Niedawno ujawniony Fiat 600 może wkrótce przejść przez ręce włoskiego specjalisty od szybkiej jazdy Abartha, co zaowocuje drugim całkowicie elektrycznym modelem marki, po Abarth 500e, który został zaprezentowany pod koniec 2022 roku. Według brytyjskiej publikacji Autocar, większy Abarth 600e może pojawić się w 2025 roku, odzwierciedlając lukę między debiutami Fiata 500e i jego odpowiednika Abarth. Mówiąc o nadchodzącym modelu, dyrektor generalny Fiata i Abartha Olivier Francois nie ujawnił żadnych szczegółów, ale na temat wykonalności Abartha 600e powiedział, że "to logiczne". Standardowy Fiat 600, który dzieli tę samą platformę EV co Jeep Avenger, jest napędzany 154-konnym silnikiem elektrycznym zamontowanym z przodu, który czerpie energię z 54-kilowatogodzinnego zestawu akumulatorów, umożliwiając zasięg według WLTP wynoszący 400 kilometrów, podczas gdy jazda miejska może zwiększyć ten wynik do 600 kilometrów na jednym ładowaniu.
W przypadku Fiata 500e i jego kuzyna Abartha różnica w mocy wyjściowej wynosi 35 KM lub 30 procent, przy czym Abarth 500e ma łącznie 152 KM, a zwykły Fiat 500e uzyskuje 117 KM, gdy jest wyposażony w większy akumulator 42 kWh. Jeśli Abarth pójdzie tą samą drogą, co w przypadku 600, oznaczałoby to, że moc może wzrosnąć do 200 KM w wariancie z napędem na przednie koła. Jednak, jak ujawniła grupa Stellantis w 2022 r. wraz z koncepcją Jeepa Avengera 4x4, platforma e-CMP, która leży u podstaw zarówno Avengera, jak i Fiata 600, może teoretycznie obsługiwać dwusilnikowy napęd na wszystkie koła, umożliwiając Abarthowi potencjalne stworzenie Fiata 600 AWD o mocy 300 KM, jeśli tylny silnik byłby taki sam jak przednia jednostka napędowa. Niezależnie od tego, nadchodzący gorący włoski elektryczny crossover będzie prawdopodobnie wyposażony w wiele sportowych akcentów, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, z niestandardowymi kołami, bardziej agresywnymi zderzakami, kubełkowymi fotelami, a może nawet głośnikiem emitującym fałszywe odgłosy silnika, jak ma to miejsce w przypadku obecnego Abartha 500e.