Porsche Macan EV uchwycone w mylącym kamuflażu .

Porsche Macan EV uchwycone w mylącym kamuflażu .
29.08.2023 10:00
Kolejny Macan miał trafić do sprzedaży w tym roku, ale Porsche musiało przesunąć premierę crossovera na 2024 rok, aby rozwiązać pewne nieoczekiwane problemy z oprogramowaniem. O opóźnieniu poinformował dyrektor generalny Oliver Blume w wywiadzie dla niemieckiej gazety biznesowej Automobilwoche w lipcu 2022 roku. Później w tym samym roku dom Zuffenhausen powtórzył, że EV zajmie więcej czasu, zanim trafi na rynek w części prospektu emisyjnego pierwszej oferty publicznej (IPO). Przenosząc się do sierpnia 2023 r., w pełni elektryczny Macan został przyłapany w deszczowy dzień podczas tego, co możemy tylko przypuszczać, że jest ostatecznym testem. Może się wydawać, że nie jest zamaskowany, ale Porsche strategicznie umieściło kamuflaż w kolorze nadwozia, aby dać złudzenie, że jego następny pojazd elektryczny jest nagi. Podczas gdy kamuflaż nie jest w stanie ukryć dzielonych reflektorów, na górnych, czteropunktowych diodach LED znajdują się naklejki. Przedni zderzak wydaje się być pozbawiony jakiegokolwiek kamuflażu, aby odsłonić to, co z pewnością wygląda jak projekt gotowy do produkcji.
Większość kamuflażu jest widoczna z tyłu, gdzie Porsche zastosowało czarną taśmę wokół tylnych świateł, aby ukryć to, co uważamy za pasek świetlny rozciągający się na całej szerokości tylnej klapy. Ta pomarszczona taśma rozciąga się na tylne błotniki i zderzak, choć nie wyobrażamy sobie, by ukrywała coś ważnego. Inne szczegóły, na które warto zwrócić uwagę, to aktywny tylny spojler i kamera cofania umieszczona tuż poniżej środka listwy świetlnej. Porsche zaprojektowało bardziej spadzistą linię dachu dla Macana bez ICE, aby nawiązać do większego Cayenne Coupe. Wygląda na to, że ma porty ładowania na obu tylnych błotnikach i jesteśmy zaskoczeni brakiem zlicowanych klamek drzwi, ponieważ wiele pojazdów elektrycznych odeszło od konwencjonalnych, wystających klamek drzwi. Nie jest to tylko ze względu na design, ponieważ oczyszcza bok samochodu dla lepszego przepływu powietrza, co w konsekwencji ma pozytywny wpływ na zasięg poprzez poprawę aerodynamiki. Jak widać na zdjęciach szpiegowskich, Macan nie będzie miał prawie żadnych konwencjonalnych przełączników, zgodnie z innymi luksusowymi producentami samochodów, którzy rezygnują z tradycyjnych przycisków i pokręteł.
Jeżdżąc na nowej platformie PPE opracowanej wspólnie z Audi, Macan (bliźniaczy z Q6 E-Tron) bez silnika benzynowego będzie spokojnie współistniał z wariantami ICE przez wiele lat. Otrzyma konfigurację dwusilnikową o mocy nieco ponad 600 koni mechanicznych w wersji EV z akumulatorem o pojemności 100 kWh. Inne potwierdzone fakty obejmują koła o rozmiarze nawet 22 cali, tylny elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy, układ kierowniczy na tylne koła, rozkład masy 48:52 i napęd na wszystkie koła. Porsche nie powiedziało, kiedy zaprezentuje Macana EV, ale nie może to potrwać długo, biorąc pod uwagę, że ten prototyp stracił większość kamuflażu.
Autor: Karolina
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane