Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E
24.01.2024 14:00
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii.
Odpowiedź na to pytanie kryje się w numerze VIN. W przypadku Tesli Model Y RWD, należy zwrócić uwagę na siódmy znak w tym unikalnym identyfikatorze pojazdu. Jeśli jest to litera F, oznacza to, że samochód wyposażony jest w ogniwa BYD. Z kolei litera E w tym miejscu wskazuje na zastosowanie ogniw CATL. Ważne jest jednak podkreślenie, że informacja ta dotyczy wyłącznie wersji z napędem na tył i mniejszą baterią, a nie wariantów Long Range czy Performance. Aktualizacja oprogramowania oznaczona numerem 2024/01/18 przyniosła jednak pewne zamieszanie.
Aby zidentyfikować miejsce pochodzenia pojazdu, można również kierować się miejscem produkcji i dostępnymi lakierami. Tesle Model Y RWD dostarczane do Europy pochodzą zarówno z fabryki niemieckiej (Giga Berlin), jak i chińskiej (Giga Shanghai), co można ustalić poprzez analizę numeru VIN. Jeśli pierwsze trzy znaki VIN to XP7, oznacza to samochód z Niemiec, natomiast LRW w pierwszych trzech znakach wskazuje na pojazd sprowadzony z Chin. Obydwa te zakłady są znane z dbałości o jakość produkcji, a Tesle Model Y „Made in Germany” są prawie gwarancją, że posiadają baterię z ogniwami BYD.
Warto jednak podkreślić, że obie wersje, zarówno z ogniwami BYD, jak i CATL, oferują praktycznie identyczną moc, moment obrotowy i zasięg. Oba warianty posiadają baterię o pojemności około 60 kWh, oferującą zasięg około 455 jednostek WLTP, co przekłada się na realny zasięg od 350 do 400 km w trybie mieszanej jazdy i 250 km na autostradzie przy prędkości 120 km/h.
Najważniejszą różnicą między nimi jest krzywa ładowania – wersja z ogniwami BYD jest lepiej dostosowana do szybkiego ładowania, co przekłada się na krótsze postoje na stacjach ładowania. Mimo to, obie wersje pozostają atrakcyjnymi opcjami, a wybór między nimi może zależeć od indywidualnych preferencji i oczekiwań kierowcy.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

🔧 Spalinówki coraz mniej niezawodne. Elektryki przejmują pałeczkę jakości ⚡

🔧 Spalinówki coraz mniej niezawodne. Elektryki przejmują pałeczkę jakości ⚡

Chiński rynek motoryzacyjny, największy na świecie, przeżywa właśnie moment przełomowy. Nowy raport J.D. Zobacz więcej >>
Globalny rynek magazynów energii przyspiesza – chińskie firmy zdominowały pierwsze półrocze 2025 🔋

Globalny rynek magazynów energii przyspiesza – chińskie firmy zdominowały pierwsze półrocze 2025 🔋

Globalny rynek systemów magazynowania energii (BESS – Battery Energy Storage Systems) w pierwszej połowie 2025 roku nabrał imponującego tempa. Z najnowszego raportu Rho Motion wynika, że tylko w ciągu sześciu miesięcy producenci ogniw dostarczyli o 17 proc. Zobacz więcej >>
Polska przyspiesza elektromobilność – 87 tysięcy punktów ładowania do 2030 roku ⚡🇵🇱

Polska przyspiesza elektromobilność – 87 tysięcy punktów ładowania do 2030 roku ⚡🇵🇱

Rada Ministrów przyjęła aktualizację Krajowych ram polityki rozwoju paliw alternatywnych – kluczowego dokumentu, który wyznacza kierunek rozwoju zeroemisyjnego transportu w Polsce. Strategia ma charakter kompleksowy i obejmuje nie tylko energię elektryczną, ale także wodór, metan i biometan. Zobacz więcej >>
GridZon – koniec kradzieży kabli z ładowarek? Niemcy mają na to sposób 🔒⚡

GridZon – koniec kradzieży kabli z ładowarek? Niemcy mają na to sposób 🔒⚡

Kradzieże kabli z ładowarek samochodów elektrycznych stały się prawdziwą zmorą operatorów w całej Europie. Straty liczone są już w milionach euro, a motywem przestępców pozostaje jedno – wartość miedzi ukrytej w grubych przewodach. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane