Ford zmaga się z poważnymi wyzwaniami związanymi z produkcją i sprzedażą samochodów elektrycznych.

Ford zmaga się z poważnymi wyzwaniami związanymi z produkcją i sprzedażą samochodów elektrycznych.
07.11.2023 12:00
Według danych z trzeciego kwartału 2023 roku, dział Forda zajmujący się pojazdami elektrycznymi, znany jako Model e, odnotował stratę w wysokości 1,3 miliarda dolarów przy łącznej sprzedaży wynoszącej 36000 egzemplarzy. To oznacza, że firma traci około 37000 dolarów na każdym sprzedanym samochodzie elektrycznym. Ta drastyczna strata podczas sprzedaży elektryków wydaje się być nieco paradoksalna, biorąc pod uwagę rosnący popyt na samochody z napędem elektrycznym na całym świecie. Jednakże, dla Forda, ten obszar biznesu nadal stanowi niewielką część całej produkcji. W ostatnim kwartale, pojazdy elektryczne stanowiły nieco ponad 3 procent wszystkich sprzedawanych przez firmę samochodów. Oznacza to, że firma utrzymuje produkcję elektryków przede wszystkim dzięki dobrze prosperującej części spalinowej swojego biznesu.
Istnieje kilka czynników, które wpływają na słabe wyniki finansowe Forda w dziedzinie elektrycznych pojazdów. Po pierwsze, rynek samochodów elektrycznych jest wyjątkowo konkurencyjny, co wymusza obniżanie cen, a to z kolei prowadzi do gorszych marż. Klienci, wciąż przyzwyczajeni do cen modeli spalinowych, nie są gotowi płacić za pojazdy elektryczne znacznie więcej. Ponadto, Ford inwestuje znaczne środki finansowe w rozwijanie nowej generacji pojazdów elektrycznych, co wpływa na ogólną sytuację finansową firmy. W Europie firma planuje wprowadzić własną platformę dla pojazdów elektrycznych. Z wcześniejszych deklaracji wynika, że pojazdy elektryczne mają zacząć przynosić zyski dopiero w 2025 roku.
Według byłego prezesa Forda, Marka Fieldsa, najtrudniejsze czasy dla producentów samochodów elektrycznych są jeszcze przed nami. Wielu pionierów, którzy byli gotowi na zakup elektryków, już to zrobili. Teraz producenci muszą przekonać do zmiany na większą skalę osoby, które dotąd trzymały się tradycyjnych napędów spalinowych. Fields jest przekonany, że świat w końcu przesiądzie się na napędy elektryczne, jednak nie jest pewien, kiedy dokładnie to się stanie. Dlatego firmy muszą nadal utrzymywać spalinową część swojego biznesu, aby przetrwać trudne czasy transformacji.
Autor: Karolina
Źródło: elektrowoz
|
Tagi:

Warto przeczytać

🚗 Zmiany w systemie opłat drogowych od 1 grudnia 2025 r.

🚗 Zmiany w systemie opłat drogowych od 1 grudnia 2025 r.

Od 1 grudnia 2025 r. na polskich drogach wchodzą w życie nowe zasady dotyczące poboru opłat. Zobacz więcej >>
🚗 Chińska ofensywa luksusu w Europie – nadchodzi Yangwang i Denza

🚗 Chińska ofensywa luksusu w Europie – nadchodzi Yangwang i Denza

Europejski rynek motoryzacyjny stoi u progu dużej zmiany. Wkrótce do segmentu ultraluksusowego, dotąd zarezerwowanego dla marek takich jak Ferrari, Porsche, Bentley czy Mercedes-Maybach, wkroczy nowy gracz – chiński koncern BYD, który już jest największym producentem samochodów elektrycznych na świecie. Zobacz więcej >>
⚡ Program „NaszEauto” bije rekordy – ale 9 na 10 wniosków z błędami!

⚡ Program „NaszEauto” bije rekordy – ale 9 na 10 wniosków z błędami!

Rządowy program wsparcia elektromobilności „NaszEauto” cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od 3 lutego do 24 października 2025 roku wpłynęło już ponad 18,5 tysiąca wniosków na łączną kwotę przekraczającą 575 milionów złotych. Zobacz więcej >>
🚗 Nowa era nawigacji: Google Maps i Polestar 4 łączą siły

🚗 Nowa era nawigacji: Google Maps i Polestar 4 łączą siły

Mapy Google wprowadzają funkcję, która jeszcze niedawno brzmiała jak wizja z filmów sci-fi. Nowy system, dostępny na razie wyłącznie w Polestarze 4, wykorzystuje sztuczną inteligencję, kamery oraz czujniki samochodu, aby prowadzić kierowcę nie tylko trasą, ale także po odpowiednim pasie ruchu. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane