Sam pomiar przyspieszenia od 0 do 100 km/h to za mało, gdy wkracza się w segment pojazdów elektrycznych o najwyższych osiągach. Tym samym elektryczny hipersamochód Rimac Nevera ustanowił serię 23 rekordów w ciągu jednego dnia, w tym najszybszy czas od 0 do 400 km/h, a także… rekord bicia rekordów! Od momentu powstania w Chorwacji w 2009 roku, Rimac Automobili rozwija jedne z najbardziej ekscytujących i zaawansowanych technologicznie hipersamochodów elektrycznych . Ich potencjał jest na tyle ogromny, że bez zawahania konkurują z osiągami pojazdów z silnikiem spalinowym.
Już sześć miesięcy temu Rimac świętował swój pierwszy triumf, zyskując tytuł najszybszego pojazdu elektrycznego na świecie. Teraz marka wyznacza nowe zasady gry, pokazując najbardziej dynamiczną stronę elektromobilności. W ciągu jednego dnia, na niemieckim torze Automotive Testing Papenburg (ATP), Nevera pobiła aż 23 rekordy, w tym rekord pobicia największej liczby rekordów! Wszystkie wyniki zweryfikowały dwie niezależne firmy - Dewesoft i RaceLogic – zapewniając o uczciwości i dokładności pomiarów.
Wyobraźcie więc sobie, że Rimac Nevera osiąga prędkość od 0 do 400 km/h w zaledwie… 21,31 sekundy! Brzmi niewiarygodnie, prawda? To teraz pomyślcie, że do setki pojazd rozpędza się nie w 1,85 sekundy, jak brzmi oficjalna deklaracja producenta, ale w 1,74 sekundy! To dowód na to, że Rimac Nevera jest nie tylko jednym z najszybszych pojazdów na rynku, ale też bije i oficjalne, i nieoficjalne rekordy wydajności. Wisienką na torcie niech będzie fakt, że podróż od 0 do 100 km/h z wyhamowaniem do zera zajmuje Neverze równo 4 sekundy!
„Dorastając, zawsze patrzyłem na samochody, które tworzyły historię, przesuwając poprzeczkę pod względem osiągów, z podziwem dla rewolucyjnej technologii, jaką wnosiły na drogi. To właśnie napędza mnie od pierwszego dnia – do opracowywania nowych technologii, które redefiniują to, co jest możliwe. Dziś z dumą mogę powiedzieć, że samochód, który stworzyliśmy, może rozpędzić się do 400 km/h i wrócić do 0 w czasie krótszym niż rozpędzenie McLarena F1 do 350 km/h. I nie tylko to, ale może to robić wielokrotnie, bijąc przy tym każdy inny rekord wydajności. Gdybyś miał Neverę i dostęp do toru, też mógłbyś to zrobić” - skomentował sam założyciel Rimac Group, Mate Rimac.
Rimac obiecał większą skalę produkcji Nevera – 150 egzemplarzy, których koszt szacuje się na 2,4 miliona dolarów każdy. Drogie rzeczywiście, ale jak mówią, dostajesz to, za co płacisz. Choć cena Nevery może wydawać się wysoka, daje ona 150-ciu szczęśliwym nabywcom możliwość pobicia własnych rekordów wydajności. To wyjątkowe doświadczenie nie jest mierzalne w żadnych pieniądzach.
Sprawdź poniżej, jak wyglądał rekordowy dzień Rimaca!
Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
🔋 Gwarancje pod lupą
Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>