VW przekreśla szanse na powrót słynnego garbusa EV z animacji Netflixa!

VW przekreśla szanse na powrót słynnego garbusa EV z animacji Netflixa!
28.06.2023 18:30
Zaledwie kilka tygodni po pojawieniu się cyfrowej animacji elektrycznego Volkswagena Beetle, która wywołała plotki o rzeczywistej wersji tego samochodu, dyrektor wykonawczy Volkswagen Passenger Cars zaprzeczył tym doniesieniom. Chociaż niemiecki producent niedawno ożywił swojego kultowego busa jako pojazd elektryczny ID.Buzz, a także zapowiedział przekształcenie kilku innych znanych modeli VW w wersje BEV, Beetle pozostanie na razie wyłączony.
W niedawno udzielonym wywiadzie dla Autocar, dyrektor wykonawczy Volkswagen Passenger Cars, Thomas Schäfer, wypowiedział się na temat przyszłości marki w segmencie pojazdów elektrycznych oraz planów dotyczących wprowadzenia niektórych modeli (i rezygnacji z innych) wraz z przejściem do ery samochodów całkowicie elektrycznych.
początek cytatu
Zdecydowaliśmy się nie porzucać tradycyjnych, udanych nazw, które nas przez tyle lat reprezentowały i w które tak długo inwestowaliśmy, jak Golf czy Tiguan. Dlaczego mielibyśmy je odrzucić? Oczywiście mamy wiele nazwisk w naszej historii, ale tylko kilka jest naprawdę ikonicznych i globalnych. Czy warto kontynuować przygodę z modelem Scirocco czy Arteon? Prawdopodobnie nie - powiedział Schäfer.
koniec cytatu
Wcześniej w tym miesiącu pojawiła się animowana wersja całkowicie elektrycznego Beetle'a, która została przedstawiona jako pojazd superbohaterki o nazwie Ladybug w filmie dla dzieci na platformie Netflix, Miraculous. Spekulowano, czy może to być aluzja do marzeń Herberta Diessa, byłego dyrektora wykonawczego Volkswagen, o "emocjonalnym" powrocie Beetle'a. Jednak pytany o tę możliwość wprowadzenia na rynek całkowicie elektrycznego Volkswagen Beetle'a, Schäfer nie wydawał się zbyt optymistyczny.
początek cytatu
Nie sądzę, żeby tak było, ponieważ istnieją pewne pojazdy, które miały swoje czasy świetności. Nie miałoby to sensu, aby go przywracać. Nie powiedziałbym tego z 100% pewnością. Ale z mojego obecnego punktu widzenia nie rozważałbym tego. To samo tyczy się modelu Scirocco - miał swoje czasy, potem pojawił się nowy model oparty na reinterpretacji. Czy powtórzylibyśmy to? Nie sądzę. I idąc naprzód, przy uwzględnianiu wszystkich tych technologii i kosztów związanych z nimi, trzeba inwestować pieniądze w najlepsze możliwe miejsce – powiedział.
koniec cytatu
Schäfer tłumaczy, że decyzja o niewprowadzaniu elektrycznej wersji Beetle'a opiera się na tym, że samochody Volkswagen Beetle nie są najbardziej aerodynamicznym projektem. Choć Beetle, obok kultowego Busa, jest najbardziej rozpoznawalnym pojazdem w historii marki i ma długą historię w kulturze popularnej, koncentrowanie się na bardziej opłacalnych konwersjach na pojazdy elektryczne ma większy sens, jeśli patrzeć z punktu widzenia opłacalności. W związku z powyższym, fani Beetle'a będą musieli poczekać niestety sporo dłużej na ewentualną konwersję popularnego "garbusa" na pojazd elektryczny.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Ostatnie zdjęcia pojazdu odświeżonego i zmienionego oznaczeniem Modelu 3 Tesli, zobaczone przed jednym ze sklepów marki, sugerują, że oczekiwana aktualizacja Ludicrous dla Modelu 3 Performance jest już na horyzoncie. Choć firma niedawno przeprowadziła renowację Modelu 3, wprowadzając szereg usprawnień, wciąż brakowało w ofercie wersji Performance. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane