Hyundai Motor Group ogłosił ambitny plan obniżenia cen swoich pojazdów elektrycznych poprzez produkcję własnych, tańszych akumulatorów LFP (Litowo-Żelazofosforanowych). Źródła branżowe podają, że wprowadzenia nowych akumulatorów do samochodów elektrycznych Hyundai i Kia możemy spodziewać się już w 2025 roku.
Podczas Dnia Inwestora w czerwcu 2023 roku Hyundai zadeklarował inwestycję w wysokości 7,3 miliarda dolarów na rozwój akumulatorów do pojazdów elektrycznych w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Firma podkreśliła, że chce wykorzystać swoją pozycję w obliczu dynamicznych zmian w branży, dążąc do zwiększenia zasięgu pojazdów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów produkcji.
W tym celu Hyundai stworzył oddzielną jednostkę produkcyjną dla każdego elementu opracowywanego akumulatora, planując zakończenie prac w 2024 roku. Firma zapewnia, że nowe modele charakteryzować się będą większą gęstością energii i lepszą wydajnością w niskich temperaturach. Hyundai zamierza zwiększyć pojemność ogniw akumulatora do ponad 60 amperów i osiągnąć gęstość energii na poziomie około 300 watów na kg, by móc konkurować z akumulatorami NCM klasy premium.
Decyzja o rozpoczęciu produkcji własnych akumulatorów LFP wynika z dążenia Hyundaia do ograniczenia zależności od chińskiego rynku i oferowania bardziej ekonomicznych rozwiązań.
Obecnie modele Hyundai Kona EV i nowa Kia Ray EV są zasilane akumulatorami LFP od firmy CATL z Chin.
To posunięcie może przynieść korzyści, podobnie jak w przypadku światowych liderów, takich jak Tesla i BYD, którzy osiągnęli obniżki kosztów dzięki zwiększeniu produkcji własnych akumulatorów - podkreślił Lee Ho-geun, profesor inżynierii samochodowej na Uniwersytecie Daeduk.
Podsumowując, plan zakłada, że tańsze akumulatory LFP będą montowane w podstawowych i średnich modelach samochodów elektrycznych Hyundai i Kia od 2025 roku, co może stanowić ogromny krok naprzód w rozwoju marki.