Rimac Nevera triumfuje! Hipersamochód pobił 23 rekordy w ciągu jednego dnia, w tym najszybszy czas od 0 do 400 km/h... i REKORD BICIA REKORDÓW! [wideo]

Rimac Nevera triumfuje! Hipersamochód pobił 23 rekordy w ciągu jednego dnia, w tym najszybszy czas od 0 do 400 km/h... i REKORD BICIA REKORDÓW! [wideo]
18.05.2023 10:25
Sam pomiar przyspieszenia od 0 do 100 km/h to za mało, gdy wkracza się w segment pojazdów elektrycznych o najwyższych osiągach. Tym samym elektryczny hipersamochód Rimac Nevera ustanowił serię 23 rekordów w ciągu jednego dnia, w tym najszybszy czas od 0 do 400 km/h, a także… rekord bicia rekordów! Od momentu powstania w Chorwacji w 2009 roku, Rimac Automobili rozwija jedne z najbardziej ekscytujących i zaawansowanych technologicznie hipersamochodów elektrycznych . Ich potencjał jest na tyle ogromny, że bez zawahania konkurują z osiągami pojazdów z silnikiem spalinowym.
Już sześć miesięcy temu Rimac świętował swój pierwszy triumf, zyskując tytuł najszybszego pojazdu elektrycznego na świecie. Teraz marka wyznacza nowe zasady gry, pokazując najbardziej dynamiczną stronę elektromobilności. W ciągu jednego dnia, na niemieckim torze Automotive Testing Papenburg (ATP), Nevera pobiła aż 23 rekordy, w tym rekord pobicia największej liczby rekordów! Wszystkie wyniki zweryfikowały dwie niezależne firmy - Dewesoft i RaceLogic – zapewniając o uczciwości i dokładności pomiarów.
Wyobraźcie więc sobie, że Rimac Nevera osiąga prędkość od 0 do 400 km/h w zaledwie… 21,31 sekundy! Brzmi niewiarygodnie, prawda? To teraz pomyślcie, że do setki pojazd rozpędza się nie w 1,85 sekundy, jak brzmi oficjalna deklaracja producenta, ale w 1,74 sekundy! To dowód na to, że Rimac Nevera jest nie tylko jednym z najszybszych pojazdów na rynku, ale też bije i oficjalne, i nieoficjalne rekordy wydajności. Wisienką na torcie niech będzie fakt, że podróż od 0 do 100 km/h z wyhamowaniem do zera zajmuje Neverze równo 4 sekundy!
początek cytatu
„Dorastając, zawsze patrzyłem na samochody, które tworzyły historię, przesuwając poprzeczkę pod względem osiągów, z podziwem dla rewolucyjnej technologii, jaką wnosiły na drogi. To właśnie napędza mnie od pierwszego dnia – do opracowywania nowych technologii, które redefiniują to, co jest możliwe. Dziś z dumą mogę powiedzieć, że samochód, który stworzyliśmy, może rozpędzić się do 400 km/h i wrócić do 0 w czasie krótszym niż rozpędzenie McLarena F1 do 350 km/h. I nie tylko to, ale może to robić wielokrotnie, bijąc przy tym każdy inny rekord wydajności. Gdybyś miał Neverę i dostęp do toru, też mógłbyś to zrobić” - skomentował sam założyciel Rimac Group, Mate Rimac.
koniec cytatu
Rimac obiecał większą skalę produkcji Nevera – 150 egzemplarzy, których koszt szacuje się na 2,4 miliona dolarów każdy. Drogie rzeczywiście, ale jak mówią, dostajesz to, za co płacisz. Choć cena Nevery może wydawać się wysoka, daje ona 150-ciu szczęśliwym nabywcom możliwość pobicia własnych rekordów wydajności. To wyjątkowe doświadczenie nie jest mierzalne w żadnych pieniądzach. Sprawdź poniżej, jak wyglądał rekordowy dzień Rimaca!
Autor: xkuczx
Zdjęcia: autogaleria
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Według prognoz portalu Otomoto, do końca bieżącego roku liczba ogłoszeń dotyczących używanych samochodów elektrycznych ma osiągnąć 8241. Choć stanowi to niewielki ułamek w morzu ogłoszeń samochodów spalinowych (ponad 250 tysięcy), udział elektryków stale rośnie. Zobacz więcej >>
KingLong PEV6 SmartCity: Elektryczny Bus Testowany na Trasie do Morskiego Oka

KingLong PEV6 SmartCity: Elektryczny Bus Testowany na Trasie do Morskiego Oka

Trwają intensywne testy kolejnego elektrycznego busa, który mógłby przewozić turystów na popularnej trasie do Morskiego Oka. Tym razem w centrum uwagi znajduje się pojazd KingLong PEV6 SmartCity. Zobacz więcej >>
Opony do Samochodów Elektrycznych: Co Powinieneś Wiedzieć

Opony do Samochodów Elektrycznych: Co Powinieneś Wiedzieć

Mogłoby się wydawać, że opony do samochodów elektrycznych niczym nie różnią się od tych używanych w pojazdach z napędem konwencjonalnym. Jednakże istnieje kilka istotnych różnic, które każdy posiadacz lub potencjalny nabywca elektryka powinien znać. Zobacz więcej >>
Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Wyzwania i Szanse

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Wyzwania i Szanse

Przez ostatnią dekadę rynek samochodów elektrycznych (EV) w Europie rozwijał się dynamicznie. Koszty baterii spadły o 90%, zasięg pojazdów wzrósł z 100-150 km do ponad 400 km, a infrastruktura ładowania rozwija się, choć nadal istnieją obszary wymagające poprawy. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane