Pierwszy w pełni elektryczny 718 Boxster w historii Porsche pojawi się na rynku dopiero w 2025 roku, ale widzieliśmy już wiele przedprodukcyjnych prototypów testowanych w różnych sytuacjach. Dziś możemy podzielić się pierwszymi zdjęciami szpiegowskimi przedstawiającymi wnętrze bezemisyjnego samochodu sportowego praktycznie bez kamuflażu. Z powodów, których jeszcze nie znamy, kamuflaż tego pojazdu testowego został odłożony na bok, aby odsłonić dużą część projektu deski rozdzielczej. Prawdopodobnie nie powinno być zaskoczeniem, że za kierownicą znajduje się układ z dwoma ekranami i w pełni cyfrowym zestawem wskaźników. Znajduje się on kilka centymetrów nad środkowym ekranem i możemy wyraźnie zobaczyć niektóre informacje, które są wyświetlane. Na przykład, bateria tego prototypu jest naładowana w 53 procentach, a inny wskaźnik pokazuje szacowany zasięg 125 kilometrów. Nie brzmi to zbyt obiecująco, ale istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę.
Po pierwsze, nie wiemy, jak mocno prototyp był prowadzony przed zrobieniem zdjęcia, ale warto zauważyć, że zestaw wskaźników pokazuje, że samochód jest w trybie normalnej jazdy. Ponadto Porsche może testować różne pakiety akumulatorów dla Boxstera EV, a ten prototyp może być wyposażony w mniejszy pakiet. Wreszcie, temperatura otoczenia wynosi 16,5 stopni Celsjusza. Porozmawiajmy trochę o konsoli środkowej samochodu. Należy pamiętać, że nie jest to ostateczny projekt wnętrza modelu, ale pod środkowym ekranem znajduje się stos pięciu fizycznych przycisków, a dalej w dół widzimy otwory wentylacyjne i dwa porty ładowania USB typu C. Kilka innych fizycznych elementów sterujących można zobaczyć na płaskiej powierzchni poniżej, a niektóre funkcje są kontrolowane przez coś, co wydaje się być pojemnościowymi przyciskami dotykowymi. Ten konkretny prototyp wydaje się być wyposażony w podgrzewane i wentylowane fotele.
Elektryczny Boxster będzie osadzony na nowej platformie, którą Porsche ma dla swoich przyszłych małych samochodów elektrycznych. Niektóre z jego komponentów będą współdzielone z innymi modelami, a być może pojawi się również sprzęt pochodzący z nowej platformy Premium Platform Electric (PPE) opracowanej wspólnie przez Porsche i Audi dla Macana EV i Q6 E-Tron. Z tego, co wiemy do tej pory, Boxster EV zostanie wprowadzony na rynek z pojedynczym silnikiem elektrycznym umieszczonym na tylnej osi. Wciąż nie wiadomo, czy zobaczymy mocniejszy wariant z dwoma silnikami i napędem AWD.
ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>