Firma Polestar zaprezentowała wczoraj swój najnowszy pojazd elektryczny - Polestar 4, klasyfikowany w Europie jako SUV Coupé segmentu D. Nadchodzący Polestar 4 ma jedną ciekawą cechę - nie ma tylnej szyby! W jej miejsce zamontowana jest kamera do widoku z tyłu pojazdu. Zdaniem producenta, kamera zapewni kierowcy lepszą widoczność, ponieważ zamiast patrzeć przez mały otwór w tylnej szybie, może dzięki kamerze zyskać szeroki kąt widzenia za samochodem. Kamera przesyła obraz wideo na ekran, gdzie zwykle znajduje się lusterko wsteczne. Rozwiązanie to staje się coraz bardziej popularne wśród producentów, jednak zazwyczaj zostawiają oni kierowcom możliwość przełączania się między standardowym lusterkiem a kamerą cofania, jak np. w Chevy Bolt, podczas gdy w Polestar 4 producent całkowicie zrezygnował z funkcji lusterka.
Najnowszy Polestar 4 może zaimponować też swoimi osiągami - będzie jak dotąd najszybszym pojazdem Polestar. W konfiguracji z dwoma silnikami samochód rozwinie prędkość od 0 do 96 km/h w niespełna 3,8 sekundy, a to wszystko dzięki silnikowi o mocy 544 KM. W konfiguracji z jednym silnikiem pojazd utraci połowę mocy (rozpędzając się od 0 do 96 km/h w 7,4 sekundy), ale w zamian zyska zasięg niemal 482 km. Co ciekawe, w wariancie z dwoma silnikami samochód będzie mógł „uśpić” przedni silnik, aby zyskać większą wydajność w kontekście zasięgu; szacuje się, że będzie to zasięg 435 km, czyli tylko 10% mniej, niż w wariancie z jednym silnikiem.
Obie wersje Polestar 4 należą do najwyższej klasy nowoczesnych pojazdów elektrycznych, będących w stanie odzyskać od 5 do 80% baterii w zaledwie 32 minuty (przy ładowaniu prądem stałym o mocy 200 kW) oraz 100% baterii w ciągu 5 godzin (przy ładowaniu prądem przemiennym o mocy 22 kW).
Pod względem wielkości Polestar 4 plasuje się pomiędzy swoimi poprzednikami: Polestar 2 i 3. Jest o 5-7 cm krótszy w każdym wymiarze niż Polestar 3, ale za to 5-7 cm wyższy i szerszy niż Polestar 2 oraz o 25 cm dłuższy. W odróżnieniu od wcześniejszych modeli, które firma budowała na platformach współdzielonych z Volvo, Polestar 4 jest oparty na architekturze SEA firmy Geely. Również kolejne samochody Polestar będą również budowane w oparciu o własną architekturę producenta, z wykorzystaniem klejonego aluminium, opracowanego w brytyjskim ośrodku badawczo-rozwojowym. I jak, ciekawi premiery Polestar 4? Bo my bardzo!