Zasięg Tesli Model 3 SR+ Zima vs Lato

2021-11-30
|
Czas na test Tesli Model 3 w wersji "Standard Range +" z bateriami LFP. Baterie LFP (żelazowo-fosforanowe) to baterie, które występują tylko w wersji SR+ i znacząco różnią się od NCA/NCM, które dominują zarówno w Teslach jak i innych autach elektrycznych konkurencji.
Baterie LFP - szczegóły
Zupełnie inny skład baterii sprawia, że na wielu płaszczyznach zachowują się inaczej. Są dużo cięższe, mają mniejszą gęstość energii na kilogram, są bardziej wrażliwe na temperaturę, ale... lubią być ładowane do 100%. Ten ostatni szczegół jest dość istotny, bo sprawia, że użytkownik po każdym ładowaniu ma dostęp do pełnego zasięgu auta. Większość elektryków korzysta w codziennej jeździe z zakresu 20-80%, uzyskująć pełny zasięg jedynie okazjonalnie. Ma to zapewnić dłuższą trwałość ogniw. W przypadku LFP jest odwrotnie - lepiej jest ładować właśnie "do pełna".
Problemem są baterii żelazowo-fosforanowych jest ujemna temperatura. Potrafi ona mocno ograniczyć dostęp do energii w ogniwach. Ale w Tesli rozwiązano to przez stałe podgrzewanie ogniw. Co prawda powoduje to konsumpcję energii także, gdy auto jest nieużywane, ale gwarantuje utrzymanie ogniw w trybie gotowym do użycia przez cały czas, także zimą.
Zasięg zimą
Test Bjorna pokazuje, że w przypadku Tesli z bateriami LFP spadek zasięgu zimą jest zauważalny. Przy prędkości 90 km/h zużycie z 11,8kW/100km wzrasta do 15,2kW/100km zmniejszając zasięg z 443 km na 346 kilometrów.
W przypadku prędkości 120 km/h zużycie z letniego poziomu 16,8kW/100km wzrasta do 20,2kW/100km zimą, zmniejszając zasięg z 313 kilometrów na 263 km.

Warto przeczytać

Strefa Czystego Transportu w Gliwicach – nowy projekt na rzecz czystszego powietrza

Strefa Czystego Transportu w Gliwicach – nowy projekt na rzecz czystszego powietrza

Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną i dążeniem do poprawy jakości powietrza, coraz więcej miast decyduje się na wprowadzenie Stref Czystego Transportu (SCT). Takie strefy, już obecne w kilkuset miastach Europy Zachodniej, mają na celu ograniczenie wjazdu do centrów miast dla najbardziej zanieczyszczających pojazdów. Zobacz więcej >>
Czy infrastruktura energetyczna wytrzyma elektryfikację transportu?

Czy infrastruktura energetyczna wytrzyma elektryfikację transportu?

Elektryfikacja transportu, czyli przejście na pojazdy elektryczne, stanowi kluczowy element transformacji energetycznej w Polsce i Europie. Wraz z rozwojem elektromobilności pojawia się pytanie: czy nasza infrastruktura energetyczna jest gotowa na tak ogromne zmiany? Podczas Kongresu Nowej Mobilności, który startuje w Łodzi, tematy te zostaną szeroko omówione przez ekspertów. Wyzwania dla infrastruktury energetycznej Eksperci szacują, że do 2050 roku samochody elektryczne będą odpowiadać za 12-14% globalnej konsumpcji energii. Zobacz więcej >>
Porsche Store w Elektrowni Powiśle – Nowy Rozdział dla Miłośników Motoryzacji w Polsce

Porsche Store w Elektrowni Powiśle – Nowy Rozdział dla Miłośników Motoryzacji w Polsce

Na terenie zrewitalizowanej Elektrowni Powiśle w Warszawie otwarto pierwszy w Polsce i jeden z nielicznych na świecie Porsche Store. To nie tylko miejsce sprzedaży luksusowych samochodów, ale również przestrzeń, która ma integrować społeczność fanów marki Porsche. Zobacz więcej >>
Volkswagen ID.3 obniża ceny – odpowiedź na rosnącą konkurencję

Volkswagen ID.3 obniża ceny – odpowiedź na rosnącą konkurencję

Volkswagen ID.3 staje przed coraz większym wyzwaniem na rynku aut elektrycznych, a konkurencja rośnie nie tylko ze strony innych producentów, ale również wewnątrz koncernu VW. Aby utrzymać konkurencyjność swojego popularnego modelu, niemiecki gigant postanowił obniżyć ceny ID.3, przynajmniej na rynku niemieckim. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane