Niemiecka firma ZF, produkująca m.in. automatyczne skrzynie biegów, poduszki powietrzne i zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, zaprezentowała działający prototyp modułu kierowniczego, który może wyeliminować potrzebę wykonywania skrętów trzypunktowych, jeśli trafi do produkcji i zostanie przyjęty na szeroką skalę przez producentów samochodów. Wynalazek firmy ZF, nazwany Easy Turn Strut, to amortyzowana oś, która może zmniejszyć promień skrętu samochodu do zaledwie 5,7 metra, jeśli pojazd jest również wspomagany przez tylny układ kierowniczy, obracając przednie koła pod kątem do 80 stopni. W samochodach, które nie korzystają z tylnego układu kierowniczego, system Easy Turn firmy ZF może zmniejszyć promień skrętu do 6,8 m, co jest nadal znacznie lepsze niż średni promień skrętu wynoszący około 10 do 11 m, który zwykle osiągają nowoczesne samochody.
Dla odrobiny kontekstu, Chevrolet Bolt EUV ma promień skrętu 11,6 m, podczas gdy wyposażony w tylne koła skrętne SUV Hummer EV potrzebuje zaledwie 10,7 m, aby zawrócić. Niemiecki producent zaprezentował tę technologię na prototypie BMW i3 w swojej siedzibie w Friedrichshafen pod koniec ubiegłego tygodnia, a jak widać na powyższym filmie, elektryczny hatchback może skręcić niemal w mgnieniu oka, potencjalnie ułatwiając parkowanie równoległe i zawracanie w małych przestrzeniach. ZF twierdzi, że Easy Turn Strut działa najlepiej w całkowicie elektrycznym samochodzie z napędem na tylne koła, ponieważ łatwiej jest go wdrożyć w pojeździe, który nie ma silnika ani innych części mechanicznych na drodze dwóch przednich kół. Południowoniemiecka firma, która stworzyła pierwszą na świecie dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów, twierdzi również, że jest to "przystępne cenowo" rozwiązanie, które potrzebuje kolejnych dwóch i pół roku na wprowadzenie na rynek, zgodnie z Automotive News.
Europejski dostawca nie jest jedyną firmą pracującą nad sposobem na ułatwienie manewrowania w mieście. W styczniu Hyundai Mobis - dział koreańskiej marki zajmujący się częściami zamiennymi i autonomiczną jazdą - zaprezentował tak zwany system e-Corner, który umożliwia obrót wszystkich czterech kół o 90 stopni. Co więcej, system Hyundaia integruje silnik elektryczny, amortyzator elektryczny, hamulec przewodowy i sterowanie przewodowe, dzięki czemu jest to kompletny pakiet, który można zamontować w prawie każdym pojeździe typu plug-in bez marnowania miejsca.
Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>