Kolejny Macan miał trafić do sprzedaży w tym roku, ale Porsche musiało przesunąć premierę crossovera na 2024 rok, aby rozwiązać pewne nieoczekiwane problemy z oprogramowaniem. O opóźnieniu poinformował dyrektor generalny Oliver Blume w wywiadzie dla niemieckiej gazety biznesowej Automobilwoche w lipcu 2022 roku. Później w tym samym roku dom Zuffenhausen powtórzył, że EV zajmie więcej czasu, zanim trafi na rynek w części prospektu emisyjnego pierwszej oferty publicznej (IPO). Przenosząc się do sierpnia 2023 r., w pełni elektryczny Macan został przyłapany w deszczowy dzień podczas tego, co możemy tylko przypuszczać, że jest ostatecznym testem. Może się wydawać, że nie jest zamaskowany, ale Porsche strategicznie umieściło kamuflaż w kolorze nadwozia, aby dać złudzenie, że jego następny pojazd elektryczny jest nagi. Podczas gdy kamuflaż nie jest w stanie ukryć dzielonych reflektorów, na górnych, czteropunktowych diodach LED znajdują się naklejki. Przedni zderzak wydaje się być pozbawiony jakiegokolwiek kamuflażu, aby odsłonić to, co z pewnością wygląda jak projekt gotowy do produkcji.
Większość kamuflażu jest widoczna z tyłu, gdzie Porsche zastosowało czarną taśmę wokół tylnych świateł, aby ukryć to, co uważamy za pasek świetlny rozciągający się na całej szerokości tylnej klapy. Ta pomarszczona taśma rozciąga się na tylne błotniki i zderzak, choć nie wyobrażamy sobie, by ukrywała coś ważnego. Inne szczegóły, na które warto zwrócić uwagę, to aktywny tylny spojler i kamera cofania umieszczona tuż poniżej środka listwy świetlnej. Porsche zaprojektowało bardziej spadzistą linię dachu dla Macana bez ICE, aby nawiązać do większego Cayenne Coupe. Wygląda na to, że ma porty ładowania na obu tylnych błotnikach i jesteśmy zaskoczeni brakiem zlicowanych klamek drzwi, ponieważ wiele pojazdów elektrycznych odeszło od konwencjonalnych, wystających klamek drzwi. Nie jest to tylko ze względu na design, ponieważ oczyszcza bok samochodu dla lepszego przepływu powietrza, co w konsekwencji ma pozytywny wpływ na zasięg poprzez poprawę aerodynamiki. Jak widać na zdjęciach szpiegowskich, Macan nie będzie miał prawie żadnych konwencjonalnych przełączników, zgodnie z innymi luksusowymi producentami samochodów, którzy rezygnują z tradycyjnych przycisków i pokręteł.
Jeżdżąc na nowej platformie PPE opracowanej wspólnie z Audi, Macan (bliźniaczy z Q6 E-Tron) bez silnika benzynowego będzie spokojnie współistniał z wariantami ICE przez wiele lat. Otrzyma konfigurację dwusilnikową o mocy nieco ponad 600 koni mechanicznych w wersji EV z akumulatorem o pojemności 100 kWh. Inne potwierdzone fakty obejmują koła o rozmiarze nawet 22 cali, tylny elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy, układ kierowniczy na tylne koła, rozkład masy 48:52 i napęd na wszystkie koła.
Porsche nie powiedziało, kiedy zaprezentuje Macana EV, ale nie może to potrwać długo, biorąc pod uwagę, że ten prototyp stracił większość kamuflażu.