Gdańsk inwestuje w elektryczne autobusy pomimo wyzwań z ich zasięgiem!

Gdańsk inwestuje w elektryczne autobusy pomimo wyzwań z ich zasięgiem!
14.11.2023 12:30
W ostatnich latach miasta na całym świecie coraz bardziej zwracają uwagę na ekologiczne alternatywy w transporcie publicznym. Gdańsk, jedno z największych polskich miast, również postanowił przyczynić się do walki z zanieczyszczeniem powietrza poprzez wprowadzenie elektrycznych autobusów. Niestety, pomimo dobrej woli, pojawiły się pewne wyzwania związane z zasięgiem tych pojazdów, co skutkuje nałożeniem kar umownych. Niemniej jednak, taka strategia może być kluczowym krokiem w kierunku doskonalenia infrastruktury elektrycznego transportu publicznego.
Gdańsk, podobnie jak wiele innych miast, zainwestował w elektryczne autobusy, kierując się troską o środowisko naturalne i jakość powietrza dla swoich mieszkańców. Niestety, po wprowadzeniu tych nowoczesnych pojazdów pojawiły się pewne problemy z zasięgiem, co wpłynęło na regularność kursowania autobusów. W przypadku niektórych tras okazało się, że zasięg dostępny na jedno ładowanie nie zawsze wystarczał do pokonania pełnego cyklu trasy, co skutkowało koniecznością częstszych przerw na ładowanie. To z kolei przyczyniło się do niedogodności dla pasażerów, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Aby skutecznie zmotywować dostawców autobusów elektrycznych do poprawy zasięgu swoich pojazdów, władze Gdańska zdecydowały się na nałożenie kar umownych. Te kary mają zachęcać producentów do dostarczania autobusów, które spełniają obiecane parametry zasięgu, co jest kluczowe dla niezakłóconego funkcjonowania transportu publicznego. Takie podejście można interpretować jako stanowcze przypomnienie dla producentów o konieczności dostarczania sprzętu, który spełnia oczekiwania miasta. Karanie za niespełnienie warunków umowy to nie tylko forma sankcji, ale także narzędzie do wywierania presji na branżę, aby ciągle doskonaliła swoje technologie.
Choć kary umowne mogą na pierwszy rzut oka wydawać się surowe, to jednak stanowią one ważny element budowania zaufania między miastem a dostawcami elektrycznych autobusów. Długofalowy cel to stworzenie zrównoważonego i wydajnego systemu transportu publicznego, a karanie za niespełnienie obietnic związanych z zasięgiem jest krokiem w kierunku osiągnięcia tego celu. W miarę postępu technologicznego można oczekiwać, że autobusy elektryczne zyskają na efektywności energetycznej i zasięgu. Jednakże, wprowadzając kary umowne, Gdańsk pokazuje, że nie zamierza czekać na rozwój technologii, ale stara się aktywnie kształtować rynek, dbając o zadowolenie i wygodę swoich mieszkańców. To ważny sygnał dla innych miast, które również starają się przyspieszyć transformację swojego transportu publicznego w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane