Gdańsk inwestuje w elektryczne autobusy pomimo wyzwań z ich zasięgiem!

Gdańsk inwestuje w elektryczne autobusy pomimo wyzwań z ich zasięgiem!
14.11.2023 12:30
W ostatnich latach miasta na całym świecie coraz bardziej zwracają uwagę na ekologiczne alternatywy w transporcie publicznym. Gdańsk, jedno z największych polskich miast, również postanowił przyczynić się do walki z zanieczyszczeniem powietrza poprzez wprowadzenie elektrycznych autobusów. Niestety, pomimo dobrej woli, pojawiły się pewne wyzwania związane z zasięgiem tych pojazdów, co skutkuje nałożeniem kar umownych. Niemniej jednak, taka strategia może być kluczowym krokiem w kierunku doskonalenia infrastruktury elektrycznego transportu publicznego.
Gdańsk, podobnie jak wiele innych miast, zainwestował w elektryczne autobusy, kierując się troską o środowisko naturalne i jakość powietrza dla swoich mieszkańców. Niestety, po wprowadzeniu tych nowoczesnych pojazdów pojawiły się pewne problemy z zasięgiem, co wpłynęło na regularność kursowania autobusów. W przypadku niektórych tras okazało się, że zasięg dostępny na jedno ładowanie nie zawsze wystarczał do pokonania pełnego cyklu trasy, co skutkowało koniecznością częstszych przerw na ładowanie. To z kolei przyczyniło się do niedogodności dla pasażerów, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Aby skutecznie zmotywować dostawców autobusów elektrycznych do poprawy zasięgu swoich pojazdów, władze Gdańska zdecydowały się na nałożenie kar umownych. Te kary mają zachęcać producentów do dostarczania autobusów, które spełniają obiecane parametry zasięgu, co jest kluczowe dla niezakłóconego funkcjonowania transportu publicznego. Takie podejście można interpretować jako stanowcze przypomnienie dla producentów o konieczności dostarczania sprzętu, który spełnia oczekiwania miasta. Karanie za niespełnienie warunków umowy to nie tylko forma sankcji, ale także narzędzie do wywierania presji na branżę, aby ciągle doskonaliła swoje technologie.
Choć kary umowne mogą na pierwszy rzut oka wydawać się surowe, to jednak stanowią one ważny element budowania zaufania między miastem a dostawcami elektrycznych autobusów. Długofalowy cel to stworzenie zrównoważonego i wydajnego systemu transportu publicznego, a karanie za niespełnienie obietnic związanych z zasięgiem jest krokiem w kierunku osiągnięcia tego celu. W miarę postępu technologicznego można oczekiwać, że autobusy elektryczne zyskają na efektywności energetycznej i zasięgu. Jednakże, wprowadzając kary umowne, Gdańsk pokazuje, że nie zamierza czekać na rozwój technologii, ale stara się aktywnie kształtować rynek, dbając o zadowolenie i wygodę swoich mieszkańców. To ważny sygnał dla innych miast, które również starają się przyspieszyć transformację swojego transportu publicznego w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Unia Europejska Wprowadza Cła na Samochody Elektryczne z Chin: Co to oznacza dla rynku?

Unia Europejska Wprowadza Cła na Samochody Elektryczne z Chin: Co to oznacza dla rynku?

Unia Europejska podjęła decyzję, która może znacząco wpłynąć na rynek samochodów elektrycznych: wprowadzenie tymczasowych ceł na importowane z Chin pojazdy EV. Jakie są szczegóły i dlaczego ta decyzja budzi tak wiele kontrowersji? Wysokość ceł i ich wprowadzenie Komisja Europejska ogłosiła, że od lipca 2024 roku na samochody elektryczne z Chin zostanie nałożone tymczasowe cło w wysokości 21%. Zobacz więcej >>
Volkswagen ID.Buzz z akumulatorem 62 kWh: nowa era nadchodzi!

Volkswagen ID.Buzz z akumulatorem 62 kWh: nowa era nadchodzi!

Volkswagen Samochody Dostawcze, jak donosi tygodnik Automobilwoche, planuje wprowadzenie na rynek nowego wariantu ID.Buzza z akumulatorem o pojemności 62 kWh. Szef marketingu firmy, Lars Krause, w rozmowie z niemieckim czasopismem zapowiedział, że za „trzy do czterech lat” napęd elektryczny stanie się w Europie pierwszym wyborem klientów w segmencie vanów. Dynamiczny rozwój gamy modelowej Firma ma ambitne plany związane z elektromobilnością. Zobacz więcej >>
Oslo zmienia zasady dla samochodów elektrycznych: koniec z buspasami

Oslo zmienia zasady dla samochodów elektrycznych: koniec z buspasami

Władze Oslo zdecydowały, że samochody elektryczne nie będą już mogły korzystać z buspasów. Nowe uprawnienia zyskają natomiast kierowcy lekkich samochodów dostawczych i ciężarówek. Zobacz więcej >>
BMW Seria 1 jako Elektryczny Samochód dla Młodych Nabywców

BMW Seria 1 jako Elektryczny Samochód dla Młodych Nabywców

BMW zamierza uczynić kolejne generacje serii 1 i 2 samochodami elektrycznymi, korzystając z nowej platformy Neue Klasse. Mają być one relatywnie niedrogie i przednionapędowe, co ma przyciągnąć młodszych nabywców. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane