Kia EV6 1000 km challenge

2021-11-29
|
Bjorn Nyland wziął na tapet KIĘ EV6 i poddał ją najcięższemu testowi, jaki można zaserwować elektrykom! Mowa o test przejazdu 1000 kilometrów!
O co chodzi?
Tzw. "1000 km challenge" to jeden ze stałych testów, jakie znany norweg Bjonr serwuje testowanym samochodom. Na tak dużym odcinku można relatywnie dokładnie określić zarówno zużycie prądu przez samochód, jak również prędkość ładowania. Ostatecznym wyznacznikiem jest czas przejechania 1000 kilometrów. Na wynik tego parametru składa się zarówno zużycie jak i prędkość ładowania auta.
Kia? Duży zużycie, szybkie ładowanie
KIA nie grzeszy niskim zużyciem. W trasie należy oczekiwać zużycia na poziomie około 26kW/100km. To relatywnie wysokie zużycie spowodowane jest bryłą auta i mniej wydajnym układem napędowym, niż np. w Tesli. Ale KIA oferuje możliwość szybkiego ładowania z mocą 250kW i w dość dużym zakresie baterii krzywa ładowania utrzymuje się na wysokim poziomie. To sprawia, że mając dostęp do szybkich ładowarek KIA jest w stanie nadrobić duże zużycie relatywnie szybkim czasem ładowania.
Wyniki
Ostatecznie KIA trasę 1000 kilometrów przejechała w 9 godzin i 55 minut, osiągając identyczny czas jak Tesla Model 3 Performance, ustępując jedynie bardziej wydajnym teslom 3, Y i S w wersji Long Range oraz Audi e-tron GT. Tak dobry czas KIA osiągnęła głównie za sprawą szybkiego ładowania, bo zużycie średnie osiągnęła o 50Wh/km gorsze od wszystkich wspomnianych Tesli.

Warto przeczytać

Volkswagen ID.Buzz z akumulatorem 62 kWh: nowa era nadchodzi!

Volkswagen ID.Buzz z akumulatorem 62 kWh: nowa era nadchodzi!

Volkswagen Samochody Dostawcze, jak donosi tygodnik Automobilwoche, planuje wprowadzenie na rynek nowego wariantu ID.Buzza z akumulatorem o pojemności 62 kWh. Szef marketingu firmy, Lars Krause, w rozmowie z niemieckim czasopismem zapowiedział, że za „trzy do czterech lat” napęd elektryczny stanie się w Europie pierwszym wyborem klientów w segmencie vanów. Dynamiczny rozwój gamy modelowej Firma ma ambitne plany związane z elektromobilnością. Zobacz więcej >>
Opony do Samochodów Elektrycznych: Co Powinieneś Wiedzieć

Opony do Samochodów Elektrycznych: Co Powinieneś Wiedzieć

Mogłoby się wydawać, że opony do samochodów elektrycznych niczym nie różnią się od tych używanych w pojazdach z napędem konwencjonalnym. Jednakże istnieje kilka istotnych różnic, które każdy posiadacz lub potencjalny nabywca elektryka powinien znać. Zobacz więcej >>
Kraków Przesuwa Termin Wprowadzenia Strefy Czystego Transportu na Lipiec 2025

Kraków Przesuwa Termin Wprowadzenia Strefy Czystego Transportu na Lipiec 2025

Kraków, miasto od lat borykające się z problemem zanieczyszczenia powietrza, ogłosiło przesunięcie terminu wprowadzenia Strefy Czystego Transportu (SCT). Nowa data wprowadzenia SCT to 1 lipca 2025 roku. Zobacz więcej >>
Oslo zmienia zasady dla samochodów elektrycznych: koniec z buspasami

Oslo zmienia zasady dla samochodów elektrycznych: koniec z buspasami

Władze Oslo zdecydowały, że samochody elektryczne nie będą już mogły korzystać z buspasów. Nowe uprawnienia zyskają natomiast kierowcy lekkich samochodów dostawczych i ciężarówek. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane