Elektryczne Wyzwania na Drodze: Korki, Minusowa Temperatura

Elektryczne Wyzwania na Drodze: Korki, Minusowa Temperatura
05.12.2023 19:00
W ostatnich dniach doszło do dwóch nietypowych zdarzeń z udziałem elektrycznych samochodów marki Ford Mustang Mach-E GT, które zdają się być niezwykłymi zbiegami okoliczności. Najpierw słynny polski dziennikarz, Adam Kornacki, musiał zatrzymywać się aż trzy razy w drodze z Warszawy do Berlina, a teraz pewien Szwed spowodował gigantyczne korki, poruszając się z prędkością 4 km/h, aby dotrzeć do ładowarki. Obie sytuacje łączy zimowa aura i niska temperatura powietrza, co zdaje się być krytycznym elementem dla tych pojazdów elektrycznych.
Według informacji przekazanych przez szwedzką platformę CarUp, kierowca Forda Mustanga Mach-E został zatrzymany przez policję pod Sztokholmem, poruszając się z prędkością, która tylko utrudniała ruch. Pomimo tego, uniknął mandatu, tłumacząc, że próbował oszczędzić energię, starając się dotrzeć do najbliższej ładowarki. Ostrzeżono go jednak, że taki sposób postępowania może grozić mu karą w wysokości 1 000 koron, co stanowi równowartość około 380 złotych. To nietypowe zdarzenie przypomina o niedawnej sytuacji w Polsce, gdzie Adam Kornacki, doświadczony kierowca samochodu elektrycznego Nissan Leaf, musiał ładować swoje auto aż trzy razy w drodze do Berlina, co znacznie wydłużyło jego podróż.
Oba przypadki zdają się być powiązane z zimową porą roku i niskimi temperaturami, które znacząco wpływają na wydajność baterii samochodów elektrycznych. Kornacki, w swoim poście na Instagramie, wyraził frustrację związaną z koniecznością częstego ładowania, co z kolei może być związane z faktem, że starsze modele Mustanga Mach-E nie podgrzewają ogniw w zimie, co tymczasowo obniża ich pojemność. Jednak nowsze roczniki tych pojazdów powinny posiadać lepsze rozwiązania zarządzania temperaturą baterii.
Warto podkreślić, że zimowe warunki mogą znacznie obniżyć zasięg samochodów elektrycznych, średnio o około 25 procent w porównaniu do okresów bardziej łagodnych. Marka, model, pojemność baterii i rocznik pojazdu mogą również wpływać na ten parametr. Mimo tych wyzwań, branża motoryzacyjna nieustannie pracuje nad doskonaleniem technologii, aby zminimalizować wpływ niskich temperatur na pojazdy elektryczne i uczynić elektromobilność bardziej dostępną i komfortową dla kierowców. Wnioskiem z tych zaskakujących sytuacji jest konieczność dalszego rozwoju technologii oraz edukacji kierowców na temat specyfiki pojazdów elektrycznych, szczególnie w warunkach zimowych, aby unikać podobnych incydentów i umożliwić sprawną i bezproblemową podróż.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane