Kiedy bankructwo Saaba sprawiło, że spadł z piedestału na początku 2010 roku, NEVS (New Electric Vehicle Sweden) nabył jego udziały. NEVS rozpoczął prace nad elektryczną wersją Saaba 9-3 (zwaną 9-3EV), oferującą około 175 koni mechanicznych i 305 kilometrów zasięgu. Pomimo kilku dostaw w 2018 r., NEVS 9-3EV nigdy nie osiągnął etapu masowej produkcji. W ciągu następnych dwóch lat Evergrande Group z siedzibą w Chinach nabyła większościowy pakiet udziałów i ostatecznie w całości przejęła NEVS. W tym okresie chiński konglomerat stanął w obliczu szeregu kłopotów finansowych, które doprowadziły go do chęci pozbycia się niedawno nabytego producenta samochodów. Aby zapobiec bankructwu, NEVS ogłosił, że przejdzie w "tryb hibernacji" i zwolni 95% swoich pracowników.
W świetle ogłoszenia "hibernacji" zespół NEVS postanowił zaprezentować jeden ze swoich projektów, Emily GT, na początku 2023 roku. Emily GT to sportowy sedan w rozmiarze Modelu S, wyposażony w potężny 175-kilowatogodzinny zestaw akumulatorów, którego celem jest osiągnięcie zasięgu 965 kilometrów. Jest wyposażony w cztery silniki elektryczne na kołach, co pozwala na prawdziwe wektorowanie momentu obrotowego.
Udostępnienie światu Emily GT miało na celu ujawnienie technologii firmy i pozyskanie inwestorów, którzy uratowaliby firmę. Według ostatniego raportu Saab Planet, plan zespołu zadziałał. Niezidentyfikowany inwestor podpisał list intencyjny dotyczący zakupu projektu Emily. W ramach umowy kupna zakład montażowy w Trollhättan w Szwecji ponownie rozpocznie produkcję. Więcej informacji pojawi się prawdopodobnie w przyszłym miesiącu, ale na razie duch Saaba otrzymał drugie życie. Szczegóły dotyczące nowej marki nie zostały jeszcze ujawnione, ale nazwa Saab może nie być używana ze względów prawnych. Pojawiło się kilka innych nazw, ale nie ma jeszcze oficjalnych informacji. Niezależnie od nazwy, Emily GT oddaje esencję Saaba w nowoczesnym opakowaniu. Dzięki charakterystycznej, unoszącej się linii dachu i muskularnym proporcjom, elektryczny sedan ucieleśnia wizję następcy Saaba 9-5 Aero.