Zasięg Tesli Model 3 SR+ Zima vs Lato

2021-11-30
|
Czas na test Tesli Model 3 w wersji "Standard Range +" z bateriami LFP. Baterie LFP (żelazowo-fosforanowe) to baterie, które występują tylko w wersji SR+ i znacząco różnią się od NCA/NCM, które dominują zarówno w Teslach jak i innych autach elektrycznych konkurencji.
Baterie LFP - szczegóły
Zupełnie inny skład baterii sprawia, że na wielu płaszczyznach zachowują się inaczej. Są dużo cięższe, mają mniejszą gęstość energii na kilogram, są bardziej wrażliwe na temperaturę, ale... lubią być ładowane do 100%. Ten ostatni szczegół jest dość istotny, bo sprawia, że użytkownik po każdym ładowaniu ma dostęp do pełnego zasięgu auta. Większość elektryków korzysta w codziennej jeździe z zakresu 20-80%, uzyskująć pełny zasięg jedynie okazjonalnie. Ma to zapewnić dłuższą trwałość ogniw. W przypadku LFP jest odwrotnie - lepiej jest ładować właśnie "do pełna".
Problemem są baterii żelazowo-fosforanowych jest ujemna temperatura. Potrafi ona mocno ograniczyć dostęp do energii w ogniwach. Ale w Tesli rozwiązano to przez stałe podgrzewanie ogniw. Co prawda powoduje to konsumpcję energii także, gdy auto jest nieużywane, ale gwarantuje utrzymanie ogniw w trybie gotowym do użycia przez cały czas, także zimą.
Zasięg zimą
Test Bjorna pokazuje, że w przypadku Tesli z bateriami LFP spadek zasięgu zimą jest zauważalny. Przy prędkości 90 km/h zużycie z 11,8kW/100km wzrasta do 15,2kW/100km zmniejszając zasięg z 443 km na 346 kilometrów.
W przypadku prędkości 120 km/h zużycie z letniego poziomu 16,8kW/100km wzrasta do 20,2kW/100km zimą, zmniejszając zasięg z 313 kilometrów na 263 km.

Warto przeczytać

Volvo EM90 kontra Maxus Mifa 9: Wybór elektrycznego vana z Chin

Volvo EM90 kontra Maxus Mifa 9: Wybór elektrycznego vana z Chin

W ostatnich dniach Volvo zaprezentowało swój najnowszy model, Volvo EM90, skierowany przede wszystkim na rynek chiński. Producent zaznaczył, że vany cieszą się dużą popularnością w Azji, co sprawia, że będzie pierwszym miejscem, gdzie pojazd ten trafi do sprzedaży. Zobacz więcej >>
Rozwój Sieci Ładowań Ionity w Polsce!

Rozwój Sieci Ładowań Ionity w Polsce!

Radosław Rup, menedżer ds. wdrożeń w Ionity, podzielił się entuzjastycznymi informacjami na platformie LinkedIn, zaznaczając znaczący postęp w rozbudowie sieci ładowań dla pojazdów elektrycznych w Polsce. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Superchargery v4 ruszyły w Niemczech: Czy działają zgodnie z prawem?

Superchargery v4 ruszyły w Niemczech: Czy działają zgodnie z prawem?

W Niemczech, słynących z precyzyjnych przepisów i rygorystycznego podejścia do kwestii środowiskowych, pojawiły się pierwsze Superchargery v4, które stanowią ważny krok w kierunku rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Jednak, choć ich uruchomienie budzi entuzjazm, pojawiły się wątpliwości, czy działają zgodnie z obowiązującymi przepisami niemieckiego prawa. Zobacz więcej >>
Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy. i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2023 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane