Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E
24.01.2024 14:00
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii.
Odpowiedź na to pytanie kryje się w numerze VIN. W przypadku Tesli Model Y RWD, należy zwrócić uwagę na siódmy znak w tym unikalnym identyfikatorze pojazdu. Jeśli jest to litera F, oznacza to, że samochód wyposażony jest w ogniwa BYD. Z kolei litera E w tym miejscu wskazuje na zastosowanie ogniw CATL. Ważne jest jednak podkreślenie, że informacja ta dotyczy wyłącznie wersji z napędem na tył i mniejszą baterią, a nie wariantów Long Range czy Performance. Aktualizacja oprogramowania oznaczona numerem 2024/01/18 przyniosła jednak pewne zamieszanie.
Aby zidentyfikować miejsce pochodzenia pojazdu, można również kierować się miejscem produkcji i dostępnymi lakierami. Tesle Model Y RWD dostarczane do Europy pochodzą zarówno z fabryki niemieckiej (Giga Berlin), jak i chińskiej (Giga Shanghai), co można ustalić poprzez analizę numeru VIN. Jeśli pierwsze trzy znaki VIN to XP7, oznacza to samochód z Niemiec, natomiast LRW w pierwszych trzech znakach wskazuje na pojazd sprowadzony z Chin. Obydwa te zakłady są znane z dbałości o jakość produkcji, a Tesle Model Y „Made in Germany” są prawie gwarancją, że posiadają baterię z ogniwami BYD.
Warto jednak podkreślić, że obie wersje, zarówno z ogniwami BYD, jak i CATL, oferują praktycznie identyczną moc, moment obrotowy i zasięg. Oba warianty posiadają baterię o pojemności około 60 kWh, oferującą zasięg około 455 jednostek WLTP, co przekłada się na realny zasięg od 350 do 400 km w trybie mieszanej jazdy i 250 km na autostradzie przy prędkości 120 km/h.
Najważniejszą różnicą między nimi jest krzywa ładowania – wersja z ogniwami BYD jest lepiej dostosowana do szybkiego ładowania, co przekłada się na krótsze postoje na stacjach ładowania. Mimo to, obie wersje pozostają atrakcyjnymi opcjami, a wybór między nimi może zależeć od indywidualnych preferencji i oczekiwań kierowcy.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Zasięg 0 km. Co dalej? To pytanie spędza sen z powiek wielu kierowcom rozważającym zakup auta elektrycznego. Zobacz więcej >>
Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E to długo wyczekiwana elektryczna wersja jednego z najpopularniejszych crossoverów ostatnich lat. Model, który od lat święci triumfy w Wielkiej Brytanii i zadomowił się na dobre na polskich drogach, teraz staje do walki w segmencie elektryków – i robi to po swojemu: bez rewolucji, ale z pomysłem. Zobacz więcej >>
🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
 Rewolucja w górnictwie. W Mongolii pracują elektryczne ciężarówki bez kierowców

Rewolucja w górnictwie. W Mongolii pracują elektryczne ciężarówki bez kierowców

W Mongolii Wewnętrznej dzieje się coś, co jeszcze kilka lat temu brzmiałoby jak science fiction. Kopalnia odkrywkowa Yimin jako pierwsza na świecie przestawia się całkowicie na autonomiczne, elektryczne ciężarówki. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane