Abarth 600 Hot EV Crossover zadebiutuje w 2025 roku.

Abarth 600 Hot EV Crossover zadebiutuje w 2025 roku.
22.08.2023 15:30
Niedawno ujawniony Fiat 600 może wkrótce przejść przez ręce włoskiego specjalisty od szybkiej jazdy Abartha, co zaowocuje drugim całkowicie elektrycznym modelem marki, po Abarth 500e, który został zaprezentowany pod koniec 2022 roku. Według brytyjskiej publikacji Autocar, większy Abarth 600e może pojawić się w 2025 roku, odzwierciedlając lukę między debiutami Fiata 500e i jego odpowiednika Abarth. Mówiąc o nadchodzącym modelu, dyrektor generalny Fiata i Abartha Olivier Francois nie ujawnił żadnych szczegółów, ale na temat wykonalności Abartha 600e powiedział, że "to logiczne". Standardowy Fiat 600, który dzieli tę samą platformę EV co Jeep Avenger, jest napędzany 154-konnym silnikiem elektrycznym zamontowanym z przodu, który czerpie energię z 54-kilowatogodzinnego zestawu akumulatorów, umożliwiając zasięg według WLTP wynoszący 400 kilometrów, podczas gdy jazda miejska może zwiększyć ten wynik do 600 kilometrów na jednym ładowaniu.
W przypadku Fiata 500e i jego kuzyna Abartha różnica w mocy wyjściowej wynosi 35 KM lub 30 procent, przy czym Abarth 500e ma łącznie 152 KM, a zwykły Fiat 500e uzyskuje 117 KM, gdy jest wyposażony w większy akumulator 42 kWh. Jeśli Abarth pójdzie tą samą drogą, co w przypadku 600, oznaczałoby to, że moc może wzrosnąć do 200 KM w wariancie z napędem na przednie koła. Jednak, jak ujawniła grupa Stellantis w 2022 r. wraz z koncepcją Jeepa Avengera 4x4, platforma e-CMP, która leży u podstaw zarówno Avengera, jak i Fiata 600, może teoretycznie obsługiwać dwusilnikowy napęd na wszystkie koła, umożliwiając Abarthowi potencjalne stworzenie Fiata 600 AWD o mocy 300 KM, jeśli tylny silnik byłby taki sam jak przednia jednostka napędowa. Niezależnie od tego, nadchodzący gorący włoski elektryczny crossover będzie prawdopodobnie wyposażony w wiele sportowych akcentów, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, z niestandardowymi kołami, bardziej agresywnymi zderzakami, kubełkowymi fotelami, a może nawet głośnikiem emitującym fałszywe odgłosy silnika, jak ma to miejsce w przypadku obecnego Abartha 500e.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane