Szybkie ładowanie kontra wolne ładowanie. Wolne ładowanie: Badanie ujawnia różnicę w spadku zasięgu.

Szybkie ładowanie kontra wolne ładowanie. Wolne ładowanie: Badanie ujawnia różnicę w spadku zasięgu.
29.08.2023 20:00
Jedną z myśli, które pojawiają się w głowie właściciela pojazdu elektrycznego, jest wpływ szybkiego ładowania prądem stałym na akumulator wysokonapięciowy pojazdu w dłuższej perspektywie. Innymi słowy, jak bardzo bateria ulegnie degradacji w czasie, jeśli szybkie ładowanie będzie najczęściej używane? Cóż, według niedawnego badania przeprowadzonego przez Recurring Auto, w którym przeanalizowano dane dotyczące ładowania z ponad 12500 pojazdów Tesli w Stanach Zjednoczonych, tempo degradacji zasięgu jest statystycznie podobne w porównaniu z ładowaniem prądem przemiennym. Firma, która dostarcza raporty z analiz pojazdów i akumulatorów dla pojazdów elektrycznych, porównała samochody, które szybko ładują się przez co najmniej 90 procent czasu, z samochodami, które szybko ładują się przez mniej niż 10 procent czasu, a wyniki pokazują niewielką lub żadną różnicę między dwiema metodami ładowania.
Poniższe wykresy pokazują procent pierwotnego zasięgu pokazanego na deskach rozdzielczych samochodów - w tym przypadku Tesli Model 3 i Tesli Model Y - oraz liczbę dni. Wybór między prądem stałym a przemiennym nie jest jedyną rzeczą, która może wpłynąć na baterię w dłuższej perspektywie, a czynniki takie jak ekstremalne temperatury i bardzo niskie lub bardzo wysokie stany naładowania również odgrywają dużą rolę.
Jednak, jak pokazują wyniki Recurrent, solidne systemy zarządzania temperaturą, napięciem i baterią, w które zainwestowali producenci pojazdów elektrycznych, chronią ich baterie przed uszkodzeniem podczas rutynowego korzystania z szybkiej ładowarki.
Aby bateria działała jak najdłużej, niezwykle ważne jest korzystanie z funkcji kondycjonowania wstępnego, zarówno w ekstremalnie wysokich, jak i ekstremalnie niskich temperaturach, ponieważ doprowadza to ogniwa do optymalnej temperatury przed podłączeniem złącza ładowania. Inną wskazówką jest unikanie szybkiego ładowania przy bardzo niskich lub bardzo wysokich stanach naładowania, ponieważ rezystancja baterii jest wyższa na tych poziomach i dodatkowo obciąża baterię. Inne badanie z 2020 roku wykazało, że pojazdy zasilane bateryjnie, w tym pojazdy elektryczne i PHEV, napotkały degradację baterii w zakresie od zera procent do 4,1 procent w pierwszym roku, przy czym najlepszym modelem był Chevrolet Bolt EV z 2019 roku, a najgorszym Mitsubishi Outlander PHEV z 2019 roku.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która ma poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. W obliczu ponad 21,5 tys. Zobacz więcej >>
 Orlen bez rosyjskiej ropy – historyczny koniec epoki

Orlen bez rosyjskiej ropy – historyczny koniec epoki

1 lipca 2025 roku zapisał się jako symboliczna data w historii energetycznej Europy Środkowej. Grupa Orlen zakończyła ostatni kontrakt na dostawy rosyjskiej ropy naftowej do Czech, domykając tym samym wieloletni proces uniezależniania się od surowców z Rosji. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane