Na tureckiej autostradzie autor filmu przetestował przyspiesznie 576-konnego Porsche Taycan 4S w pełnym zakresie, od 0 do 250 km/h.
Prędkość maksymalna w tym aucie została ograniczona do 250 km/h, więc autor wycisnął absolutne maksimum, do jakiego zezwolił producent. Według danych technicznych przyspieszenie Taycana 4S do 100 km/h to 4,0 sekundy i na filmie możemy dostrzec, że pokrywa się to z danymi od producenta.
Taycan doskonale radzi sobie także powyżej 100 km/h. Należy pamiętać, że w przeciwieństwie do Tesli, Taycan ma zamontowaną 2-biegową skrzynię biegów. Drugi bieg służy Taycanowi właśnie do tego, by przy dużych prędkościach zachować moc i utrzymać przyspieszenie na dobrym poziomie.
To ciekawe podejście. Tesla obrała drogę uproszczenia konstrukcji i w modelu S w wersji Plaid poprawiła właściwości i moc przy dużych prędkościach wyłącznie przez poprawę silnika i architektury baterii. Porsche postawiło na z pewnością cięższe wagowo rozwiązanie (skrzynia biegów wraz ze sprzęgłem swoje ważą), ale rozwiązanie, na którym znają się od wielu lat. Która droga okaże się skuteczniejsza? Przeknamy się w przyszłości.