NHTSA otwiera dochodzenie w sprawie bezpieczeństwa Hyundaia Ioniq 5 z 2022 r.

NHTSA otwiera dochodzenie w sprawie bezpieczeństwa Hyundaia Ioniq 5 z 2022 r.
20.06.2023 15:30
Amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wszczęła dochodzenie w sprawie Hyundaia Ioniq 5 z 2022 r. pod kątem utraty mocy napędowej. Biuro Dochodzeń w sprawie Usterek (ODI) organu regulacyjnego ds. bezpieczeństwa samochodów poinformowało, że otrzymało 30 skarg od właścicieli samochodów Hyundai Ioniq 5 EV z 2022 r., z których wielu zgłosiło "głośny trzask, po którym na desce rozdzielczej pojawiło się ostrzeżenie" i natychmiast doświadczyło zmniejszonej lub całkowitej utraty mocy napędowej. NHTSA oświadczyła, że rozpoczęła wstępną ocenę w celu oszacowania zakresu i powagi potencjalnej wady bezpieczeństwa, która szacunkowo dotyczy ponad 39500 pojazdów elektrycznych Ioniq 5.
W raporcie opublikowanym na początku tego miesiąca ODI stwierdziło, że dowiedziało się od Hyundaia, że awaria jest związana z jednostką ICCU (Integrated Control Charging Unit), która jest odpowiedzialna za zasilanie zarówno akumulatora HV (pojazdu hybrydowego), jak i 12-woltowego akumulatora LV (niskiego napięcia). "Wstępny przegląd wskazuje, że nadmierny prąd w ICCU (Integrated Control Charging Unit) może uszkodzić tranzystory (FET) w LDC (konwerter DC-DC), co skutkuje niemożnością naładowania akumulatora 12V" - czytamy w raporcie z 8 czerwca. Rzecznik Hyundai powiedział w oświadczeniu dla Automotive News, że producent "w pełni współpracuje" z dochodzeniem i rozpocznie kampanię serwisową w lipcu.
początek cytatu
Aby rozwiązać ten problem, Hyundai rozpoczyna w lipcu kampanię serwisową, która zaktualizuje oprogramowanie pojazdu i w razie potrzeby wymieni ICCU. Cenimy naszą współpracę z NHTSA i zaangażowaliśmy się w częsty, otwarty i przejrzysty dialog z agencją na ten temat.
koniec cytatu
Niektóre ze skarg klientów przesłanych do NHTSA sugerują, że jest to poważny problem. Jeden z właścicieli powiedział, że jego pojazd "całkowicie przestał reagować", gdy korzystał z systemu ADAS w Ioniq 5, jadąc z prędkością 120 kilometrów na godzinę na głównej autostradzie. "Samochód przestał przyspieszać i nie byłem w stanie wznowić jazdy. Zostałem zmuszony do zatrzymania się na poboczu autostrady" - powiedział skarżący o incydencie z 18 stycznia. "Miałem ze sobą córkę i gdybym nie był w stanie bezpiecznie manewrować między ciężarówkami, moglibyśmy zostać zabici lub poważnie ranni w wypadku".
Inny właściciel napisał, że jego Ioniq 5 z 2022 r. nieoczekiwanie zwolnił do 32 km/h i utknął przy tej prędkości. "Bez względu na to, jak mocno naciskałem pedał gazu, nie przekraczał on... 32 km/h" - powiedział o incydencie z 3 lutego. "Na desce rozdzielczej widniała również informacja o ograniczeniu prędkości do 32 km/h. Musiałem zjechać na pobocze. Wyłączyć zapłon. Następnie włączyłem go ponownie. Następnie samochód zaczął działać normalnie. Na szczęście w pobliżu nie było innych samochodów, więc mogłem bezpiecznie zjechać na pobocze" - dodał. Na szczęście żaden z incydentów zgłoszonych do ODI do tej pory nie był związany z wypadkami lub obrażeniami. Gdy NHTSA zakończy ocenę, może albo zamknąć dochodzenie, albo zażądać od producenta wycofania pojazdu z rynku.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane