się na końcu reklamy: "Disconnecting. To jak uwolnienie się. Z miłości do jazdy". Mobil 1 twierdzi, że "ponad połowa Amerykanów identyfikuje, że niektóre z najbardziej cenionych chwil w życiu mają miejsce w samochodzie - od emocji związanych z uzyskaniem prawa jazdy, rodzinnych wycieczek drogowych, po śpiewanie do muzyki, gdy mijają kilometry". Jednak każde z tych pamiętnych wydarzeń może z łatwością mieć miejsce w samochodzie elektrycznym - o ile nam wiadomo, pojazdy elektryczne nie jeżdżą z podłączonymi kablami do ładowania - ale reklama ExxonMobil wygodnie unika tego stwierdzenia, bo dlaczego miałaby to robić?
Czy jesteśmy świadkami początku wojny między przemysłem naftowym i gazowym a przemysłem pojazdów elektrycznych? Nie nam to oceniać, ale ta reklama z pewnością wygląda jak deklaracja intencji - Mobil 1 twierdzi, że jego "nowa platforma marki będzie parasolem dla wszystkiego, co robimy w przyszłości z naszymi produktami, partnerami i doświadczeniami z jazdy dla konsumentów".
W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez firmę Arval, we współpracy z The United Test and Assembly Centre (UTAC), zbadano efektywność pojazdów elektrycznych w różnych warunkach obciążenia i holowania. Wyniki tego badania są kluczowe dla firm rozważających adaptację elektrycznych pojazdów dostawczych (eLCV) do swoich flot.
Wyzwanie Holowania: Zasięg pod Linią Krytyczną
Najważniejszym wnioskiem z badania jest znaczący spadek zasięgu elektrycznych pojazdów osobowych podczas holowania. Zobacz więcej >>
Ford Mustang Mach-E zapisał się na kartach historii, bijąc rekord Guinnessa w kategorii „najdłuższa podróż samochodem elektrycznym na jednym ładowaniu”. Ten imponujący wynik wynosi aż 916,74 km, co czyni go jednym z najbardziej efektywnych elektryków na rynku.
Guinness Pobił Guinnessa
W świecie samochodów elektrycznych zasięg na jednym ładowaniu to kluczowy parametr. Zobacz więcej >>
Sierpień 2024 roku przyniósł nowe informacje na temat kosztów ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Choć większość operatorów zdecydowała się na utrzymanie cen z początku roku, kilka wartych uwagi zmian wpłynęło na rynkowy krajobraz. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>