Ford zmaga się z poważnymi wyzwaniami związanymi z produkcją i sprzedażą samochodów elektrycznych.

Ford zmaga się z poważnymi wyzwaniami związanymi z produkcją i sprzedażą samochodów elektrycznych.
07.11.2023 12:00
Według danych z trzeciego kwartału 2023 roku, dział Forda zajmujący się pojazdami elektrycznymi, znany jako Model e, odnotował stratę w wysokości 1,3 miliarda dolarów przy łącznej sprzedaży wynoszącej 36000 egzemplarzy. To oznacza, że firma traci około 37000 dolarów na każdym sprzedanym samochodzie elektrycznym. Ta drastyczna strata podczas sprzedaży elektryków wydaje się być nieco paradoksalna, biorąc pod uwagę rosnący popyt na samochody z napędem elektrycznym na całym świecie. Jednakże, dla Forda, ten obszar biznesu nadal stanowi niewielką część całej produkcji. W ostatnim kwartale, pojazdy elektryczne stanowiły nieco ponad 3 procent wszystkich sprzedawanych przez firmę samochodów. Oznacza to, że firma utrzymuje produkcję elektryków przede wszystkim dzięki dobrze prosperującej części spalinowej swojego biznesu.
Istnieje kilka czynników, które wpływają na słabe wyniki finansowe Forda w dziedzinie elektrycznych pojazdów. Po pierwsze, rynek samochodów elektrycznych jest wyjątkowo konkurencyjny, co wymusza obniżanie cen, a to z kolei prowadzi do gorszych marż. Klienci, wciąż przyzwyczajeni do cen modeli spalinowych, nie są gotowi płacić za pojazdy elektryczne znacznie więcej. Ponadto, Ford inwestuje znaczne środki finansowe w rozwijanie nowej generacji pojazdów elektrycznych, co wpływa na ogólną sytuację finansową firmy. W Europie firma planuje wprowadzić własną platformę dla pojazdów elektrycznych. Z wcześniejszych deklaracji wynika, że pojazdy elektryczne mają zacząć przynosić zyski dopiero w 2025 roku.
Według byłego prezesa Forda, Marka Fieldsa, najtrudniejsze czasy dla producentów samochodów elektrycznych są jeszcze przed nami. Wielu pionierów, którzy byli gotowi na zakup elektryków, już to zrobili. Teraz producenci muszą przekonać do zmiany na większą skalę osoby, które dotąd trzymały się tradycyjnych napędów spalinowych. Fields jest przekonany, że świat w końcu przesiądzie się na napędy elektryczne, jednak nie jest pewien, kiedy dokładnie to się stanie. Dlatego firmy muszą nadal utrzymywać spalinową część swojego biznesu, aby przetrwać trudne czasy transformacji.
Autor: Karolina
Źródło: elektrowoz
|
Tagi:

Warto przeczytać

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane