Tesla Cybertruck jeszcze bardziej zwiększy lojalność marki.

Tesla Cybertruck jeszcze bardziej zwiększy lojalność marki.
03.10.2023 10:00
Tesla cieszy się najwyższym wskaźnikiem lojalności klientów spośród wszystkich producentów samochodów, a analitycy uważają, że Cybertruck może jeszcze bardziej to wzmocnić. Obecnie właściciele pojazdów elektrycznych Tesli, lojalni wobec marki, mają ograniczone opcje, jeśli chodzi o dokonanie aktualizacji, ponieważ oferta producenta obejmuje tylko dwie limuzyny – Model 3 i Model S – oraz dwie crossovery – Model Y i Model X. Jednak spodziewane pojawienie się Tesli Cybertruck w nadchodzących tygodniach mogłoby dostarczyć potrzebnego urozmaicenia, zgodnie z informacjami od S&P Global Mobility za pośrednictwem Automotive News. Kent Chiu, dyrektor ds. usług doradczych w S&P Global Mobility, śledzącej dane o lojalności klientów Tesli, uważa, że Cybertruck jest "kluczowy dla utrzymania fanów Tesli w obrębie marki". Inne produkty Tesli, które poszerzyłyby ofertę, również są uważane za kluczowe dla utrzymania wysokiego poziomu lojalności.
„Cybertruck, druga generacja Roadstera i pojazd pozycjonowany poniżej Modelu 3 zostały obiecane i powinny przemieszczać istniejących właścicieli w górę lub być może na boki w obrębie marki. Teraz Tesla musi je wprowadzić na rynek” – powiedział Chiu w poście na blogu z 13 września. Całkowity wskaźnik lojalności Tesli wynosi 68 procent, co jest daleko powyżej średniego wskaźnika lojalności marek luksusowych w branży, wynoszącego 46 procent. Oznacza to, że tylko 32 procent właścicieli opuszcza Teslę, by kupić nowy pojazd. Wskaźnik lojalności wzrasta do imponujących 90 procent, gdy właściciele Tesli kupują specjalnie pojazd z napędem elektrycznym – tylko 10 procent właścicieli Tesli rezygnuje z marki, aby kupić EV od innego producenta samochodów.
Mimo że niekonwencjonalny design Cybertrucka sprawia, że jest to nietypowy pojazd, obecni właściciele Tesli zdają się z niecierpliwością oczekiwać jego debiutu. Ankieta właścicieli Modelu 3 opublikowana przez Bloomberg w lipcu ujawniła, że około połowa z nich planujących zakup nowego pojazdu w ciągu najbliższych dwóch lat rozważa zakup Cybertrucka. Ponad 7000 zweryfikowanych właścicieli Modelu 3 wzięło udział w ankiecie. Prawdopodobnie wielu właścicieli Modelu Y myśli podobnie, zwłaszcza że w chwili obecnej mogą oni jedynie zdecydować się na Model S lub Model Y, a są to znacznie droższe pojazdy, zaczynające się od około 75000 i 80000 dolarów. Trzeba jednak pamiętać, że jednym z wielkich niewiadomych, jeśli chodzi o Cybertrucka, jest cena.
W lipcu Kelley Blue Book przewidywał, że elektryczny pickup Tesli zacznie się od około 50 000 dolarów, co byłoby podobne do Forda F-150 Lightning. Cybertruck za 50 000 dolarów z pewnością przyciągnąłby wielu właścicieli Modelu 3 i Modelu Y, a wielu właścicieli Modelu S i Modelu X byłoby prawdopodobnie zainteresowanych wersjami Cybertruck o wyższych parametrach. Elon Musk, CEO Tesli, powiedział w maju, że sprzedaż Cybertrucka może wynieść od 250 000 do 500 000 rocznie, w zależności od popytu.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Hyundai Ioniq 9 – Nowy Rozdział w Elektromobilności SUV-ów

Hyundai Ioniq 9 – Nowy Rozdział w Elektromobilności SUV-ów

Hyundai ponownie przesuwa granice innowacji w elektromobilności, prezentując model Ioniq 9 – przestronny, elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń, który zachwyca designem, technologią oraz wyjątkową kompatybilnością ładowania. Flagowy pojazd koreańskiego producenta będzie jednym z pierwszych elektryków poza Teslą, fabrycznie wyposażonym w port ładowania NACS. Zobacz więcej >>
Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku

Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku

Lamborghini oficjalnie zapowiedziało swoje pierwsze całkowicie elektryczne auto – model Lanzador. Jego produkcja rozpocznie się jeszcze przed końcem tej dekady, co oznacza, że marka z bykiem na masce nie planuje opóźnień w realizacji elektrycznej strategii. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane