Ford zmaga się z poważnymi wyzwaniami związanymi z produkcją i sprzedażą samochodów elektrycznych.

Ford zmaga się z poważnymi wyzwaniami związanymi z produkcją i sprzedażą samochodów elektrycznych.
07.11.2023 12:00
Według danych z trzeciego kwartału 2023 roku, dział Forda zajmujący się pojazdami elektrycznymi, znany jako Model e, odnotował stratę w wysokości 1,3 miliarda dolarów przy łącznej sprzedaży wynoszącej 36000 egzemplarzy. To oznacza, że firma traci około 37000 dolarów na każdym sprzedanym samochodzie elektrycznym. Ta drastyczna strata podczas sprzedaży elektryków wydaje się być nieco paradoksalna, biorąc pod uwagę rosnący popyt na samochody z napędem elektrycznym na całym świecie. Jednakże, dla Forda, ten obszar biznesu nadal stanowi niewielką część całej produkcji. W ostatnim kwartale, pojazdy elektryczne stanowiły nieco ponad 3 procent wszystkich sprzedawanych przez firmę samochodów. Oznacza to, że firma utrzymuje produkcję elektryków przede wszystkim dzięki dobrze prosperującej części spalinowej swojego biznesu.
Istnieje kilka czynników, które wpływają na słabe wyniki finansowe Forda w dziedzinie elektrycznych pojazdów. Po pierwsze, rynek samochodów elektrycznych jest wyjątkowo konkurencyjny, co wymusza obniżanie cen, a to z kolei prowadzi do gorszych marż. Klienci, wciąż przyzwyczajeni do cen modeli spalinowych, nie są gotowi płacić za pojazdy elektryczne znacznie więcej. Ponadto, Ford inwestuje znaczne środki finansowe w rozwijanie nowej generacji pojazdów elektrycznych, co wpływa na ogólną sytuację finansową firmy. W Europie firma planuje wprowadzić własną platformę dla pojazdów elektrycznych. Z wcześniejszych deklaracji wynika, że pojazdy elektryczne mają zacząć przynosić zyski dopiero w 2025 roku.
Według byłego prezesa Forda, Marka Fieldsa, najtrudniejsze czasy dla producentów samochodów elektrycznych są jeszcze przed nami. Wielu pionierów, którzy byli gotowi na zakup elektryków, już to zrobili. Teraz producenci muszą przekonać do zmiany na większą skalę osoby, które dotąd trzymały się tradycyjnych napędów spalinowych. Fields jest przekonany, że świat w końcu przesiądzie się na napędy elektryczne, jednak nie jest pewien, kiedy dokładnie to się stanie. Dlatego firmy muszą nadal utrzymywać spalinową część swojego biznesu, aby przetrwać trudne czasy transformacji.
Autor: Karolina
Źródło: elektrowoz
|
Tagi:

Warto przeczytać

Xiaomi wkracza na rynek samochodów elektrycznych!

Xiaomi wkracza na rynek samochodów elektrycznych!

Chiński gigant Xiaomi, znany dotąd głównie z innowacyjnych smartfonów i e-hulajnóg, wprowadza się w nową erę mobilności! Firma właśnie złożyła wniosek o pozwolenie na sprzedaż publiczną swojego pierwszego samochodu osobowego - w pełni elektrycznego sedana o imieniu SU7. Cars News China, tropiący najnowsze informacje ze świata motoryzacji, odkrył zgłoszenie na stronie Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT). Dokumenty te dostarczają nam pierwszych spojrzeń na nowy pojazd, w tym zdjęcia, dane techniczne i szczegóły dotyczące wyposażenia. SU7 z przodu emanuje charakterystycznym stylem, przypominającym model Genesis G70, szczególnie za sprawą poziomo podzielonych reflektorów. Zobacz więcej >>
Bagażnik na Dachu czy na Haku? Test VW ID.4 GTX i Thule Arcos

Bagażnik na Dachu czy na Haku? Test VW ID.4 GTX i Thule Arcos

Bjorn Nyland, popularny youtuber i entuzjasta samochodów elektrycznych, postanowił przeprowadzić nietypowy, lecz istotny test, porównujący zużycie energii w samochodzie elektrycznym z dwoma różnymi rodzajami bagażników: dachowym i montowanym na haku. Wyniki testu okazały się zaskakujące, sugerując, że bagażnik na haku może być korzystniejszy dla efektywności energetycznej niż bagażnik dachowy. Zobacz więcej >>
Rok po premierze Tesla Cybertrucka – nowości i akcesoria.

Rok po premierze Tesla Cybertrucka – nowości i akcesoria.

W ciągu ostatniego roku od premierowego wystąpienia Cybertrucka, Tesla nieustannie rozwija swoją ofertę, dostarczając klientom nowe i fascynujące akcesoria. Po wielu spekulacjach i oczekiwaniach, firma w końcu ujawniła ceny, zasięg, oraz specyfikacje techniczne pojazdu, co tylko podkręciło entuzjazm wśród czekających od czterech lat klientów. Jednym z najnowszych hitów w sklepie Tesla dla posiadaczy Cybertrucka jest Cybertruck BaseCamp. Zobacz więcej >>
Tesla Cybertruck na schodach terenowych: Prześwit i testy wydajności przed premierą.

Tesla Cybertruck na schodach terenowych: Prześwit i testy wydajności przed premierą.

Niesamowite spostrzeżenia pojawiły się niedawno, gdy widziano Teslę Cybertruck pokonującą schody terenowe, co dostarczyło nam fascynujący wgląd w prześwit tego elektrycznego pick-upa. Zaledwie kilka tygodni dzieli nas od rozpoczęcia dostaw Cybertrucka, a mimo to wciąż pozostaje wiele niewiadomych dotyczących tego potężnego pojazdu. W tym tygodniu pojawił się przeciek, który wydaje się dość wiarygodny i rzekomo ujawnia wszystkie kluczowe wymiary Cybertrucka. Zobacz więcej >>
Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy. i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2023 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane