NHTSA otwiera dochodzenie w sprawie bezpieczeństwa Hyundaia Ioniq 5 z 2022 r.

NHTSA otwiera dochodzenie w sprawie bezpieczeństwa Hyundaia Ioniq 5 z 2022 r.
20.06.2023 15:30
Amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wszczęła dochodzenie w sprawie Hyundaia Ioniq 5 z 2022 r. pod kątem utraty mocy napędowej. Biuro Dochodzeń w sprawie Usterek (ODI) organu regulacyjnego ds. bezpieczeństwa samochodów poinformowało, że otrzymało 30 skarg od właścicieli samochodów Hyundai Ioniq 5 EV z 2022 r., z których wielu zgłosiło "głośny trzask, po którym na desce rozdzielczej pojawiło się ostrzeżenie" i natychmiast doświadczyło zmniejszonej lub całkowitej utraty mocy napędowej. NHTSA oświadczyła, że rozpoczęła wstępną ocenę w celu oszacowania zakresu i powagi potencjalnej wady bezpieczeństwa, która szacunkowo dotyczy ponad 39500 pojazdów elektrycznych Ioniq 5.
W raporcie opublikowanym na początku tego miesiąca ODI stwierdziło, że dowiedziało się od Hyundaia, że awaria jest związana z jednostką ICCU (Integrated Control Charging Unit), która jest odpowiedzialna za zasilanie zarówno akumulatora HV (pojazdu hybrydowego), jak i 12-woltowego akumulatora LV (niskiego napięcia). "Wstępny przegląd wskazuje, że nadmierny prąd w ICCU (Integrated Control Charging Unit) może uszkodzić tranzystory (FET) w LDC (konwerter DC-DC), co skutkuje niemożnością naładowania akumulatora 12V" - czytamy w raporcie z 8 czerwca. Rzecznik Hyundai powiedział w oświadczeniu dla Automotive News, że producent "w pełni współpracuje" z dochodzeniem i rozpocznie kampanię serwisową w lipcu.
początek cytatu
Aby rozwiązać ten problem, Hyundai rozpoczyna w lipcu kampanię serwisową, która zaktualizuje oprogramowanie pojazdu i w razie potrzeby wymieni ICCU. Cenimy naszą współpracę z NHTSA i zaangażowaliśmy się w częsty, otwarty i przejrzysty dialog z agencją na ten temat.
koniec cytatu
Niektóre ze skarg klientów przesłanych do NHTSA sugerują, że jest to poważny problem. Jeden z właścicieli powiedział, że jego pojazd "całkowicie przestał reagować", gdy korzystał z systemu ADAS w Ioniq 5, jadąc z prędkością 120 kilometrów na godzinę na głównej autostradzie. "Samochód przestał przyspieszać i nie byłem w stanie wznowić jazdy. Zostałem zmuszony do zatrzymania się na poboczu autostrady" - powiedział skarżący o incydencie z 18 stycznia. "Miałem ze sobą córkę i gdybym nie był w stanie bezpiecznie manewrować między ciężarówkami, moglibyśmy zostać zabici lub poważnie ranni w wypadku".
Inny właściciel napisał, że jego Ioniq 5 z 2022 r. nieoczekiwanie zwolnił do 32 km/h i utknął przy tej prędkości. "Bez względu na to, jak mocno naciskałem pedał gazu, nie przekraczał on... 32 km/h" - powiedział o incydencie z 3 lutego. "Na desce rozdzielczej widniała również informacja o ograniczeniu prędkości do 32 km/h. Musiałem zjechać na pobocze. Wyłączyć zapłon. Następnie włączyłem go ponownie. Następnie samochód zaczął działać normalnie. Na szczęście w pobliżu nie było innych samochodów, więc mogłem bezpiecznie zjechać na pobocze" - dodał. Na szczęście żaden z incydentów zgłoszonych do ODI do tej pory nie był związany z wypadkami lub obrażeniami. Gdy NHTSA zakończy ocenę, może albo zamknąć dochodzenie, albo zażądać od producenta wycofania pojazdu z rynku.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

🚨 Mercedes-Benz walczy z podróbkami – miliony fałszywek przejęte w 2024 roku

🚨 Mercedes-Benz walczy z podróbkami – miliony fałszywek przejęte w 2024 roku

Podrabiane części samochodowe to nie tylko kwestia oszustwa finansowego, ale przede wszystkim ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Mercedes-Benz intensyfikuje swoją walkę z fałszerzami i podsumowuje działania z 2024 roku. Zobacz więcej >>
🚗 GreenWay z nową twarzą – marka dojrzewa razem z elektromobilnością ⚡

🚗 GreenWay z nową twarzą – marka dojrzewa razem z elektromobilnością ⚡

GreenWay, lider rynku ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłasza rebranding. Nowa identyfikacja wizualna ma podkreślać dostępność, niezawodność i bliskość marki wobec kierowców. Zobacz więcej >>
🚗 Mibot – japońska rewolucja w miejskiej mobilności!

🚗 Mibot – japońska rewolucja w miejskiej mobilności!

Japońska motoryzacja od lat słynie z kompaktowych rozwiązań, ale Mibot przesuwa granice jeszcze dalej. Ten jednoosobowy elektryk z Hiroszimy mierzy nieco ponad metr szerokości, rozpędza się do 60 km/h i kosztuje około 6,4 tys. Zobacz więcej >>
XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane