Elektryczne Wyzwania na Drodze: Korki, Minusowa Temperatura

Elektryczne Wyzwania na Drodze: Korki, Minusowa Temperatura
05.12.2023 19:00
W ostatnich dniach doszło do dwóch nietypowych zdarzeń z udziałem elektrycznych samochodów marki Ford Mustang Mach-E GT, które zdają się być niezwykłymi zbiegami okoliczności. Najpierw słynny polski dziennikarz, Adam Kornacki, musiał zatrzymywać się aż trzy razy w drodze z Warszawy do Berlina, a teraz pewien Szwed spowodował gigantyczne korki, poruszając się z prędkością 4 km/h, aby dotrzeć do ładowarki. Obie sytuacje łączy zimowa aura i niska temperatura powietrza, co zdaje się być krytycznym elementem dla tych pojazdów elektrycznych.
Według informacji przekazanych przez szwedzką platformę CarUp, kierowca Forda Mustanga Mach-E został zatrzymany przez policję pod Sztokholmem, poruszając się z prędkością, która tylko utrudniała ruch. Pomimo tego, uniknął mandatu, tłumacząc, że próbował oszczędzić energię, starając się dotrzeć do najbliższej ładowarki. Ostrzeżono go jednak, że taki sposób postępowania może grozić mu karą w wysokości 1 000 koron, co stanowi równowartość około 380 złotych. To nietypowe zdarzenie przypomina o niedawnej sytuacji w Polsce, gdzie Adam Kornacki, doświadczony kierowca samochodu elektrycznego Nissan Leaf, musiał ładować swoje auto aż trzy razy w drodze do Berlina, co znacznie wydłużyło jego podróż.
Oba przypadki zdają się być powiązane z zimową porą roku i niskimi temperaturami, które znacząco wpływają na wydajność baterii samochodów elektrycznych. Kornacki, w swoim poście na Instagramie, wyraził frustrację związaną z koniecznością częstego ładowania, co z kolei może być związane z faktem, że starsze modele Mustanga Mach-E nie podgrzewają ogniw w zimie, co tymczasowo obniża ich pojemność. Jednak nowsze roczniki tych pojazdów powinny posiadać lepsze rozwiązania zarządzania temperaturą baterii.
Warto podkreślić, że zimowe warunki mogą znacznie obniżyć zasięg samochodów elektrycznych, średnio o około 25 procent w porównaniu do okresów bardziej łagodnych. Marka, model, pojemność baterii i rocznik pojazdu mogą również wpływać na ten parametr. Mimo tych wyzwań, branża motoryzacyjna nieustannie pracuje nad doskonaleniem technologii, aby zminimalizować wpływ niskich temperatur na pojazdy elektryczne i uczynić elektromobilność bardziej dostępną i komfortową dla kierowców. Wnioskiem z tych zaskakujących sytuacji jest konieczność dalszego rozwoju technologii oraz edukacji kierowców na temat specyfiki pojazdów elektrycznych, szczególnie w warunkach zimowych, aby unikać podobnych incydentów i umożliwić sprawną i bezproblemową podróż.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane