Ford ujawnia przedpremierowe szczegóły na temat super-wydajnego, elektrycznego „kucyka” – Mustang’a Mach-E. W filmie opublikowanym na mediach społecznościowych Forda, model stoi zaraz obok Mustanga Mach-E GT, a następnie przemierza mniej uczęszczane drogi, sugerując, że może to być potencjalna edycja off-roadowa.
Mustang to samochód, który potrafi wzruszyć emocje jak żaden inny, a Festiwal Prędkości w Goodwood przyciąga jednych z najbardziej pasjonujących fanów motoryzacji na świecie, więc odsłonić naszego najnowszego członka rodziny Mustangów tutaj to idealne połączenie - skomentował Darren Palmer, wiceprezes programu pojazdów elektrycznych Forda.
Nowy model Mustanga Mach-E zadebiutuje w ten piątek, 14 lipca 2023 r., podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Uczestnicy będą mieli również okazję zobaczyć, jak nowy, w pełni elektryczny Ford Explorer debiutuje na wzgórzu.
Ford nie jest nowicjuszem w dziedzinie elektrycznych samochodów wysokowydajnych. Jego elektryczny SuperVan 4.2 o mocy 1400 KM niedawno zdobył pierwsze miejsce w klasie Open na Pikes Peak, ustanawiając rekordowy czas 8 minut i 47,68 sekundy.
Ponadto, Ford pracuje nad wysokowydajnym elektrycznym pickupem F-150 Lightning. Według niedawno złożonego wniosku patentowego przez Forda, zmodyfikowany elektryczny pickup mógłby nosić nazwę F-150 Flash, podobnie jak postać z komiksów DC "Flash", która posiada nadludzką szybkość i logo pioruna.
Wcześniej w tym roku Ford ogłosił powrót do Formuły 1 po ponad dwudziestu latach przerwy we współpracy z Red Bull Powertrain. W ten sposób Ford zamierza pogłębić swoją wiedzę w dziedzinach takich jak: aerodynamika, ogniwo akumulatorowe, silnik elektryczny i technologia akumulatorów, aby uczynić swoje pojazdy elektryczne bardziej wydajnymi.
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>