BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko
05.06.2025 19:00
Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie.
⚡ Ładowanie na nowym poziomie
Jak zapowiada wiceprezes BYD, Stella Li, stacje Megawatt Flash Charger to „przełomowa innowacja”, która zwiększy zaufanie kierowców do napędów elektrycznych. Firma chce rozpocząć budowę pierwszych stacji w Europie w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Choć na razie nie ujawniono dokładnych lokalizacji ani liczby urządzeń, wiele wskazuje na to, że będą one instalowane u dealerów marki, przy współpracy z lokalnymi partnerami.
🚗 Modele gotowe na 1000 kW
Wejście na rynek europejski będzie powiązane z premierą nowych modeli Han L i Tang L, opartych na nowej Super e-platformie BYD, która umożliwia ładowanie z mocą ponad 1000 kW. Samochody te są już dostępne w Chinach od kwietnia 2025 roku, a ich debiut w Europie zbliża się wielkimi krokami.
Megawatowe ładowarki BYD zaczynają działać od 700 kW przy poziomie baterii ok. 7%. Po osiągnięciu 10% mocy wzrasta do pełnych 1000 kW – choć tylko przez około minutę. Efekt? Auta ładują się do 25% w 60 sekund, co oznacza 2 km zasięgu na sekundę. W pięć minut można „zatankować” około 400 km, według chińskiego cyklu CLTC.
🧩 Przeszkody do pokonania
Technologia BYD może jednak napotkać na dwa kluczowe wyzwania:

Standardy złączy – Europa korzysta głównie ze standardu CCS, który może być niekompatybilny z chińskim systemem.
Infrastruktura energetyczna – 1000 kW to ogromne obciążenie, więc mogą być potrzebne lokalne magazyny energii, by zapewnić stabilność działania.
🔌 Co z Polską?
Dla porównania, najmocniejsze ładowarki w Polsce oferują obecnie 400 kW (Polenergia, Chociszewo) i 360 kW (Orlen Charge, Warszawa). Megawatowe stacje na naszym rynku były dotąd dostępne tylko dla transportu ciężkiego – jak ta niedawno otwarta przy Bolzano we Włoszech.

Jeśli BYD zrealizuje swój plan, Europa – w tym Polska – może wkrótce wejść w nową erę elektromobilności, w której „ładowanie” będzie trwało tyle, co zakup kawy.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E to długo wyczekiwana elektryczna wersja jednego z najpopularniejszych crossoverów ostatnich lat. Model, który od lat święci triumfy w Wielkiej Brytanii i zadomowił się na dobre na polskich drogach, teraz staje do walki w segmencie elektryków – i robi to po swojemu: bez rewolucji, ale z pomysłem. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane