Radosław Rup, menedżer ds. wdrożeń w Ionity, podzielił się entuzjastycznymi informacjami na platformie LinkedIn, zaznaczając znaczący postęp w rozbudowie sieci ładowań dla pojazdów elektrycznych w Polsce. Obecnie wszystkie stacje ładowania Ionity w kraju zostały wyposażone w imponujące cztery ładowarki, zlokalizowane w Poznaniu, Zgorzelcu, Kutnie, MOP Olsze (2 sztuki) oraz MOP Nowostawy. Należy jednak zaznaczyć, że urządzenia te oczekują na oficjalne zatwierdzenie Urzędu Dozoru Technicznego (UDT), a firma jest zdecydowana, aby proces odbioru przebiegł jak najszybciej. Dodatkowo, Radosław Rup zdradził, że planowanych jest otwarcie sześciu nowych lokalizacji z superszybkimi ładowarkami o mocy 350 kW. Warto zauważyć, że Ionity zazwyczaj lokalizuje swoje stacje w bliskiej odległości od głównych szlaków komunikacyjnych, co ma na celu ułatwienie podróży dla użytkowników pojazdów elektrycznych.
Aktualnie trwa pięć budów, a szósta już wkrótce się rozpocznie. Rup zapewnia, że większość z tych nowych stacji powinna być dostępna dla kierowców już w pierwszej połowie przyszłego roku. Wspomniane lokalizacje to Nowogard (S6 / E28), Koszalin (okolice S6 / E28), Nidzica (S7 / E77), Radomsko (A1 / E75), Skawina (DW44, niedaleko A4).
Zdając sobie sprawę z rosnącego zainteresowania pojazdami elektrycznymi, Ionity stara się dostosować do wzrastającego zapotrzebowania na ładowanie. Jest to szczególnie istotne, biorąc pod uwagę plany rozwoju infrastruktury elektromobilności na świecie. Działania firmy są zgodne z globalnym trendem, gdzie inwestycje w rozbudowę sieci ładowań stają się priorytetem dla rozwoju rynku pojazdów z napędem elektrycznym.

Warto również zauważyć, że równolegle do rozbudowy stacji, zmiany zachodzą także w modelach abonamentów oferowanych przez Ionity. Abonenci korzystający z różnych planów odnotują pewne różnice w cenach energii. Na przykład, w ramach Kia Charge od października 2023 roku, cena 1 kilowatogodziny energii wynosi 2,81 złotego przy wykupionym abonamencie. W planie Ionity Passport, z dodatkowym comiesięcznym zobowiązaniem na poziomie 56,99 złotego, cena za 1 kWh spada do 2,56 złotego. Dla klientów bez abonamentu cena wynosi 3,5 złotego za 1 kWh. Ostatnie doniesienia wskazują na to, że rozwój sieci ładowań Ionity w Polsce jest dynamiczny, a firma wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rosnącej liczby użytkowników pojazdów elektrycznych. To z pewnością pozytywny krok w kierunku popularyzacji elektromobilności w Polsce.