VW przekreśla szanse na powrót słynnego garbusa EV z animacji Netflixa!

VW przekreśla szanse na powrót słynnego garbusa EV z animacji Netflixa!
28.06.2023 18:30
Zaledwie kilka tygodni po pojawieniu się cyfrowej animacji elektrycznego Volkswagena Beetle, która wywołała plotki o rzeczywistej wersji tego samochodu, dyrektor wykonawczy Volkswagen Passenger Cars zaprzeczył tym doniesieniom. Chociaż niemiecki producent niedawno ożywił swojego kultowego busa jako pojazd elektryczny ID.Buzz, a także zapowiedział przekształcenie kilku innych znanych modeli VW w wersje BEV, Beetle pozostanie na razie wyłączony.
W niedawno udzielonym wywiadzie dla Autocar, dyrektor wykonawczy Volkswagen Passenger Cars, Thomas Schäfer, wypowiedział się na temat przyszłości marki w segmencie pojazdów elektrycznych oraz planów dotyczących wprowadzenia niektórych modeli (i rezygnacji z innych) wraz z przejściem do ery samochodów całkowicie elektrycznych.
początek cytatu
Zdecydowaliśmy się nie porzucać tradycyjnych, udanych nazw, które nas przez tyle lat reprezentowały i w które tak długo inwestowaliśmy, jak Golf czy Tiguan. Dlaczego mielibyśmy je odrzucić? Oczywiście mamy wiele nazwisk w naszej historii, ale tylko kilka jest naprawdę ikonicznych i globalnych. Czy warto kontynuować przygodę z modelem Scirocco czy Arteon? Prawdopodobnie nie - powiedział Schäfer.
koniec cytatu
Wcześniej w tym miesiącu pojawiła się animowana wersja całkowicie elektrycznego Beetle'a, która została przedstawiona jako pojazd superbohaterki o nazwie Ladybug w filmie dla dzieci na platformie Netflix, Miraculous. Spekulowano, czy może to być aluzja do marzeń Herberta Diessa, byłego dyrektora wykonawczego Volkswagen, o "emocjonalnym" powrocie Beetle'a. Jednak pytany o tę możliwość wprowadzenia na rynek całkowicie elektrycznego Volkswagen Beetle'a, Schäfer nie wydawał się zbyt optymistyczny.
początek cytatu
Nie sądzę, żeby tak było, ponieważ istnieją pewne pojazdy, które miały swoje czasy świetności. Nie miałoby to sensu, aby go przywracać. Nie powiedziałbym tego z 100% pewnością. Ale z mojego obecnego punktu widzenia nie rozważałbym tego. To samo tyczy się modelu Scirocco - miał swoje czasy, potem pojawił się nowy model oparty na reinterpretacji. Czy powtórzylibyśmy to? Nie sądzę. I idąc naprzód, przy uwzględnianiu wszystkich tych technologii i kosztów związanych z nimi, trzeba inwestować pieniądze w najlepsze możliwe miejsce – powiedział.
koniec cytatu
Schäfer tłumaczy, że decyzja o niewprowadzaniu elektrycznej wersji Beetle'a opiera się na tym, że samochody Volkswagen Beetle nie są najbardziej aerodynamicznym projektem. Choć Beetle, obok kultowego Busa, jest najbardziej rozpoznawalnym pojazdem w historii marki i ma długą historię w kulturze popularnej, koncentrowanie się na bardziej opłacalnych konwersjach na pojazdy elektryczne ma większy sens, jeśli patrzeć z punktu widzenia opłacalności. W związku z powyższym, fani Beetle'a będą musieli poczekać niestety sporo dłużej na ewentualną konwersję popularnego "garbusa" na pojazd elektryczny.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane