Nowy Peugeot E-3008: elektryczny crossover z nowoczesnym designem

Nowy Peugeot E-3008: elektryczny crossover z nowoczesnym designem
09.09.2023 09:00
Peugeot nie zwalnia tempa i zapowiada kolejną nowość w swojej ofercie. Tym razem chodzi o następną generację modelu 3008, który będzie dostępny także w wersji całkowicie elektrycznej o nazwie E-3008. Co wiemy o tym samochodzie?
Nowy Peugeot E-3008 zdradził swoją sylwetkę na kilku zdjęciach, które wyciekły przed oficjalną premierą zaplanowaną na 12 września. Na pierwszy rzut oka widać, że crossover przeszedł spore zmiany w stylistyce, stając się bardziej sportowy i dynamiczny.
Na uwagę zasługuje przede wszystkim kształt linii dachu, który opada ku tyłowi, nadając samochodowi charakteru SUV-a coupe. Przód auta zachwyca supercienkimi reflektorami i światłami do jazdy dziennej, które tworzą efektowne pionowe linie na błotnikach. Atrapa chłodnicy ma unikalny wzór, na którym widoczne są logo marki i nazwa modelu. Tył E-3008 również prezentuje się imponująco, z cienkim pasem świateł ciągnącym się przez całą szerokość nadwozia i masywnym zderzakiem pod nim. Nadwozie ma kilka ciekawych zagięć i fałdów, które dodają mu charakteru i dynamiki.
Wnętrze nowego Peugeota E-3008 również nie pozostaje bez zmian. Crossover będzie wyposażony w nowy panoramiczny i-Cockpit marki, który składa się z 21-calowego zakrzywionego wyświetlacza umieszczonego nad deską rozdzielczą. Ekran ten będzie służył zarówno do pokazywania informacji o stanie pojazdu, jak i do obsługi systemu multimedialnego i nawigacji.
Nowy Peugeot E-3008 będzie dostępny z różnymi opcjami napędu, w tym całkowicie elektrycznymi. Nie znamy jeszcze dokładnych danych technicznych tego układu, ale można się spodziewać, że będzie on podobny do tego zastosowanego w elektrycznej wersji 308. E-3008 będzie miał trzy poziomy mocy i pojemności baterii do wyboru, przy czym najmocniejsza wersja EV prawdopodobnie będzie oferować ponad 500 km zasięgu na jednym ładowaniu. Będzie też możliwość wyboru napędu na jedną lub dwie osie.
Poza tym Peugeot będzie oferował również układ napędowy typu „mild hybrid”, czyli łączący silnik benzynowy z niewielkim wsparciem elektrycznym. Taka opcja ma zapewnić niższe zużycie paliwa i emisję spalin. Będzie też dostępna wersja hybrydowa typu plug-in, która będzie mogła pokonać pewien dystans na samym prądzie.

Nowy Peugeot E-3008 będzie oficjalnie zaprezentowany we Francji w przyszły wtorek o 12:30 CET (6:30 ET). Wtedy też poznamy więcej szczegółów na temat tego modelu, w tym jego cenę i termin wprowadzenia na rynek.
Autor: Ala
Zdjęcia: cdn.motor1
|
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych, coraz częściej pojawiają się głosy obawiające się przeciążenia sieci energetycznej i wzrostu cen prądu. Jednakże, najnowsze dane oraz raporty wskazują na zupełnie inną perspektywę. Według raportu amerykańskiej firmy Synapse Energy Economics, właściciele samochodów elektrycznych odnotowali znaczące korzyści finansowe w ciągu ostatniej dekady. Zobacz więcej >>
Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane