Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E
24.01.2024 14:00
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii.
Odpowiedź na to pytanie kryje się w numerze VIN. W przypadku Tesli Model Y RWD, należy zwrócić uwagę na siódmy znak w tym unikalnym identyfikatorze pojazdu. Jeśli jest to litera F, oznacza to, że samochód wyposażony jest w ogniwa BYD. Z kolei litera E w tym miejscu wskazuje na zastosowanie ogniw CATL. Ważne jest jednak podkreślenie, że informacja ta dotyczy wyłącznie wersji z napędem na tył i mniejszą baterią, a nie wariantów Long Range czy Performance. Aktualizacja oprogramowania oznaczona numerem 2024/01/18 przyniosła jednak pewne zamieszanie.
Aby zidentyfikować miejsce pochodzenia pojazdu, można również kierować się miejscem produkcji i dostępnymi lakierami. Tesle Model Y RWD dostarczane do Europy pochodzą zarówno z fabryki niemieckiej (Giga Berlin), jak i chińskiej (Giga Shanghai), co można ustalić poprzez analizę numeru VIN. Jeśli pierwsze trzy znaki VIN to XP7, oznacza to samochód z Niemiec, natomiast LRW w pierwszych trzech znakach wskazuje na pojazd sprowadzony z Chin. Obydwa te zakłady są znane z dbałości o jakość produkcji, a Tesle Model Y „Made in Germany” są prawie gwarancją, że posiadają baterię z ogniwami BYD.
Warto jednak podkreślić, że obie wersje, zarówno z ogniwami BYD, jak i CATL, oferują praktycznie identyczną moc, moment obrotowy i zasięg. Oba warianty posiadają baterię o pojemności około 60 kWh, oferującą zasięg około 455 jednostek WLTP, co przekłada się na realny zasięg od 350 do 400 km w trybie mieszanej jazdy i 250 km na autostradzie przy prędkości 120 km/h.
Najważniejszą różnicą między nimi jest krzywa ładowania – wersja z ogniwami BYD jest lepiej dostosowana do szybkiego ładowania, co przekłada się na krótsze postoje na stacjach ładowania. Mimo to, obie wersje pozostają atrakcyjnymi opcjami, a wybór między nimi może zależeć od indywidualnych preferencji i oczekiwań kierowcy.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
Tesla Podnosi Ceny Modelu Y, Ale Nadal Jest Tańszy Niż Model 3; Spowolnienie Produkcji w Giga Shanghai

Tesla Podnosi Ceny Modelu Y, Ale Nadal Jest Tańszy Niż Model 3; Spowolnienie Produkcji w Giga Shanghai

Tesla, znana z rewolucji w przemyśle motoryzacyjnym, ponownie staje w centrum uwagi, tym razem z dwiema istotnymi informacjami dotyczącymi cen i produkcji swoich samochodów. Po wcześniejszych zapowiedziach, Tesla podniosła ceny swojego popularnego modelu, Tesli Model Y. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane