Sam pomiar przyspieszenia od 0 do 100 km/h to za mało, gdy wkracza się w segment pojazdów elektrycznych o najwyższych osiągach. Tym samym elektryczny hipersamochód Rimac Nevera ustanowił serię 23 rekordów w ciągu jednego dnia, w tym najszybszy czas od 0 do 400 km/h, a także… rekord bicia rekordów! Od momentu powstania w Chorwacji w 2009 roku, Rimac Automobili rozwija jedne z najbardziej ekscytujących i zaawansowanych technologicznie hipersamochodów elektrycznych . Ich potencjał jest na tyle ogromny, że bez zawahania konkurują z osiągami pojazdów z silnikiem spalinowym.
Już sześć miesięcy temu Rimac świętował swój pierwszy triumf, zyskując tytuł najszybszego pojazdu elektrycznego na świecie. Teraz marka wyznacza nowe zasady gry, pokazując najbardziej dynamiczną stronę elektromobilności. W ciągu jednego dnia, na niemieckim torze Automotive Testing Papenburg (ATP), Nevera pobiła aż 23 rekordy, w tym rekord pobicia największej liczby rekordów! Wszystkie wyniki zweryfikowały dwie niezależne firmy - Dewesoft i RaceLogic – zapewniając o uczciwości i dokładności pomiarów.
Wyobraźcie więc sobie, że Rimac Nevera osiąga prędkość od 0 do 400 km/h w zaledwie… 21,31 sekundy! Brzmi niewiarygodnie, prawda? To teraz pomyślcie, że do setki pojazd rozpędza się nie w 1,85 sekundy, jak brzmi oficjalna deklaracja producenta, ale w 1,74 sekundy! To dowód na to, że Rimac Nevera jest nie tylko jednym z najszybszych pojazdów na rynku, ale też bije i oficjalne, i nieoficjalne rekordy wydajności. Wisienką na torcie niech będzie fakt, że podróż od 0 do 100 km/h z wyhamowaniem do zera zajmuje Neverze równo 4 sekundy!
„Dorastając, zawsze patrzyłem na samochody, które tworzyły historię, przesuwając poprzeczkę pod względem osiągów, z podziwem dla rewolucyjnej technologii, jaką wnosiły na drogi. To właśnie napędza mnie od pierwszego dnia – do opracowywania nowych technologii, które redefiniują to, co jest możliwe. Dziś z dumą mogę powiedzieć, że samochód, który stworzyliśmy, może rozpędzić się do 400 km/h i wrócić do 0 w czasie krótszym niż rozpędzenie McLarena F1 do 350 km/h. I nie tylko to, ale może to robić wielokrotnie, bijąc przy tym każdy inny rekord wydajności. Gdybyś miał Neverę i dostęp do toru, też mógłbyś to zrobić” - skomentował sam założyciel Rimac Group, Mate Rimac.
Rimac obiecał większą skalę produkcji Nevera – 150 egzemplarzy, których koszt szacuje się na 2,4 miliona dolarów każdy. Drogie rzeczywiście, ale jak mówią, dostajesz to, za co płacisz. Choć cena Nevery może wydawać się wysoka, daje ona 150-ciu szczęśliwym nabywcom możliwość pobicia własnych rekordów wydajności. To wyjątkowe doświadczenie nie jest mierzalne w żadnych pieniądzach.
Sprawdź poniżej, jak wyglądał rekordowy dzień Rimaca!
Według najnowszych doniesień, dzięki akumulatorom od firmy BYD nowa Tesla Model Y ładuje się znacznie szybciej, niż poprzednie modele. Nowy Model Y rozpoczął produkcję w Gigafactory Berlin niedawno, ale już teraz entuzjaści Tesli dostrzegają kilka interesujących różnic. Zobacz więcej >>
Wyciekły nowe zdjęcia odświeżonej Tesli Model 3, po raz pierwszy dające wgląd na wnętrze – w tym nową kierownicę!
Pod koniec zeszłego roku zaczęły pojawiać się plotki, że Tesla pracuje nad odświeżeniem Modelu 3, które pojawi się w drugiej połowie 2023 roku. Projekt ma podobno kryptonim „Highland”.
W grudniu prototyp Modelu 3 z kamuflażem został zauważony podczas testów w Kalifornii. Zobacz więcej >>
Hrabstwo Montgomery w stanie Maryland ogłosiło plany budowy największej samowystarczalnej zajezdni autobusowej zasilanej energią odnawialną w USA. Zajezdnia ta będzie funkcjonować jako mikrosieć typu Energy as a Service, co oznacza, że oprócz dostarczania energii elektrycznej, będzie oferować różne usługi związane z energią dla konsumentów.
Znana jako Centrum konserwacji sprzętu i transportu w hrabstwie Montgomery (EMTOC), ta innowacyjna zajezdnia autobusowa zostanie zbudowana przez firmę AlphaStruxure, dostawcę energii jako usługi, mającą siedzibę w Bostonie. Zobacz więcej >>
Tesla stoi w obliczu pozwu zbiorowego od grupy amerykańskich właścicieli w sprawie automatycznych aktualizacji oprogramowania, które podobno zmniejszały zasięg jazdy lub powodowały awarie baterii. Właściciele starszych modeli Tesli Model S i Model X EV złożyli 12 maja w Kalifornii proponowany pozew zbiorowy, twierdząc, że aktualizacje Tesli i ich skutki naruszają prawo stanowe i federalne, ponieważ mogą zmniejszyć zasięg jazdy nawet o 20 procent i mogą wymagać od niektórych właścicieli wymiany baterii, co wiąże się z kosztem 15 000 dolarów. Zobacz więcej >>
Do zapłonu aut elektrycznych dochodzi kilkukrotnie rzadziej niż w przypadku aut spalinowych. Ale płonący elektryk gasi się trudniej i dłużej niż samochód spalinowy, a to z uwagi na znaczną ilość zakumulowanej energii w bateriach. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy.
i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>