Volvo EX30 na szwedzkiej autostradzie: Elektryczny przełom od Geely.

Volvo EX30 na szwedzkiej autostradzie: Elektryczny przełom od Geely.
23.10.2023 13:30
Niedawno Pan Łukasz uchwycił na szwedzkiej autostradzie niezwykłe widoki – nowoczesne i eleganckie Volvo EX30 o numerze rejestracyjnym WRC 74D. Ten nowy model marki Volvo jest jednym z najnowszych elektrycznych pojazdów na rynku i wywołuje ogromne zainteresowanie wśród miłośników motoryzacji. Dzięki szczegółowym danym dostępnym w szwedzkich rejestrach, dowiedzieliśmy się kilku fascynujących faktów na temat tego samochodu. Właścicielem tego konkretnego egzemplarza Volvo EX30 jest firma Volvo Personvagnar Aktiebolag, która zarejestrowała pojazd zaledwie miesiąc po premierze modelu, która miała miejsce 7 lipca. To dowodzi, że Geely, właściciel marki Volvo, niezwłocznie podejmuje kroki w kierunku elektryfikacji swojej gamy pojazdów.
Pierwszym elementem, który przyciąga uwagę w przypadku Volvo EX30, jest jego masa. Ten pojazd elektryczny waży 1,85 tony. Dla porównania, Volvo C40 Recharge z jednym silnikiem waży 2,045 tony. Mimo że Volvo pracuje nad redukcją masy swoich elektryków, modele te pozostają stosunkowo ciężkie. Wymiary samochodu to 4,23 metra długości i 2,65 metra rozstawu osi. Porównując te dane z innymi elektrycznymi pojazdami, takimi jak Hyundai Kona Electric 65 kWh, który waży 1,685 tony, można zauważyć różnice. Mimo że Kona Electric jest dłuższy i ma minimalnie mniejszą baterię, jest znacznie lżejszy o 165 kilogramów, co stanowi 8,9 procent mniej masy niż Volvo EX30. Jednak w przypadku pojazdów elektrycznych, większa masa nie jest zazwyczaj odczuwalna podczas normalnej jazdy, dzięki czemu kierowcy Volvo prawdopodobnie nie zauważą tej różnicy.
Samochód, który Pan Łukasz zauważył na autostradzie, miał jasnoszary kolor (prawdopodobnie Vapour Grey) i wyposażony był w opony o rozmiarze 245/40 R20, co wskazuje na wariant wyposażeniowy Plus z dużą baterią o pojemności 69 (64) kWh. Cena tego modelu w Polsce wynosi od 214800 złotych, co może wydawać się sporo, ale biorąc pod uwagę możliwości tego pojazdu, jest to rozsądna cena. Volvo EX30 oferuje przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy i posiada 476 jednostek zasięgu według norm WLTP, co robi bardzo dobre wrażenie.
Należy zwrócić uwagę na oznaczenie "samochód testowy" na Volvo EX30, co sugeruje, że jest to pierwszy taki pojazd widziany na publicznej drodze. Ten elektryczny samochód korzysta z platformy SEA2, co oznacza, że jest blisko spokrewniony z innymi pojazdami od Geely, takimi jak Zeekrem X czy Smartem #1. Polski oddział Volvo zapowiedział, że dostawy modelu EX30 mają ruszyć na przełomie 2023 i 2024 roku, chociaż te daty mogą ulec zmianie w zależności od ewentualnych opóźnień w produkcji. Podsumowując, Volvo EX30 to nowy krok w kierunku elektryfikacji marki Volvo, oferujący imponujący zasięg i wydajność. Pomimo pewnych wyzwań związanych z masą pojazdu, jest to kolejny dowód na to, że przyszłość motoryzacji jest elektryczna, a producenci samochodów intensywnie pracują nad rozwojem bardziej zrównoważonych i ekologicznych rozwiązań dla przyszłych kierowców.
Autor: Karolina
Źródło: elektrowoz
|
Tagi:

Warto przeczytać

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane