Ford zmaga się z poważnymi wyzwaniami związanymi z produkcją i sprzedażą samochodów elektrycznych.

Ford zmaga się z poważnymi wyzwaniami związanymi z produkcją i sprzedażą samochodów elektrycznych.
07.11.2023 12:00
Według danych z trzeciego kwartału 2023 roku, dział Forda zajmujący się pojazdami elektrycznymi, znany jako Model e, odnotował stratę w wysokości 1,3 miliarda dolarów przy łącznej sprzedaży wynoszącej 36000 egzemplarzy. To oznacza, że firma traci około 37000 dolarów na każdym sprzedanym samochodzie elektrycznym. Ta drastyczna strata podczas sprzedaży elektryków wydaje się być nieco paradoksalna, biorąc pod uwagę rosnący popyt na samochody z napędem elektrycznym na całym świecie. Jednakże, dla Forda, ten obszar biznesu nadal stanowi niewielką część całej produkcji. W ostatnim kwartale, pojazdy elektryczne stanowiły nieco ponad 3 procent wszystkich sprzedawanych przez firmę samochodów. Oznacza to, że firma utrzymuje produkcję elektryków przede wszystkim dzięki dobrze prosperującej części spalinowej swojego biznesu.
Istnieje kilka czynników, które wpływają na słabe wyniki finansowe Forda w dziedzinie elektrycznych pojazdów. Po pierwsze, rynek samochodów elektrycznych jest wyjątkowo konkurencyjny, co wymusza obniżanie cen, a to z kolei prowadzi do gorszych marż. Klienci, wciąż przyzwyczajeni do cen modeli spalinowych, nie są gotowi płacić za pojazdy elektryczne znacznie więcej. Ponadto, Ford inwestuje znaczne środki finansowe w rozwijanie nowej generacji pojazdów elektrycznych, co wpływa na ogólną sytuację finansową firmy. W Europie firma planuje wprowadzić własną platformę dla pojazdów elektrycznych. Z wcześniejszych deklaracji wynika, że pojazdy elektryczne mają zacząć przynosić zyski dopiero w 2025 roku.
Według byłego prezesa Forda, Marka Fieldsa, najtrudniejsze czasy dla producentów samochodów elektrycznych są jeszcze przed nami. Wielu pionierów, którzy byli gotowi na zakup elektryków, już to zrobili. Teraz producenci muszą przekonać do zmiany na większą skalę osoby, które dotąd trzymały się tradycyjnych napędów spalinowych. Fields jest przekonany, że świat w końcu przesiądzie się na napędy elektryczne, jednak nie jest pewien, kiedy dokładnie to się stanie. Dlatego firmy muszą nadal utrzymywać spalinową część swojego biznesu, aby przetrwać trudne czasy transformacji.
Autor: Karolina
Źródło: elektrowoz
|
Tagi:

Warto przeczytać

Volvo EX30 Cross Country – stylowy SUV z nutą off-roadu

Volvo EX30 Cross Country – stylowy SUV z nutą off-roadu

Volvo EX30 Cross Country to nowa, bardziej terenowa wersja popularnego elektrycznego SUV-a. Chociaż zmiany nie uczyniły z niego rasowej terenówki, dodają mu charakteru i poprawiają jego wszechstronność. Zobacz więcej >>
Porsche Taycan GTS ustanawia rekord Guinnessa w drifcie na lodzie!

Porsche Taycan GTS ustanawia rekord Guinnessa w drifcie na lodzie!

Zespół Porsche Experience w Lapland zapisał się na kartach historii, ustanawiając nowy rekord Guinnessa w najdłuższym nieprzerwanym drifcie pojazdu elektrycznego na lodzie! Za kierownicą Porsche Taycan GTS stanął Jens Richter, instruktor Porsche Experience, który wykonał imponujące 132 okrążenia toru lodowego w Finlandii. Rekordowe osiągnięcie na ekstremalnym torze 14 stycznia 2025 roku, w trudnych warunkach atmosferycznych, rozpoczęła się historyczna próba. W pierwszym podejściu, po pokonaniu 11 kilometrów, konieczne było przerwanie driftowania ze względu na pogarszającą się nawierzchnię toru. Zobacz więcej >>
Donald Trump wypowiada wojnę samochodom elektrycznym

Donald Trump wypowiada wojnę samochodom elektrycznym

Administracja federalna Donalda Trumpa planuje gruntowną zmianę polityki motoryzacyjnej Stanów Zjednoczonych. Nowy szef Departamentu Transportu, Sean Duffy, zapowiada reformę regulacji CAFE, co może oznaczać koniec preferencyjnego traktowania pojazdów elektrycznych i ulg podatkowych dla ich nabywców. Zobacz więcej >>
Ferrari prezentuje swój pierwszy elektryczny supersamochód – premiera już jesienią!

Ferrari prezentuje swój pierwszy elektryczny supersamochód – premiera już jesienią!

Ferrari oficjalnie potwierdziło wejście w erę elektromobilności. Już 9 października 2025 roku podczas Capital Markets Day marka zaprezentuje swój pierwszy w pełni elektryczny supersamochód. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane