Genesis, Hyundai i Lexus EV lśnią w rankingach bezpieczeństwa IIHS.

Genesis, Hyundai i Lexus EV lśnią w rankingach bezpieczeństwa IIHS.
18.09.2023 10:00
Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) dodał trzy samochody elektryczne z roku modelowego 2023 do swojej listy nagród Top Safety Pick+: Genesis Electrified GV70, Hyundai Ioniq 6 i Lexus RZ 450e. IIHS bada odporność pojazdu na zderzenia, która obejmuje to, jak dobrze chroni on pasażerów podczas zderzenia, oraz unikanie i łagodzenie skutków, co podkreśla wkład technologii bezpieczeństwa w minimalizowanie skutków kolizji. Samochody muszą uzyskać dobre oceny w testach uderzenia po stronie kierowcy, pasażera i zaktualizowanych testów bocznych, aby zdobyć laur Top Safety Pick +, powiedział IIHS.
Oprócz wyników testów zderzeniowych, nacisk położono również na jakość reflektorów i skuteczność systemu zapobiegania zderzeniom czołowym, zarówno w warunkach oświetlenia dziennego, jak i nocnego, w których zaangażowani są piesi. To ostatnie wydaje się być dodatkiem do kryteriów bezpieczeństwa IIHS 2023, które zostały zaktualizowane w stosunku do zasad z 2022 roku. Zelektryfikowany GV70 uzyskał " wysokie oceny" w testach zderzeń czołowych pojazdu z pieszym, podczas gdy Ioniq 6 i Lexux RZ uzyskały "najwyższe oceny" w tym samym teście. Zelektryfikowany GV70 wydaje się mieć również lepsze reflektory spośród całej trójki, zgodnie z IIHS. Należy pamiętać, że zelektryfikowany GV70 nie jeździ na tej samej platformie co GV60 i Ioniq 6, które jeżdżą na Electric-Global Modular Architecture (E-GMP). Nadal jeździ na wersji architektury leżącej u podstaw napędzanego gazem GV70, który również posiada nagrodę IIHS Top Safety Pick+. Wszystkie trzy pojazdy elektryczne uzyskały najwyższe oceny w teście zderzenia czołowego po stronie kierowcy. Według IIHS pozycja manekina po teście zderzeniowym wydawała się być dobrze zachowana w stosunku do ramy drzwi, kierownicy i deski rozdzielczej.
"Wszystkie trzy pojazdy mają standardowe systemy zapobiegania zderzeniom czołowym, zaprojektowane w celu ochrony pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy, kiedy dochodzi do większości śmiertelnych wypadków" - powiedział w komunikacie prasowym David Harkey, prezes IIHS. Dodał, że "upewnienie się, że bezpieczeństwo nadal jest priorytetem w pojazdach z napędem alternatywnym, ma kluczowe znaczenie, jeśli chcemy osiągnąć wizję zerowej liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych". Inne pojazdy elektryczne MY2023, które zdobyły najwyższą nagrodę IIHS w dziedzinie bezpieczeństwa, to Audi Q4 E-Tron, Q8 E-Tron, Volkswagen ID.4, Subaru Solterra, Volvo XC40 Recharge oraz Rivian R1S i R1T.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane