Opel Experimental Concept EV debiutuje ze składaną kierownicą!

Opel Experimental Concept EV debiutuje ze składaną kierownicą!
09.08.2023 18:35
Opel, obecnie pod skrzydłami Stellantis, zaprezentował oficjalnie swój nowy samochód koncepcyjny - Opel Experimental z napędem elektrycznym typu crossover. Opel Experimental EV zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na targach IAA Mobility w Monachium we wrześniu. To wydarzenie otwiera nowe perspektywy dla przyszłej generacji pojazdów produkcyjnych, zarówno pod względem designu, jak i integracji technologii.
Pojazd ten opiera się na „najnowocześniejszej platformie Stellantis BEV”, co sugeruje podobieństwo do platformy STLA. Samochód jest wyposażony w napęd na wszystkie koła i innowacyjny system steer-by-wire, pozwalający na schowanie kierownicy w momencie, gdy nie jest potrzebna. Ten bezemisyjny crossover ma wymiary segmentu C, co czyni go mniejszym od Tesli Model Y, ale podobnym do nadchodzącego elektrycznego crossovera Opla Grandland opartego na platformie STLA Medium.
początek cytatu
„Opel Experimental daje wgląd w nadchodzące modele i technologie, przyszły design, nową erę i przyszłość marki. Ten zapierający dech w piersiach pojazd koncepcyjny wskazuje naszą drogę naprzód i po raz kolejny pokazuje pionierskiego ducha Opla — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Florian Huettl.
koniec cytatu
Niemiecki producent twierdzi, że najbardziej uderzającą cechą Experimental EV jest całkowity brak chromu w designie, który został zastąpiony elementami oświetlenia i odważną, kontrastową grafiką, podkreślającą proporcje crossovera. Z przodu dostrzec można podświetlane logo Opel Blitz oraz charakterystyczny kompas marki, otoczony nowoczesnymi reflektorami. Z tyłu eleganckie tylne światła dodają mu futurystycznego charakteru.
W kwestii aerodynamiki, Experimental został wyposażony w klapy powietrza z przodu i z tyłu, a także tylny dyfuzor, który wysuwa się lub chowa w zależności od warunków jazdy, poprawiając wydajność aerodynamiczną. Co więcej, opony – opracowane we współpracy z Goodyear – są wykonane z gumy pochodzącej z recyklingu, a dzięki osadzeniu ich na trójstrefowych kołach Ronal, opartych na aerodynamicznej konstrukcji, dodatkowo zwiększają wydajność pojazdu.
początek cytatu
Nasz nowy Opel Experimental to bardziej techniczna i jeszcze ostrzejsza interpretacja naszej odważnej i jasnej filozofii projektowej. Dzięki niemu kształtuje się nasza wizja przyszłości. Wiele elementów projektu i leżąca u ich podstaw filozofia znajdzie odzwierciedlenie w przyszłych modelach produkcyjnych. Konstrukcja nadwozia łączy w sobie najlepszą aerodynamikę z niepowtarzalną sylwetką. A wnętrze zapewnia intensywne, emocjonalne wrażenia dla użytkownika — powiedział szef projektantów firmy Opel, Mark Adams.
koniec cytatu
Wnętrze pojazdu, nazwane „Space Detox”, jest zaprojektowane tak, aby tworzyć wrażenie przestronności zbliżonej do pojazdów klasy D. Lekkie siedzenia, chowana kierownica i brak wszystkiego, co nie jest niezbędne do jazdy, sprawia, że wewnątrz jest wystarczająco dużo miejsca dla wszystkich pasażerów.
Co więcej, tradycyjne ekrany, których wielu ludzi nienawidzi, zostały zastąpione systemem projekcji rozszerzonej rzeczywistości, który wyświetla informacje lub rozrywkę tuż nad deską rozdzielczą, a lustra boczne zostały zastąpione kamerami o panoramicznym kadrze 180 stopni.
Mimo braku informacji na temat mocy, pojemności baterii oraz potencjalnego zasięgu, szczegóły te nie stanowią kluczowej kwestii, biorąc pod uwagę, że jest to wyłącznie projekt studyjny. Niemniej jednak, dokładne specyfikacje przyszłych produkcyjnych pojazdów opartych na koncepcji Opla Experimental będą istotnym czynnikiem decydującym o ich ewentualnym sukcesie na rynku.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane