Najnowszy Polestar 4 ma jedną ciekawą cechę... brak tylnej szyby!

Najnowszy Polestar 4 ma jedną ciekawą cechę... brak tylnej szyby!
19.04.2023 07:25
Firma Polestar zaprezentowała wczoraj swój najnowszy pojazd elektryczny - Polestar 4, klasyfikowany w Europie jako SUV Coupé segmentu D. Nadchodzący Polestar 4 ma jedną ciekawą cechę - nie ma tylnej szyby! W jej miejsce zamontowana jest kamera do widoku z tyłu pojazdu. Zdaniem producenta, kamera zapewni kierowcy lepszą widoczność, ponieważ zamiast patrzeć przez mały otwór w tylnej szybie, może dzięki kamerze zyskać szeroki kąt widzenia za samochodem. Kamera przesyła obraz wideo na ekran, gdzie zwykle znajduje się lusterko wsteczne. Rozwiązanie to staje się coraz bardziej popularne wśród producentów, jednak zazwyczaj zostawiają oni kierowcom możliwość przełączania się między standardowym lusterkiem a kamerą cofania, jak np. w Chevy Bolt, podczas gdy w Polestar 4 producent całkowicie zrezygnował z funkcji lusterka.
Najnowszy Polestar 4 może zaimponować też swoimi osiągami - będzie jak dotąd najszybszym pojazdem Polestar. W konfiguracji z dwoma silnikami samochód rozwinie prędkość od 0 do 96 km/h w niespełna 3,8 sekundy, a to wszystko dzięki silnikowi o mocy 544 KM. W konfiguracji z jednym silnikiem pojazd utraci połowę mocy (rozpędzając się od 0 do 96 km/h w 7,4 sekundy), ale w zamian zyska zasięg niemal 482 km. Co ciekawe, w wariancie z dwoma silnikami samochód będzie mógł „uśpić” przedni silnik, aby zyskać większą wydajność w kontekście zasięgu; szacuje się, że będzie to zasięg 435 km, czyli tylko 10% mniej, niż w wariancie z jednym silnikiem.
Obie wersje Polestar 4 należą do najwyższej klasy nowoczesnych pojazdów elektrycznych, będących w stanie odzyskać od 5 do 80% baterii w zaledwie 32 minuty (przy ładowaniu prądem stałym o mocy 200 kW) oraz 100% baterii w ciągu 5 godzin (przy ładowaniu prądem przemiennym o mocy 22 kW).
Pod względem wielkości Polestar 4 plasuje się pomiędzy swoimi poprzednikami: Polestar 2 i 3. Jest o 5-7 cm krótszy w każdym wymiarze niż Polestar 3, ale za to 5-7 cm wyższy i szerszy niż Polestar 2 oraz o 25 cm dłuższy. W odróżnieniu od wcześniejszych modeli, które firma budowała na platformach współdzielonych z Volvo, Polestar 4 jest oparty na architekturze SEA firmy Geely. Również kolejne samochody Polestar będą również budowane w oparciu o własną architekturę producenta, z wykorzystaniem klejonego aluminium, opracowanego w brytyjskim ośrodku badawczo-rozwojowym. I jak, ciekawi premiery Polestar 4? Bo my bardzo!
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane