Rewolucja Elektryczna Volkswagena: Nowa Platforma dla Chińskiego Rynku

Rewolucja Elektryczna Volkswagena: Nowa Platforma dla Chińskiego Rynku
27.11.2023 12:00
Volkswagen ogłosił swoje ambitne plany dotyczące wprowadzenia nowej generacji samochodów elektrycznych na chiński rynek. Firma, która przez wiele lat cieszyła się pozycją lidera w sprzedaży pojazdów w Państwie Środka, zamierza odzyskać utracone tereny poprzez wprowadzenie nowej "Głównej Platformy" (A Main Platform). To przedsięwzięcie obejmuje stworzenie czterech modeli tanich elektryków, z pierwszymi egzemplarzami planowanymi na rok 2026. Nowa platforma, wywodząca się z istniejącej MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten), ma być rozwinięciem MEB Entry/Eco/Small, znanej już z modelu VW ID.2. Jednak, kluczową zmianą będzie lokalna produkcja w chińskim oddziale firmy w Hefei (Volkswagen China Technology Center – VCTC), z procesem produkcyjnym skróconym o 30 procent. Decyzję o utworzeniu tej platformy podjęto z uwagi na "wrażliwość cenową" chińskiego rynku, co wymaga optymalizacji kosztów – donosi Reuters.
Rynek chiński stał się areną intensywnej konkurencji w segmencie samochodów elektrycznych, a Volkswagen zamierza sprostać nowym wyzwaniom. Dotychczasowy lider, BYD, zepchnął niemieckiego producenta z pierwszego miejsca w całkowitej sprzedaży samochodów na rzecz swojej oferty hybryd plug-in i pojazdów elektrycznych (NEVs). W obliczu malejącego zainteresowania samochodami spalinowymi, VW zdecydował się skoncentrować na elektrykach, lecz dotychczasowe modele oparte na platformie MEB nie zawsze były konkurencyjne cenowo wobec lokalnych produktów czy oferty Tesli. Cztery nowe modele mają trafić na rynek chiński w 2026 roku, reprezentując segmenty B i C. Cena zakłada się, że będzie oscylować między 18000 a 22000 euro, co przekłada się na mniej więcej od 79000 do 96000 złotych. To strategiczny krok, który może pozwolić Volkswagenu na odzyskanie utraconej pozycji w sprzedaży pojazdów elektrycznych.
Warto zauważyć, że producent prawdopodobnie zrezygnuje z produkcji samochodów na platformie MEB na rzecz nowej A Main Platform. Obie platformy mają wyjeżdżać z tych samych fabryk, co obecne modele, takie jak VW ID.3, ID.4, ID.5, czy ID.6. Ponadto, Grupa Volkswagen planuje oferować także pojazdy wyższych klas oparte na platformie PPE (Audi, Porsche), oraz modele powstałe we współpracy z chińskim producentem Xpeng, które również trafią na rynek od 2026 roku. Ambitne plany Volkswagena sugerują, że rynek samochodów elektrycznych w Chinach może się wkrótce stać miejscem intensywnej konkurencji i innowacyjnych rozwiązań.
Autor: Karolina
Zdjęcia: elektrowoz
|
Tagi:

Warto przeczytać

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane