Pierwszy w pełni elektryczny 718 Boxster w historii Porsche pojawi się na rynku dopiero w 2025 roku, ale widzieliśmy już wiele przedprodukcyjnych prototypów testowanych w różnych sytuacjach. Dziś możemy podzielić się pierwszymi zdjęciami szpiegowskimi przedstawiającymi wnętrze bezemisyjnego samochodu sportowego praktycznie bez kamuflażu. Z powodów, których jeszcze nie znamy, kamuflaż tego pojazdu testowego został odłożony na bok, aby odsłonić dużą część projektu deski rozdzielczej. Prawdopodobnie nie powinno być zaskoczeniem, że za kierownicą znajduje się układ z dwoma ekranami i w pełni cyfrowym zestawem wskaźników. Znajduje się on kilka centymetrów nad środkowym ekranem i możemy wyraźnie zobaczyć niektóre informacje, które są wyświetlane. Na przykład, bateria tego prototypu jest naładowana w 53 procentach, a inny wskaźnik pokazuje szacowany zasięg 125 kilometrów. Nie brzmi to zbyt obiecująco, ale istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę.
Po pierwsze, nie wiemy, jak mocno prototyp był prowadzony przed zrobieniem zdjęcia, ale warto zauważyć, że zestaw wskaźników pokazuje, że samochód jest w trybie normalnej jazdy. Ponadto Porsche może testować różne pakiety akumulatorów dla Boxstera EV, a ten prototyp może być wyposażony w mniejszy pakiet. Wreszcie, temperatura otoczenia wynosi 16,5 stopni Celsjusza. Porozmawiajmy trochę o konsoli środkowej samochodu. Należy pamiętać, że nie jest to ostateczny projekt wnętrza modelu, ale pod środkowym ekranem znajduje się stos pięciu fizycznych przycisków, a dalej w dół widzimy otwory wentylacyjne i dwa porty ładowania USB typu C. Kilka innych fizycznych elementów sterujących można zobaczyć na płaskiej powierzchni poniżej, a niektóre funkcje są kontrolowane przez coś, co wydaje się być pojemnościowymi przyciskami dotykowymi. Ten konkretny prototyp wydaje się być wyposażony w podgrzewane i wentylowane fotele.
Elektryczny Boxster będzie osadzony na nowej platformie, którą Porsche ma dla swoich przyszłych małych samochodów elektrycznych. Niektóre z jego komponentów będą współdzielone z innymi modelami, a być może pojawi się również sprzęt pochodzący z nowej platformy Premium Platform Electric (PPE) opracowanej wspólnie przez Porsche i Audi dla Macana EV i Q6 E-Tron. Z tego, co wiemy do tej pory, Boxster EV zostanie wprowadzony na rynek z pojedynczym silnikiem elektrycznym umieszczonym na tylnej osi. Wciąż nie wiadomo, czy zobaczymy mocniejszy wariant z dwoma silnikami i napędem AWD.
Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>