Porsche Macan EV uchwycone w mylącym kamuflażu .

Porsche Macan EV uchwycone w mylącym kamuflażu .
29.08.2023 10:00
Kolejny Macan miał trafić do sprzedaży w tym roku, ale Porsche musiało przesunąć premierę crossovera na 2024 rok, aby rozwiązać pewne nieoczekiwane problemy z oprogramowaniem. O opóźnieniu poinformował dyrektor generalny Oliver Blume w wywiadzie dla niemieckiej gazety biznesowej Automobilwoche w lipcu 2022 roku. Później w tym samym roku dom Zuffenhausen powtórzył, że EV zajmie więcej czasu, zanim trafi na rynek w części prospektu emisyjnego pierwszej oferty publicznej (IPO). Przenosząc się do sierpnia 2023 r., w pełni elektryczny Macan został przyłapany w deszczowy dzień podczas tego, co możemy tylko przypuszczać, że jest ostatecznym testem. Może się wydawać, że nie jest zamaskowany, ale Porsche strategicznie umieściło kamuflaż w kolorze nadwozia, aby dać złudzenie, że jego następny pojazd elektryczny jest nagi. Podczas gdy kamuflaż nie jest w stanie ukryć dzielonych reflektorów, na górnych, czteropunktowych diodach LED znajdują się naklejki. Przedni zderzak wydaje się być pozbawiony jakiegokolwiek kamuflażu, aby odsłonić to, co z pewnością wygląda jak projekt gotowy do produkcji.
Większość kamuflażu jest widoczna z tyłu, gdzie Porsche zastosowało czarną taśmę wokół tylnych świateł, aby ukryć to, co uważamy za pasek świetlny rozciągający się na całej szerokości tylnej klapy. Ta pomarszczona taśma rozciąga się na tylne błotniki i zderzak, choć nie wyobrażamy sobie, by ukrywała coś ważnego. Inne szczegóły, na które warto zwrócić uwagę, to aktywny tylny spojler i kamera cofania umieszczona tuż poniżej środka listwy świetlnej. Porsche zaprojektowało bardziej spadzistą linię dachu dla Macana bez ICE, aby nawiązać do większego Cayenne Coupe. Wygląda na to, że ma porty ładowania na obu tylnych błotnikach i jesteśmy zaskoczeni brakiem zlicowanych klamek drzwi, ponieważ wiele pojazdów elektrycznych odeszło od konwencjonalnych, wystających klamek drzwi. Nie jest to tylko ze względu na design, ponieważ oczyszcza bok samochodu dla lepszego przepływu powietrza, co w konsekwencji ma pozytywny wpływ na zasięg poprzez poprawę aerodynamiki. Jak widać na zdjęciach szpiegowskich, Macan nie będzie miał prawie żadnych konwencjonalnych przełączników, zgodnie z innymi luksusowymi producentami samochodów, którzy rezygnują z tradycyjnych przycisków i pokręteł.
Jeżdżąc na nowej platformie PPE opracowanej wspólnie z Audi, Macan (bliźniaczy z Q6 E-Tron) bez silnika benzynowego będzie spokojnie współistniał z wariantami ICE przez wiele lat. Otrzyma konfigurację dwusilnikową o mocy nieco ponad 600 koni mechanicznych w wersji EV z akumulatorem o pojemności 100 kWh. Inne potwierdzone fakty obejmują koła o rozmiarze nawet 22 cali, tylny elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy, układ kierowniczy na tylne koła, rozkład masy 48:52 i napęd na wszystkie koła. Porsche nie powiedziało, kiedy zaprezentuje Macana EV, ale nie może to potrwać długo, biorąc pod uwagę, że ten prototyp stracił większość kamuflażu.
Autor: Karolina
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane