Podczas targów Japan Mobility Show Nissan zaskoczył wszystkich koncepcją elektrycznego hipersamochodu Hyper Force o niesamowitej mocy 1 MW, który zdaje się zwiastować wizję przyszłości.
Przed tegorocznymi targami Japan Mobility Show Nissan zaprezentował szereg koncepcji pojazdów elektrycznych, w tym model Hyper Force. Chociaż każdy z pięciu modeli wzbudził potężne zainteresowanie, to jednak pomysły te wydają się być dalekie od zamierzeń produkcyjnych. Sam prezes i dyrektor generalny Nissana, Makoto Uchida, określił te koncepcje jako jedynie "symbole przyszłości".
Wszystkie pięć zaprezentowanych dzisiaj samochodów koncepcyjnych to symbole przyszłości, które ucieleśniają naszego założycielskiego ducha: „odważ się robić to, czego inni nie robią”. Udoskonaliliśmy nasze innowacje w zakresie pojazdów elektrycznych, wykraczając poza mobilność, aby stworzyć bardziej zrównoważony świat. Pojazdy elektryczne symbolizują naszą przyszłość polegającą na tworzeniu czystszego, bezpieczniejszego i bardziej włączającego świata dla wszystkich, bez uszczerbku dla pasji i marzeń. Dzięki sile innowacji Nissan tworzy przyszłość, w której każdy może cieszyć się ekscytującą mobilnością - powiedział.
Podobnie jak w przypadku większości koncepcji, Nissan nie ujawnił zbyt wielu specyfikacji dotyczących Hyper Force, ale zdradził, że pojazd wykorzystuje "baterie półprzewodnikowe" i jest wyposażony w układ napędowy o mocy "do 1000 kW" z napędem na wszystkie koła e-4ORCE. Nie potwierdzając szczegółów dotyczących parametrów aerodynamicznych, producent twierdzi również, że zespół wyścigowy NISMO pomógł opracować projekt zapewniający potężny docisk.
Dwupoziomowa konstrukcja aerodynamiczna pod przednią maską zapewnia zarówno dużą siłę docisku, jak i wysoką wydajność chłodzenia. Tymczasem dwupoziomowy tylny dyfuzor optymalnie kontroluje przepływ powietrza. Przednie kanapy, odchylany przedni błotnik i oba końce tylnego błotnika charakteryzują się wyjątkową aktywną funkcjonalnością aerodynamiczną, podczas gdy nowo opracowany siłownik plazmowy tłumi odrywanie powietrza, aby zmaksymalizować przyczepność i zminimalizować unoszenie wewnętrznego koła podczas pokonywania zakrętów. Lekkie kute koła z włókna węglowego poprawiają aerodynamikę i chłodzenie hamulców - stwierdził producent.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, producent opisuje go jako mieszankę eleganckich krzywizn płynnie łączących się z "odważną geometrią", która odzwierciedla osiągi pod spodem. W całym projekcie zastosowano elementy, takie jak przednie i tylne lampy, które składają hołd wyczynowym samochodom Nissana.
Wszystko wskazuje również na to, że model Hyper Force ma dwa tryby jazdy - Racing i Grand Touring - a interfejs użytkownika pojazdu, a tak naprawdę cała kabina, zmienia się w zależności od trybu:
Oto krótki film przedstawiający Nissana Hyper Force...
ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>