Podczas targów Japan Mobility Show Nissan zaskoczył wszystkich koncepcją elektrycznego hipersamochodu Hyper Force o niesamowitej mocy 1 MW, który zdaje się zwiastować wizję przyszłości.
Przed tegorocznymi targami Japan Mobility Show Nissan zaprezentował szereg koncepcji pojazdów elektrycznych, w tym model Hyper Force. Chociaż każdy z pięciu modeli wzbudził potężne zainteresowanie, to jednak pomysły te wydają się być dalekie od zamierzeń produkcyjnych. Sam prezes i dyrektor generalny Nissana, Makoto Uchida, określił te koncepcje jako jedynie "symbole przyszłości".
Wszystkie pięć zaprezentowanych dzisiaj samochodów koncepcyjnych to symbole przyszłości, które ucieleśniają naszego założycielskiego ducha: „odważ się robić to, czego inni nie robią”. Udoskonaliliśmy nasze innowacje w zakresie pojazdów elektrycznych, wykraczając poza mobilność, aby stworzyć bardziej zrównoważony świat. Pojazdy elektryczne symbolizują naszą przyszłość polegającą na tworzeniu czystszego, bezpieczniejszego i bardziej włączającego świata dla wszystkich, bez uszczerbku dla pasji i marzeń. Dzięki sile innowacji Nissan tworzy przyszłość, w której każdy może cieszyć się ekscytującą mobilnością - powiedział.
Podobnie jak w przypadku większości koncepcji, Nissan nie ujawnił zbyt wielu specyfikacji dotyczących Hyper Force, ale zdradził, że pojazd wykorzystuje "baterie półprzewodnikowe" i jest wyposażony w układ napędowy o mocy "do 1000 kW" z napędem na wszystkie koła e-4ORCE. Nie potwierdzając szczegółów dotyczących parametrów aerodynamicznych, producent twierdzi również, że zespół wyścigowy NISMO pomógł opracować projekt zapewniający potężny docisk.
Dwupoziomowa konstrukcja aerodynamiczna pod przednią maską zapewnia zarówno dużą siłę docisku, jak i wysoką wydajność chłodzenia. Tymczasem dwupoziomowy tylny dyfuzor optymalnie kontroluje przepływ powietrza. Przednie kanapy, odchylany przedni błotnik i oba końce tylnego błotnika charakteryzują się wyjątkową aktywną funkcjonalnością aerodynamiczną, podczas gdy nowo opracowany siłownik plazmowy tłumi odrywanie powietrza, aby zmaksymalizować przyczepność i zminimalizować unoszenie wewnętrznego koła podczas pokonywania zakrętów. Lekkie kute koła z włókna węglowego poprawiają aerodynamikę i chłodzenie hamulców - stwierdził producent.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, producent opisuje go jako mieszankę eleganckich krzywizn płynnie łączących się z "odważną geometrią", która odzwierciedla osiągi pod spodem. W całym projekcie zastosowano elementy, takie jak przednie i tylne lampy, które składają hołd wyczynowym samochodom Nissana.
Wszystko wskazuje również na to, że model Hyper Force ma dwa tryby jazdy - Racing i Grand Touring - a interfejs użytkownika pojazdu, a tak naprawdę cała kabina, zmienia się w zależności od trybu:
Oto krótki film przedstawiający Nissana Hyper Force...
Podrabiane części samochodowe to nie tylko kwestia oszustwa finansowego, ale przede wszystkim ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Mercedes-Benz intensyfikuje swoją walkę z fałszerzami i podsumowuje działania z 2024 roku. Zobacz więcej >>
XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
Jeszcze kilka lat temu naprawa samochodu elektrycznego po wypadku oznaczała dla właściciela i ubezpieczyciela znacznie wyższe wydatki niż w przypadku aut spalinowych. Najnowszy raport Generalnego Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Ubezpieczeniowego (GDV) pokazuje jednak, że sytuacja stopniowo się poprawia. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych.
CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>