NHTSA otwiera dochodzenie w sprawie bezpieczeństwa Hyundaia Ioniq 5 z 2022 r.

NHTSA otwiera dochodzenie w sprawie bezpieczeństwa Hyundaia Ioniq 5 z 2022 r.
20.06.2023 15:30
Amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wszczęła dochodzenie w sprawie Hyundaia Ioniq 5 z 2022 r. pod kątem utraty mocy napędowej. Biuro Dochodzeń w sprawie Usterek (ODI) organu regulacyjnego ds. bezpieczeństwa samochodów poinformowało, że otrzymało 30 skarg od właścicieli samochodów Hyundai Ioniq 5 EV z 2022 r., z których wielu zgłosiło "głośny trzask, po którym na desce rozdzielczej pojawiło się ostrzeżenie" i natychmiast doświadczyło zmniejszonej lub całkowitej utraty mocy napędowej. NHTSA oświadczyła, że rozpoczęła wstępną ocenę w celu oszacowania zakresu i powagi potencjalnej wady bezpieczeństwa, która szacunkowo dotyczy ponad 39500 pojazdów elektrycznych Ioniq 5.
W raporcie opublikowanym na początku tego miesiąca ODI stwierdziło, że dowiedziało się od Hyundaia, że awaria jest związana z jednostką ICCU (Integrated Control Charging Unit), która jest odpowiedzialna za zasilanie zarówno akumulatora HV (pojazdu hybrydowego), jak i 12-woltowego akumulatora LV (niskiego napięcia). "Wstępny przegląd wskazuje, że nadmierny prąd w ICCU (Integrated Control Charging Unit) może uszkodzić tranzystory (FET) w LDC (konwerter DC-DC), co skutkuje niemożnością naładowania akumulatora 12V" - czytamy w raporcie z 8 czerwca. Rzecznik Hyundai powiedział w oświadczeniu dla Automotive News, że producent "w pełni współpracuje" z dochodzeniem i rozpocznie kampanię serwisową w lipcu.
początek cytatu
Aby rozwiązać ten problem, Hyundai rozpoczyna w lipcu kampanię serwisową, która zaktualizuje oprogramowanie pojazdu i w razie potrzeby wymieni ICCU. Cenimy naszą współpracę z NHTSA i zaangażowaliśmy się w częsty, otwarty i przejrzysty dialog z agencją na ten temat.
koniec cytatu
Niektóre ze skarg klientów przesłanych do NHTSA sugerują, że jest to poważny problem. Jeden z właścicieli powiedział, że jego pojazd "całkowicie przestał reagować", gdy korzystał z systemu ADAS w Ioniq 5, jadąc z prędkością 120 kilometrów na godzinę na głównej autostradzie. "Samochód przestał przyspieszać i nie byłem w stanie wznowić jazdy. Zostałem zmuszony do zatrzymania się na poboczu autostrady" - powiedział skarżący o incydencie z 18 stycznia. "Miałem ze sobą córkę i gdybym nie był w stanie bezpiecznie manewrować między ciężarówkami, moglibyśmy zostać zabici lub poważnie ranni w wypadku".
Inny właściciel napisał, że jego Ioniq 5 z 2022 r. nieoczekiwanie zwolnił do 32 km/h i utknął przy tej prędkości. "Bez względu na to, jak mocno naciskałem pedał gazu, nie przekraczał on... 32 km/h" - powiedział o incydencie z 3 lutego. "Na desce rozdzielczej widniała również informacja o ograniczeniu prędkości do 32 km/h. Musiałem zjechać na pobocze. Wyłączyć zapłon. Następnie włączyłem go ponownie. Następnie samochód zaczął działać normalnie. Na szczęście w pobliżu nie było innych samochodów, więc mogłem bezpiecznie zjechać na pobocze" - dodał. Na szczęście żaden z incydentów zgłoszonych do ODI do tej pory nie był związany z wypadkami lub obrażeniami. Gdy NHTSA zakończy ocenę, może albo zamknąć dochodzenie, albo zażądać od producenta wycofania pojazdu z rynku.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

ChargeIn Go: Nowa aplikacja, która może zmienić podróże autami elektrycznymi

ChargeIn Go: Nowa aplikacja, która może zmienić podróże autami elektrycznymi

ChargeIn Go to nowa aplikacja, która ma za zadanie ułatwić podróżowanie samochodami elektrycznymi zarówno po Polsce, jak i Europie. Jak wygląda obecnie infrastruktura operatora ChargeIn i jakie plany na przyszłość ma firma? Czym jest ChargeIn Go? Twórcy aplikacji określają swoje rozwiązanie jako narzędzie do komfortowego i bezproblemowego ładowania aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Odświeżony Tesla Model Y: Przełomowa premiera w Szanghaju

Odświeżony Tesla Model Y: Przełomowa premiera w Szanghaju

Tesla Model Y, jeden z najpopularniejszych crossoverów elektrycznych na świecie, doczekał się odświeżonej wersji, która ma trafić do masowej produkcji już w styczniu 2025 roku. Fabryka w Szanghaju przygotowuje się do startu produkcji modelu znanego pod nazwą kodową Juniper, który ma umocnić pozycję Tesli na kluczowym rynku chińskim i poza nim. Zobacz więcej >>
Nowy odcinek S7: Rewolucja w podróżach między Warszawą a Krakowem

Nowy odcinek S7: Rewolucja w podróżach między Warszawą a Krakowem

Od dawna podróż z Warszawy do Krakowa była synonimem wyzwań za kierownicą. Teraz, dzięki otwarciu nowego odcinka trasy S7, czas przejazdu między tymi dwoma miastami skróci się do zaledwie 2,5 godziny – to niemal o połowę mniej niż dotychczas. Zobacz więcej >>
Zmiany na europejskich autostradach w 2025 roku – wyższe opłaty i nowe limity prędkości

Zmiany na europejskich autostradach w 2025 roku – wyższe opłaty i nowe limity prędkości

2025 rok to czas istotnych zmian dla kierowców podróżujących po Europie. W wielu krajach Unii Europejskiej wprowadzono wyższe opłaty za winiety oraz zaktualizowano limity prędkości. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane