Kia EV5 zadebiutowała na chińskim rynku: Elektryczna rewolucja w cenie i specyfikacjach

Kia EV5 zadebiutowała na chińskim rynku: Elektryczna rewolucja w cenie i specyfikacjach
21.11.2023 12:00
Kia, jeden z liderów na rynku samochodów elektrycznych, oficjalnie wprowadziła model EV5 na chiński rynek. Pomimo pierwotnych prognoz cenowych oscylujących między 159800 a 229800 juanów, producent zaskoczył rynek, obniżając cenę podstawowej wersji do 149800 juanów, co przekłada się na około 83500 złotych. W Polsce, gdzie cena oscyluje między 140000 a 150000 złotych, Kia EV5 staje się atrakcyjną propozycją w segmencie dużych crossoverów. Porównując ją do innych modeli Kii dostępnych na polskim rynku, hybrydowa Kia Niro zaczyna się od 130600 złotych, podczas gdy elektryczna wersja Niro EV kosztuje od 198900 złotych. Cena Kia EV5, mimo że nie jest najniższa, stanowi konkurencyjną ofertę, zwłaszcza biorąc pod uwagę jej rozmiar i osiągi.
Kia EV5 to pojazd fascynujący z kilku powodów. Zbudowany na platformie E-GMP, korzysta z architektury 400 V. W wersji podstawowej wyposażony jest w silnik o mocy 160 kW/218 KM i baterię 64 kWh opartą na litowo-żelazowo-fosforanowych ogniwach BYD Blade. Producent deklaruje zasięg wynoszący 530 jednostek CLTC, 340 kilometrów realnych w trybie mieszanych warunków i około 400 jednostek WLTP. Interesującą alternatywą jest także Kia EV5 Long Range, wyposażona w baterię o pojemności 88 kWh, prawdopodobnie opartą na ogniwach nikiel-kobalt-mangan od CATL. Ta wersja ma zadeklarowany zasięg do 720 jednostek CLTC, około 460 kilometrów w warunkach rzeczywistych i około 540 jednostek WLTP. Dostępna jest także wersja z napędem na obie osie, oferująca 230 kW/313 KM i 650 jednostek CLTC zasięgu.
Warto zauważyć, że w Korei Południowej dostępne są różne pojemności baterii (58 i 81 kWh), co sprawia, że nie jest pewne, który z tych wariantów trafi na rynki międzynarodowe. Użycie ogniw BYD i CATL może wpłynąć na atrakcyjność ceny Kii EV5 w Europie, co jest istotne zwłaszcza po debiucie modelu Niro EV. Kia EV5, będąc nieco większą od swojej siostry, prezentuje się nowocześnie i może zdobyć uznanie szerokiego grona kierowców poszukujących wydajnego i ekologicznego pojazdu.
Autor: Karolina
Zdjęcia: elektrowoz
|
Tagi:

Warto przeczytać

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane