Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E
24.01.2024 14:00
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii.
Odpowiedź na to pytanie kryje się w numerze VIN. W przypadku Tesli Model Y RWD, należy zwrócić uwagę na siódmy znak w tym unikalnym identyfikatorze pojazdu. Jeśli jest to litera F, oznacza to, że samochód wyposażony jest w ogniwa BYD. Z kolei litera E w tym miejscu wskazuje na zastosowanie ogniw CATL. Ważne jest jednak podkreślenie, że informacja ta dotyczy wyłącznie wersji z napędem na tył i mniejszą baterią, a nie wariantów Long Range czy Performance. Aktualizacja oprogramowania oznaczona numerem 2024/01/18 przyniosła jednak pewne zamieszanie.
Aby zidentyfikować miejsce pochodzenia pojazdu, można również kierować się miejscem produkcji i dostępnymi lakierami. Tesle Model Y RWD dostarczane do Europy pochodzą zarówno z fabryki niemieckiej (Giga Berlin), jak i chińskiej (Giga Shanghai), co można ustalić poprzez analizę numeru VIN. Jeśli pierwsze trzy znaki VIN to XP7, oznacza to samochód z Niemiec, natomiast LRW w pierwszych trzech znakach wskazuje na pojazd sprowadzony z Chin. Obydwa te zakłady są znane z dbałości o jakość produkcji, a Tesle Model Y „Made in Germany” są prawie gwarancją, że posiadają baterię z ogniwami BYD.
Warto jednak podkreślić, że obie wersje, zarówno z ogniwami BYD, jak i CATL, oferują praktycznie identyczną moc, moment obrotowy i zasięg. Oba warianty posiadają baterię o pojemności około 60 kWh, oferującą zasięg około 455 jednostek WLTP, co przekłada się na realny zasięg od 350 do 400 km w trybie mieszanej jazdy i 250 km na autostradzie przy prędkości 120 km/h.
Najważniejszą różnicą między nimi jest krzywa ładowania – wersja z ogniwami BYD jest lepiej dostosowana do szybkiego ładowania, co przekłada się na krótsze postoje na stacjach ładowania. Mimo to, obie wersje pozostają atrakcyjnymi opcjami, a wybór między nimi może zależeć od indywidualnych preferencji i oczekiwań kierowcy.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

KingLong PEV6 SmartCity: Elektryczny Bus Testowany na Trasie do Morskiego Oka

KingLong PEV6 SmartCity: Elektryczny Bus Testowany na Trasie do Morskiego Oka

Trwają intensywne testy kolejnego elektrycznego busa, który mógłby przewozić turystów na popularnej trasie do Morskiego Oka. Tym razem w centrum uwagi znajduje się pojazd KingLong PEV6 SmartCity. Zobacz więcej >>
Kraków Przesuwa Termin Wprowadzenia Strefy Czystego Transportu na Lipiec 2025

Kraków Przesuwa Termin Wprowadzenia Strefy Czystego Transportu na Lipiec 2025

Kraków, miasto od lat borykające się z problemem zanieczyszczenia powietrza, ogłosiło przesunięcie terminu wprowadzenia Strefy Czystego Transportu (SCT). Nowa data wprowadzenia SCT to 1 lipca 2025 roku. Zobacz więcej >>
Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Według prognoz portalu Otomoto, do końca bieżącego roku liczba ogłoszeń dotyczących używanych samochodów elektrycznych ma osiągnąć 8241. Choć stanowi to niewielki ułamek w morzu ogłoszeń samochodów spalinowych (ponad 250 tysięcy), udział elektryków stale rośnie. Zobacz więcej >>
Wrocław i Volvo: Nowa Era Ładowania Pojazdów Elektrycznych

Wrocław i Volvo: Nowa Era Ładowania Pojazdów Elektrycznych

Wrocław, we współpracy z Volvo, podejmuje kolejny krok w kierunku elektryfikacji transportu miejskiego, ogłaszając plan budowy nowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Jak zapewniają władze miasta, będą to najszybsze ładowarki w stolicy Dolnego Śląska, zdolne do pełnego naładowania samochodu w czasie poniżej godziny. Elektryfikacja w ramach szerokiej strategii Nowa umowa z Volvo wpisuje się w szeroko zakrojone działania miasta na rzecz ekologicznego transportu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane