Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) dodał trzy samochody elektryczne z roku modelowego 2023 do swojej listy nagród Top Safety Pick+: Genesis Electrified GV70, Hyundai Ioniq 6 i Lexus RZ 450e. IIHS bada odporność pojazdu na zderzenia, która obejmuje to, jak dobrze chroni on pasażerów podczas zderzenia, oraz unikanie i łagodzenie skutków, co podkreśla wkład technologii bezpieczeństwa w minimalizowanie skutków kolizji. Samochody muszą uzyskać dobre oceny w testach uderzenia po stronie kierowcy, pasażera i zaktualizowanych testów bocznych, aby zdobyć laur Top Safety Pick +, powiedział IIHS.
Oprócz wyników testów zderzeniowych, nacisk położono również na jakość reflektorów i skuteczność systemu zapobiegania zderzeniom czołowym, zarówno w warunkach oświetlenia dziennego, jak i nocnego, w których zaangażowani są piesi. To ostatnie wydaje się być dodatkiem do kryteriów bezpieczeństwa IIHS 2023, które zostały zaktualizowane w stosunku do zasad z 2022 roku. Zelektryfikowany GV70 uzyskał " wysokie oceny" w testach zderzeń czołowych pojazdu z pieszym, podczas gdy Ioniq 6 i Lexux RZ uzyskały "najwyższe oceny" w tym samym teście. Zelektryfikowany GV70 wydaje się mieć również lepsze reflektory spośród całej trójki, zgodnie z IIHS. Należy pamiętać, że zelektryfikowany GV70 nie jeździ na tej samej platformie co GV60 i Ioniq 6, które jeżdżą na Electric-Global Modular Architecture (E-GMP). Nadal jeździ na wersji architektury leżącej u podstaw napędzanego gazem GV70, który również posiada nagrodę IIHS Top Safety Pick+. Wszystkie trzy pojazdy elektryczne uzyskały najwyższe oceny w teście zderzenia czołowego po stronie kierowcy. Według IIHS pozycja manekina po teście zderzeniowym wydawała się być dobrze zachowana w stosunku do ramy drzwi, kierownicy i deski rozdzielczej.
"Wszystkie trzy pojazdy mają standardowe systemy zapobiegania zderzeniom czołowym, zaprojektowane w celu ochrony pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy, kiedy dochodzi do większości śmiertelnych wypadków" - powiedział w komunikacie prasowym David Harkey, prezes IIHS. Dodał, że "upewnienie się, że bezpieczeństwo nadal jest priorytetem w pojazdach z napędem alternatywnym, ma kluczowe znaczenie, jeśli chcemy osiągnąć wizję zerowej liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych". Inne pojazdy elektryczne MY2023, które zdobyły najwyższą nagrodę IIHS w dziedzinie bezpieczeństwa, to Audi Q4 E-Tron, Q8 E-Tron, Volkswagen ID.4, Subaru Solterra, Volvo XC40 Recharge oraz Rivian R1S i R1T.