NHTSA otwiera dochodzenie w sprawie bezpieczeństwa Hyundaia Ioniq 5 z 2022 r.

NHTSA otwiera dochodzenie w sprawie bezpieczeństwa Hyundaia Ioniq 5 z 2022 r.
20.06.2023 15:30
Amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wszczęła dochodzenie w sprawie Hyundaia Ioniq 5 z 2022 r. pod kątem utraty mocy napędowej. Biuro Dochodzeń w sprawie Usterek (ODI) organu regulacyjnego ds. bezpieczeństwa samochodów poinformowało, że otrzymało 30 skarg od właścicieli samochodów Hyundai Ioniq 5 EV z 2022 r., z których wielu zgłosiło "głośny trzask, po którym na desce rozdzielczej pojawiło się ostrzeżenie" i natychmiast doświadczyło zmniejszonej lub całkowitej utraty mocy napędowej. NHTSA oświadczyła, że rozpoczęła wstępną ocenę w celu oszacowania zakresu i powagi potencjalnej wady bezpieczeństwa, która szacunkowo dotyczy ponad 39500 pojazdów elektrycznych Ioniq 5.
W raporcie opublikowanym na początku tego miesiąca ODI stwierdziło, że dowiedziało się od Hyundaia, że awaria jest związana z jednostką ICCU (Integrated Control Charging Unit), która jest odpowiedzialna za zasilanie zarówno akumulatora HV (pojazdu hybrydowego), jak i 12-woltowego akumulatora LV (niskiego napięcia). "Wstępny przegląd wskazuje, że nadmierny prąd w ICCU (Integrated Control Charging Unit) może uszkodzić tranzystory (FET) w LDC (konwerter DC-DC), co skutkuje niemożnością naładowania akumulatora 12V" - czytamy w raporcie z 8 czerwca. Rzecznik Hyundai powiedział w oświadczeniu dla Automotive News, że producent "w pełni współpracuje" z dochodzeniem i rozpocznie kampanię serwisową w lipcu.
początek cytatu
Aby rozwiązać ten problem, Hyundai rozpoczyna w lipcu kampanię serwisową, która zaktualizuje oprogramowanie pojazdu i w razie potrzeby wymieni ICCU. Cenimy naszą współpracę z NHTSA i zaangażowaliśmy się w częsty, otwarty i przejrzysty dialog z agencją na ten temat.
koniec cytatu
Niektóre ze skarg klientów przesłanych do NHTSA sugerują, że jest to poważny problem. Jeden z właścicieli powiedział, że jego pojazd "całkowicie przestał reagować", gdy korzystał z systemu ADAS w Ioniq 5, jadąc z prędkością 120 kilometrów na godzinę na głównej autostradzie. "Samochód przestał przyspieszać i nie byłem w stanie wznowić jazdy. Zostałem zmuszony do zatrzymania się na poboczu autostrady" - powiedział skarżący o incydencie z 18 stycznia. "Miałem ze sobą córkę i gdybym nie był w stanie bezpiecznie manewrować między ciężarówkami, moglibyśmy zostać zabici lub poważnie ranni w wypadku".
Inny właściciel napisał, że jego Ioniq 5 z 2022 r. nieoczekiwanie zwolnił do 32 km/h i utknął przy tej prędkości. "Bez względu na to, jak mocno naciskałem pedał gazu, nie przekraczał on... 32 km/h" - powiedział o incydencie z 3 lutego. "Na desce rozdzielczej widniała również informacja o ograniczeniu prędkości do 32 km/h. Musiałem zjechać na pobocze. Wyłączyć zapłon. Następnie włączyłem go ponownie. Następnie samochód zaczął działać normalnie. Na szczęście w pobliżu nie było innych samochodów, więc mogłem bezpiecznie zjechać na pobocze" - dodał. Na szczęście żaden z incydentów zgłoszonych do ODI do tej pory nie był związany z wypadkami lub obrażeniami. Gdy NHTSA zakończy ocenę, może albo zamknąć dochodzenie, albo zażądać od producenta wycofania pojazdu z rynku.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Carsharing samochodów elektrycznych: przyszłość mobilności czy niszowa usługa?

Carsharing samochodów elektrycznych: przyszłość mobilności czy niszowa usługa?

Carsharing, czyli wynajem samochodów na minuty, zyskuje coraz większą popularność, zwłaszcza w miastach, gdzie transport publiczny i ograniczenia parkingowe sprawiają, że posiadanie prywatnego auta przestaje być koniecznością. Szczególnie obiecujący wydaje się segment samochodów elektrycznych, który odpowiada na rosnące potrzeby ekologiczne i ekonomiczne użytkowników. Zobacz więcej >>
Samochody elektryczne tracą na wartości szybciej niż się spodziewano – czy to szansa dla kupujących?

Samochody elektryczne tracą na wartości szybciej niż się spodziewano – czy to szansa dla kupujących?

Nowe badanie iSeeCars ujawnia, że samochody elektryczne tracą na wartości znacznie szybciej niż ich spalinowe odpowiedniki. W ciągu pięciu lat ich wartość może spaść nawet o 72%, co oznacza, że obecni właściciele tracą dziesiątki tysięcy dolarów. Zobacz więcej >>
Elektryczne busy zamiast koni na trasie do Morskiego Oka – kompromis między tradycją a nowoczesnością

Elektryczne busy zamiast koni na trasie do Morskiego Oka – kompromis między tradycją a nowoczesnością

Na trasie od Wodogrzmotów Mickiewicza do Morskiego Oka już wkrótce pojawi się 20 elektrycznych busów. To efekt porozumienia, które łączy troskę o dobrostan zwierząt z potrzebami turystów i lokalnej społeczności. Zobacz więcej >>
Które marki tracą na wartości najszybciej? Jak wypadły auta elektryczne?

Które marki tracą na wartości najszybciej? Jak wypadły auta elektryczne?

Kupno nowego samochodu to duża inwestycja, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, jak szybko jego wartość spada. Najnowszy ranking przygotowany przez Extreme Terrain pokazuje, które marki tracą na wartości najszybciej, a które najlepiej trzymają cenę po pięciu latach. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane