Mitsubishi oficjalnie wycofało się z chińskiego rynku, ponieważ producent samochodów najwyraźniej nie był w stanie nadążyć za konkurencją. Uważa się, że rosnące zapotrzebowanie Chin na pojazdy elektryczne i niechęć Mitsubishi do ich produkcji były kluczowym czynnikiem tej decyzji. Przez długi czas Mitsubishi było bardzo popularne w Chinach. W 2019 r. firma sprzedała 134500 pojazdów i planowała kilka nadchodzących modeli - większość z nich stanowiły hybrydy typu plug-in. Następnie sprzedaż gwałtownie spadła. W 2022 r. japońska marka sprzedała w Chinach tylko 34500 sztuk, ponieważ wzrósł popyt na pojazdy w pełni elektryczne. Jedyna w pełni elektryczna oferta Mitsubishi, Airtrek EV, była najwyraźniej zbyt mała i spóźniona. Znacznie droższy od rywali, w zeszłym roku sprzedano tylko 515 Airtrek EV.
Inni japońscy producenci również zmagają się z trudnościami w Chinach. Nissan, Honda i Mazda odnotowały spadek sprzedaży w ciągu ostatnich kilku lat. I choć Toyota pozostaje głównym graczem na chińskim rynku, w 2022 r. sprzedaż spadła po raz pierwszy od 10 lat. Niewątpliwie japońscy producenci muszą produkować więcej pojazdów elektrycznych i odejść od hybryd, jeśli chcą pozostać konkurencyjni w Chinach. Mitsubishi jest doskonałym przykładem tego, co może się stać, jeśli producenci samochodów popadną w samozadowolenie. Nie jest tajemnicą, że wspomniane japońskie firmy pozostają w tyle, jeśli chodzi o elektryfikację. Nawet Nissan odnotował drastyczną utratę udziału w rynku pojazdów elektrycznych, mimo że kiedyś był postrzegany jako pionier w tej dziedzinie dzięki modelowi Leaf. Ciekawie będzie zobaczyć, co przyniesie przyszłość Mitsubishi na innych rynkach. Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych faktycznie wzrosła, głównie dzięki wprowadzeniu na rynek nowego Outlandera. Plany Mitsubishi dotyczące pojazdów elektrycznych są nieco rozczarowujące w porównaniu z większością innych producentów głównego nurtu. Do 2035 roku producent planuje cztery nowe pojazdy elektryczne i chce, aby do tego czasu cała sprzedaż była elektryczna lub hybrydowa.