Gdańsk inwestuje w elektryczne autobusy pomimo wyzwań z ich zasięgiem!

Gdańsk inwestuje w elektryczne autobusy pomimo wyzwań z ich zasięgiem!
14.11.2023 12:30
W ostatnich latach miasta na całym świecie coraz bardziej zwracają uwagę na ekologiczne alternatywy w transporcie publicznym. Gdańsk, jedno z największych polskich miast, również postanowił przyczynić się do walki z zanieczyszczeniem powietrza poprzez wprowadzenie elektrycznych autobusów. Niestety, pomimo dobrej woli, pojawiły się pewne wyzwania związane z zasięgiem tych pojazdów, co skutkuje nałożeniem kar umownych. Niemniej jednak, taka strategia może być kluczowym krokiem w kierunku doskonalenia infrastruktury elektrycznego transportu publicznego.
Gdańsk, podobnie jak wiele innych miast, zainwestował w elektryczne autobusy, kierując się troską o środowisko naturalne i jakość powietrza dla swoich mieszkańców. Niestety, po wprowadzeniu tych nowoczesnych pojazdów pojawiły się pewne problemy z zasięgiem, co wpłynęło na regularność kursowania autobusów. W przypadku niektórych tras okazało się, że zasięg dostępny na jedno ładowanie nie zawsze wystarczał do pokonania pełnego cyklu trasy, co skutkowało koniecznością częstszych przerw na ładowanie. To z kolei przyczyniło się do niedogodności dla pasażerów, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Aby skutecznie zmotywować dostawców autobusów elektrycznych do poprawy zasięgu swoich pojazdów, władze Gdańska zdecydowały się na nałożenie kar umownych. Te kary mają zachęcać producentów do dostarczania autobusów, które spełniają obiecane parametry zasięgu, co jest kluczowe dla niezakłóconego funkcjonowania transportu publicznego. Takie podejście można interpretować jako stanowcze przypomnienie dla producentów o konieczności dostarczania sprzętu, który spełnia oczekiwania miasta. Karanie za niespełnienie warunków umowy to nie tylko forma sankcji, ale także narzędzie do wywierania presji na branżę, aby ciągle doskonaliła swoje technologie.
Choć kary umowne mogą na pierwszy rzut oka wydawać się surowe, to jednak stanowią one ważny element budowania zaufania między miastem a dostawcami elektrycznych autobusów. Długofalowy cel to stworzenie zrównoważonego i wydajnego systemu transportu publicznego, a karanie za niespełnienie obietnic związanych z zasięgiem jest krokiem w kierunku osiągnięcia tego celu. W miarę postępu technologicznego można oczekiwać, że autobusy elektryczne zyskają na efektywności energetycznej i zasięgu. Jednakże, wprowadzając kary umowne, Gdańsk pokazuje, że nie zamierza czekać na rozwój technologii, ale stara się aktywnie kształtować rynek, dbając o zadowolenie i wygodę swoich mieszkańców. To ważny sygnał dla innych miast, które również starają się przyspieszyć transformację swojego transportu publicznego w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Anwim S.A. i Makro Polska rozwijają infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych

Anwim S.A. i Makro Polska rozwijają infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych

Anwim S.A., właściciel sieci stacji paliw MOYA, podejmuje kolejne kroki w kierunku rozwoju elektromobilności w Polsce. Firma podpisała umowę z Makro Polska, dzięki której na parkingach przed 28 hurtowniami tej sieci pojawi się 150 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Volkswagen ID.3 obniża ceny – odpowiedź na rosnącą konkurencję

Volkswagen ID.3 obniża ceny – odpowiedź na rosnącą konkurencję

Volkswagen ID.3 staje przed coraz większym wyzwaniem na rynku aut elektrycznych, a konkurencja rośnie nie tylko ze strony innych producentów, ale również wewnątrz koncernu VW. Aby utrzymać konkurencyjność swojego popularnego modelu, niemiecki gigant postanowił obniżyć ceny ID.3, przynajmniej na rynku niemieckim. Zobacz więcej >>
Strefa Czystego Transportu w Gliwicach – nowy projekt na rzecz czystszego powietrza

Strefa Czystego Transportu w Gliwicach – nowy projekt na rzecz czystszego powietrza

Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną i dążeniem do poprawy jakości powietrza, coraz więcej miast decyduje się na wprowadzenie Stref Czystego Transportu (SCT). Takie strefy, już obecne w kilkuset miastach Europy Zachodniej, mają na celu ograniczenie wjazdu do centrów miast dla najbardziej zanieczyszczających pojazdów. Zobacz więcej >>
Mobilize Duo i Bento – Nowa Wizja Miejskiej Mobilności

Mobilize Duo i Bento – Nowa Wizja Miejskiej Mobilności

Podczas salonu samochodowego w Paryżu, submarka Renault, Mobilize, zaprezentowała dwa nowe modele: Duo i Bento. Te innowacyjne pojazdy elektryczne mają za zadanie zmienić postrzeganie miejskiej mobilności, oferując ekologiczne i praktyczne rozwiązania zarówno dla osób prywatnych, jak i przedsiębiorców. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane