Najnowszy Polestar 4 ma jedną ciekawą cechę... brak tylnej szyby!

Najnowszy Polestar 4 ma jedną ciekawą cechę... brak tylnej szyby!
19.04.2023 07:25
Firma Polestar zaprezentowała wczoraj swój najnowszy pojazd elektryczny - Polestar 4, klasyfikowany w Europie jako SUV Coupé segmentu D. Nadchodzący Polestar 4 ma jedną ciekawą cechę - nie ma tylnej szyby! W jej miejsce zamontowana jest kamera do widoku z tyłu pojazdu. Zdaniem producenta, kamera zapewni kierowcy lepszą widoczność, ponieważ zamiast patrzeć przez mały otwór w tylnej szybie, może dzięki kamerze zyskać szeroki kąt widzenia za samochodem. Kamera przesyła obraz wideo na ekran, gdzie zwykle znajduje się lusterko wsteczne. Rozwiązanie to staje się coraz bardziej popularne wśród producentów, jednak zazwyczaj zostawiają oni kierowcom możliwość przełączania się między standardowym lusterkiem a kamerą cofania, jak np. w Chevy Bolt, podczas gdy w Polestar 4 producent całkowicie zrezygnował z funkcji lusterka.
Najnowszy Polestar 4 może zaimponować też swoimi osiągami - będzie jak dotąd najszybszym pojazdem Polestar. W konfiguracji z dwoma silnikami samochód rozwinie prędkość od 0 do 96 km/h w niespełna 3,8 sekundy, a to wszystko dzięki silnikowi o mocy 544 KM. W konfiguracji z jednym silnikiem pojazd utraci połowę mocy (rozpędzając się od 0 do 96 km/h w 7,4 sekundy), ale w zamian zyska zasięg niemal 482 km. Co ciekawe, w wariancie z dwoma silnikami samochód będzie mógł „uśpić” przedni silnik, aby zyskać większą wydajność w kontekście zasięgu; szacuje się, że będzie to zasięg 435 km, czyli tylko 10% mniej, niż w wariancie z jednym silnikiem.
Obie wersje Polestar 4 należą do najwyższej klasy nowoczesnych pojazdów elektrycznych, będących w stanie odzyskać od 5 do 80% baterii w zaledwie 32 minuty (przy ładowaniu prądem stałym o mocy 200 kW) oraz 100% baterii w ciągu 5 godzin (przy ładowaniu prądem przemiennym o mocy 22 kW).
Pod względem wielkości Polestar 4 plasuje się pomiędzy swoimi poprzednikami: Polestar 2 i 3. Jest o 5-7 cm krótszy w każdym wymiarze niż Polestar 3, ale za to 5-7 cm wyższy i szerszy niż Polestar 2 oraz o 25 cm dłuższy. W odróżnieniu od wcześniejszych modeli, które firma budowała na platformach współdzielonych z Volvo, Polestar 4 jest oparty na architekturze SEA firmy Geely. Również kolejne samochody Polestar będą również budowane w oparciu o własną architekturę producenta, z wykorzystaniem klejonego aluminium, opracowanego w brytyjskim ośrodku badawczo-rozwojowym. I jak, ciekawi premiery Polestar 4? Bo my bardzo!
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane