Podczas targów Japan Mobility Show Nissan zaskoczył wszystkich koncepcją elektrycznego hipersamochodu Hyper Force o niesamowitej mocy 1 MW, który zdaje się zwiastować wizję przyszłości.
Przed tegorocznymi targami Japan Mobility Show Nissan zaprezentował szereg koncepcji pojazdów elektrycznych, w tym model Hyper Force. Chociaż każdy z pięciu modeli wzbudził potężne zainteresowanie, to jednak pomysły te wydają się być dalekie od zamierzeń produkcyjnych. Sam prezes i dyrektor generalny Nissana, Makoto Uchida, określił te koncepcje jako jedynie "symbole przyszłości".
Wszystkie pięć zaprezentowanych dzisiaj samochodów koncepcyjnych to symbole przyszłości, które ucieleśniają naszego założycielskiego ducha: „odważ się robić to, czego inni nie robią”. Udoskonaliliśmy nasze innowacje w zakresie pojazdów elektrycznych, wykraczając poza mobilność, aby stworzyć bardziej zrównoważony świat. Pojazdy elektryczne symbolizują naszą przyszłość polegającą na tworzeniu czystszego, bezpieczniejszego i bardziej włączającego świata dla wszystkich, bez uszczerbku dla pasji i marzeń. Dzięki sile innowacji Nissan tworzy przyszłość, w której każdy może cieszyć się ekscytującą mobilnością - powiedział.
Podobnie jak w przypadku większości koncepcji, Nissan nie ujawnił zbyt wielu specyfikacji dotyczących Hyper Force, ale zdradził, że pojazd wykorzystuje "baterie półprzewodnikowe" i jest wyposażony w układ napędowy o mocy "do 1000 kW" z napędem na wszystkie koła e-4ORCE. Nie potwierdzając szczegółów dotyczących parametrów aerodynamicznych, producent twierdzi również, że zespół wyścigowy NISMO pomógł opracować projekt zapewniający potężny docisk.
Dwupoziomowa konstrukcja aerodynamiczna pod przednią maską zapewnia zarówno dużą siłę docisku, jak i wysoką wydajność chłodzenia. Tymczasem dwupoziomowy tylny dyfuzor optymalnie kontroluje przepływ powietrza. Przednie kanapy, odchylany przedni błotnik i oba końce tylnego błotnika charakteryzują się wyjątkową aktywną funkcjonalnością aerodynamiczną, podczas gdy nowo opracowany siłownik plazmowy tłumi odrywanie powietrza, aby zmaksymalizować przyczepność i zminimalizować unoszenie wewnętrznego koła podczas pokonywania zakrętów. Lekkie kute koła z włókna węglowego poprawiają aerodynamikę i chłodzenie hamulców - stwierdził producent.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, producent opisuje go jako mieszankę eleganckich krzywizn płynnie łączących się z "odważną geometrią", która odzwierciedla osiągi pod spodem. W całym projekcie zastosowano elementy, takie jak przednie i tylne lampy, które składają hołd wyczynowym samochodom Nissana.
Wszystko wskazuje również na to, że model Hyper Force ma dwa tryby jazdy - Racing i Grand Touring - a interfejs użytkownika pojazdu, a tak naprawdę cała kabina, zmienia się w zależności od trybu:
Oto krótki film przedstawiający Nissana Hyper Force...
Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>