Porsche Macan EV uchwycone w mylącym kamuflażu .

Porsche Macan EV uchwycone w mylącym kamuflażu .
29.08.2023 10:00
Kolejny Macan miał trafić do sprzedaży w tym roku, ale Porsche musiało przesunąć premierę crossovera na 2024 rok, aby rozwiązać pewne nieoczekiwane problemy z oprogramowaniem. O opóźnieniu poinformował dyrektor generalny Oliver Blume w wywiadzie dla niemieckiej gazety biznesowej Automobilwoche w lipcu 2022 roku. Później w tym samym roku dom Zuffenhausen powtórzył, że EV zajmie więcej czasu, zanim trafi na rynek w części prospektu emisyjnego pierwszej oferty publicznej (IPO). Przenosząc się do sierpnia 2023 r., w pełni elektryczny Macan został przyłapany w deszczowy dzień podczas tego, co możemy tylko przypuszczać, że jest ostatecznym testem. Może się wydawać, że nie jest zamaskowany, ale Porsche strategicznie umieściło kamuflaż w kolorze nadwozia, aby dać złudzenie, że jego następny pojazd elektryczny jest nagi. Podczas gdy kamuflaż nie jest w stanie ukryć dzielonych reflektorów, na górnych, czteropunktowych diodach LED znajdują się naklejki. Przedni zderzak wydaje się być pozbawiony jakiegokolwiek kamuflażu, aby odsłonić to, co z pewnością wygląda jak projekt gotowy do produkcji.
Większość kamuflażu jest widoczna z tyłu, gdzie Porsche zastosowało czarną taśmę wokół tylnych świateł, aby ukryć to, co uważamy za pasek świetlny rozciągający się na całej szerokości tylnej klapy. Ta pomarszczona taśma rozciąga się na tylne błotniki i zderzak, choć nie wyobrażamy sobie, by ukrywała coś ważnego. Inne szczegóły, na które warto zwrócić uwagę, to aktywny tylny spojler i kamera cofania umieszczona tuż poniżej środka listwy świetlnej. Porsche zaprojektowało bardziej spadzistą linię dachu dla Macana bez ICE, aby nawiązać do większego Cayenne Coupe. Wygląda na to, że ma porty ładowania na obu tylnych błotnikach i jesteśmy zaskoczeni brakiem zlicowanych klamek drzwi, ponieważ wiele pojazdów elektrycznych odeszło od konwencjonalnych, wystających klamek drzwi. Nie jest to tylko ze względu na design, ponieważ oczyszcza bok samochodu dla lepszego przepływu powietrza, co w konsekwencji ma pozytywny wpływ na zasięg poprzez poprawę aerodynamiki. Jak widać na zdjęciach szpiegowskich, Macan nie będzie miał prawie żadnych konwencjonalnych przełączników, zgodnie z innymi luksusowymi producentami samochodów, którzy rezygnują z tradycyjnych przycisków i pokręteł.
Jeżdżąc na nowej platformie PPE opracowanej wspólnie z Audi, Macan (bliźniaczy z Q6 E-Tron) bez silnika benzynowego będzie spokojnie współistniał z wariantami ICE przez wiele lat. Otrzyma konfigurację dwusilnikową o mocy nieco ponad 600 koni mechanicznych w wersji EV z akumulatorem o pojemności 100 kWh. Inne potwierdzone fakty obejmują koła o rozmiarze nawet 22 cali, tylny elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy, układ kierowniczy na tylne koła, rozkład masy 48:52 i napęd na wszystkie koła. Porsche nie powiedziało, kiedy zaprezentuje Macana EV, ale nie może to potrwać długo, biorąc pod uwagę, że ten prototyp stracił większość kamuflażu.
Autor: Karolina
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Volvo EX30 AWD Performance pokazuje, czego można się po nim spodziewać.

Volvo EX30 AWD Performance pokazuje, czego można się po nim spodziewać.

Nadchodzące Volvo EX30 zostało zaprojektowane głównie do jazdy lokalnej, ale jak radzi sobie w trakcie dłuższej podróży? Czy jest gotowe na to zadanie? Po interesującym teście zasięgu doświadczony tester EV, Bjørn Nyland, wziął najnowsze Volvo EX30 Twin Motor Performance do specjalnego wyzwania – przejechania 1000 kilometrów – aby określić jego zdolności do podróży na długie dystanse. W przypadku Volvo EX30, samochód został przetestowany przy średniej temperaturze 5°C i głównie podczas opadów deszczu (70% trasy, według materiału wideo). Zobacz więcej >>
Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Ostatnie zdjęcia pojazdu odświeżonego i zmienionego oznaczeniem Modelu 3 Tesli, zobaczone przed jednym ze sklepów marki, sugerują, że oczekiwana aktualizacja Ludicrous dla Modelu 3 Performance jest już na horyzoncie. Choć firma niedawno przeprowadziła renowację Modelu 3, wprowadzając szereg usprawnień, wciąż brakowało w ofercie wersji Performance. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane